logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Trackday

Report ze srpnového Autíčkářova trackdaye

Krátké ohlédnutí za naším předposledním trackdayem ve Vysokém Mýtě včetně fotek.

Na konci srpna mají rodinou a podobnými starostmi obdaření jedinci celou řadu problémů, což se týká samozřejmě i členů naší redakce. Ne tak těch z Brna – ti mají na konec srpna naplánované požívání alkoholu, rozlučky se svobodou a podobné akce, které nemají s trackdayem nic společného. A tak se stalo, že na poslední termín se nikdo z nich neplánoval zúčastnit a vypadalo to, že mávat vlajkou na silném sluníčku bude jen úkol můj, Hamstera a Violy. No nic, prostě jsme pozvali naše redakční kamarády, ať si taky zamávaj a my můžeme dělat i něco jiného. 

Foto: Tomáš Strach

Třeba se snažit vecpat na místo spolujezdce, nebo dokonce i za volant, některého z aut našich účastníků. A že bylo o co stát…

Hned po ránu jsem měl trochu mrzení, neboť jeden ze stálých účastníků našich akcí, Honza, přivezl ukázat naprosto dokonalé (sorry, v tomhle případě prostě nemůžu být objektivní) LC500 v kabriu, které si právě po dlouhém martyriu s výběrem přivezl. Ale musím říct, že to stálo za to – krásná Nori zelená v kombinaci s béžovým interiérem, samosvor vzadu…no, nabízel jsem, že vyměním za S2000, ale prý že bych musel ještě aspoň dvě přitlačit nebo co, škoda. Bohužel nemáme fotku, protože odjel příliš brzy, snad se příště polepší a bude mi dělat mrzení ještě o trochu déle. 

Foto: Tomáš Strach

Následně dorazil další ze známých tváří – Pignon nám přivezl opět ukázat nejlepší věc na čtyřech kolech, svůj Caterham. Znovu jsem si tedy usedl za volant, abych se přesvědčil, že nic lepšího do milionu zkrátka sehnat nejde, a ujistil se, že s prodejem Hondy dělám správnou věc. Ta věc prostě dělá neuvěřitelně moc věcí správně – ten pocit, který za volantem Caterhamu jako řidič mám, je zkrátka k nezaplacení. Tolik jistoty, tolik zpětné vazby, tolik syrovosti! Achjo, já to fakt potřebuju. Vyřešit pár nedostatků s posezem a prostorem, nebyl bych s ničím jiným snad šťastnější. 

Foto: Tomáš Strach

Tím nejzásadnějším, co jsem si z toho dne odvezl, bylo mírné znejistění. Jak věrní čtenáři ví, nainzeroval jsem Hondu, že bych se rád posunul zase dál a pořídil si právě Caterham. Jenže srovnání obou aut těsně po sobě mě poněkud znervóznilo. Jo, Caterham je fakt boží věc, kterou si jednou určitě musím pořídit. Asi bych se s ním i řidičsky posouval dál, o Hondu se přeci jen bojím a spíše jí tak jen polaskávám a netlačím na samotný limit více než jedno kolo najednou. Jenže ta černá věc je prostě taky továrna na úsměvy. Zní božsky, jezdí skvěle, nesedím v tom prapodivně, nýbrž vzpřímeně, a ještě k tomu není naprosté utrpení dojet s ní kamkoliv – je to na mé poměry celkem grand tourer. Uvidíme, třeba mám na Caterham ještě pořád čas…

Tomův pohled:

Já, jakožto osoba aktuálně přecházející z funkce externího fotografa do funkce redaktora, jsem zde byl ještě jako ten, co má za úkol udělat pár snímků. Pár je myšleno zase něco kolem několika tisíc, abych to zase 14 dní selektoval a lehce upravoval. Jak by řekl Jarda, nedá si říct ten kluk…

Foto: Tomáš Strach

Můj příjezd byl v rámci akademické čtvrt (tři čtvrtě) hodinky po uvedení prvních vozidel na trať. Přeci jenom stále ještě můžu přijet později a odjet dříve. To mi ale asi už končí. :D
Účast redakce byla poněkud slabší, jak zmiňuje Marek. Z Brna jsem zde byl akorát vlastně já. Mé obavy, kdyby nějaké snad byly, že budu jenom kolem tiše chodit a fotit se mohly rozplynout hned ze startu.

Foto: Tomáš Strach

Marek vyskakuje z lavičky, že čím jsem to zase přijel, protože minule jsem byl s jiným Saabem. Po nadšeném prvotním ohledání ale přichází hate. "Honzo! Bež se podívat…!" Ano, na 9-3, se kterou jsem přijel mám navařenou na výfuku koncovku s logem AMG. Tím mám podepsán ortel a táhne se to se mnou celý den. Hlavně pokaždé, když jsem přišel pod přístřešek a seděl tam Honza, tak minimálně na mě vrhal nepěkné pohledy.
Markovi se to nelíbilo (líbilo! Moc!) natolik, že popadl růžovou popisovačku a šel mi koncovku přepsat z nápisu "AMG" na "OMG". To mu ale nestačilo a tak šel vzápětí popsat svým kamarádům zadní okno na Miatě, kde zvěčnil počáteční trojkombinaci určité části série pražských SPZ (protože na konkrétním kousku fakt tato SPZ byla!:)), která připomíná jedno slovo označující určitou skupinu lidí. Jeho řádění se zastavilo až u Honzíkovi Lancie, kde taktně přebarvil "HF slona" na růžovo. 

Foto: Tomáš Strach

Honza se chtěl Markovu počínání zavděčit a tak si vzal onen fix do rukou on a šel pomoc s prodejem S2000. Krasopisně a úhledně, jako zkušený bazarník, vypsal výbavu černé Miaty pro dospělé na pravou stranu čelního skla. To jenom pro čtenáře, aby věděli, že jsme naprosto seriózní plátek.

Dál jsem se raději jal svého náčiní a šel fotit  na "svá" místa.

Foto: Tomáš Strach

A opět bylo co. Je pěkné a sám mám z toho osobně radost, jak Autíčkář rozmanitý je. Opět se zde sešli zkušení jezdci, ale i úplní nováčci. Stejně jako vyloženě okruhové speciály, tak i naprosto obyčejné vozy. Je milé vidět obyčejnou jedničkovou Octavii v plynu, jak se celá naklání při náletu do zatáčky, přičemž krátce za ní stejným úsekem projíždí okruhová E36, ze které na vás kouká motor ze Skylinu, protože má sundanou kapotu.

Foto: Tomáš Strach

Stejně tak je potom zajímavý pohled na autocrossovou buggy, za kterou se ze zatáčky hrne velký Saab 9-5 v kombíku. Sám jsem pak taky ve volných chvílích vytáhnul svůj severský křižník na trať, abych zjistil, že to není tak hrozný, jak jsem předpokládal. Ano, volant je zde velký, podvozek plavný, automat pomalý a přední kola chcou hrabat snad v každé zatáčce. Nicméně sranda to je i tak, a o tu tady přeci jde!

Mezitím mi byly dokonce svěřeny klíče a poslání opláchnout a nafotit právě testovaný Range Rover. Na ten se zde můžete taky těšit.

Foto: Tomáš Strach

A to je asi ode mě vše, co jsem chtěl sdělit. Fotky z akce najdete v galerii zde, od Radka Kukuše zde a od Káji Rohana zde. Jenom se omlouvám Mazda RX-8 gangu, který tam nejspíš přijel na jednorázový stint a tak jsem je nestihl nafotit. Než jsem stihl dojít pro foťák, abych udělal alespoň fotky z depa, tak jste mi stihli ujet. Tak snad příště.

A tím se dostáváme k poslední věci. Kdy bude příště?

Odpověď je jasná – další a letos poslední Trackday proběhne 26.10.

Místo je také jasně dané, okruh ve Vysokém Mýtě. Budeme se na vás těšit!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
HonzaM
16. 9. 2024, 09:14

Tyyjo, jsem nečekal že svezení v LC nechá takovou stopu :D
Mrzení mě mrzí ale na prodej je aktuálně jen Infiniti, zbytek stáda zůstává zatím doma :P

Tak tady je aspoň jedna kamarádova fotka z rána cestou do Mýta ;)

-1 reagovat
Frodo
17. 9. 2024, 13:43

Po zkušenostech z motorsportu musím napsat, že nechápu jak někdo může jezdit na okruhu bez helmy. A někdo ještě v kabriu. Doporučuji helmu koupit, není to veliká investice a bohužel se může občas hodit.

0
František Čáslavský
18. 9. 2024, 06:59

Kabriolet v hlavě - kabriolet z hlavy :)

1
Marek Brunner
18. 9. 2024, 10:49

Helmy u nás na TD povinné nejsou, je na zvážení každého účastníka, zda jí bude mít nebo ne.
Jestli to je narážka na mě - v provozu taky s helmou nejezdím (a to bývá rychlejší než v Mýtě:)). Na větším okruhu (Most/Brno) je to samozřejmě něco jiného, tam bych bez helmy nevlezl.

0
Frodo
19. 9. 2024, 07:07

Bohužel tě tak nemiluji, abych hlídal jestli jsi na fotce a pak na tebe narážel. Spíš mě to úplně praštilo do očí. No a když vím, jak rychle se může stát z nevinné situace neštěstí, tak jsem reagoval.
Ta možnost zvážení každého jedince je za mě ok. Přesto bych ale nepřemýšlel a vzal bych si ji. A jeden z důvodů je co píšete v článku. Na takový trackday přijede různá sorta lidí a ty nikdy nevíš, kdo co udělá.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte