S modelovým ročníkem 2017 totiž přichází do světa Range Roveru Sport jisté změny. Tak zaprvé je možné přiobjednat nový designový paket Design Pack a nějaké nové barvičky. To je vlastně docela fajn. Potom se v interiéru nachází nová a pěkná navigace, místo té staré a hnusné. To je hrozně moc fajn. Jenže jedna změna se odehrála i pod kapotou, kde nově můžeme nalézt dvoulitr z rodiny Ingenium.
Jistě, ostatní motorizace nikam nešly a pořád je tak možné objednávat od naftového šestiválce TDV6 až po monstrózní pětilitr o výkonu 550 koní ve verzi SVR. Ale ztrácí se tím ona aura výjimečnosti, která říkala, že každý velký Range Rover má pod kapotou minimálně šest hrnků. Nový čtyřválec má sekvenční přeplňování, 240 koní, 500 Nm, zrychluje z nuly na sto za 8.3 sekundy a na papíře jezdí za 5.2 litru na sto (takže reálně tak za osm).
Jeho hodnoty tedy nevypadají rozhodně nijak špatně, jenže potom je tu jeho kultivovanost a zvuk. Třeba se u velkého SUV Range Roveru podaří motor nějak lépe odhlučnit, nicméně smutným faktem je, že v Jaguaru XF zní tento čtyřválcový naftový zázrak opravdu strašně. Z venku kadlá honosně vypadající auto jako dodávka, uvnitř se potom při akceleraci ozývá zvuk jako v multikáře. A nakonec přijedete na světla a ono to chcípne, protože stop-start. Prostě nic, co byste chtěli mít v nóbl Range Roveru.
Co se cen týče, tak RR Sport se čtyřválcem je samozřejmě nejlevnější RR Sport, který lze pořídit. Jeho ceníková cena začíná na 1 716 264 korun, což je o 108 tisíc méně, než kolik stojí stejně vybavený Sport s motorem TDV6 o výkonu 258 koní, který z nuly na sto akceleruje za 7.6 sekundy. Ne snad, že byste ty koně navíc a rychlejší akceleraci nutně potřebovali, ale ta důstojnost, tu už jinde nenajdete.
Jo a ještě jedna věc. V souvislosti s faceliftem dostal RR Sport i nějaké ty asistenční systémy. Je tu hlídání mrtvého pruhu, aktivní udržování v pruzích, asistent pro couvání s přívěsem. Až potud dobré. Jenže potom je tu něco, co se jmenuje Inteligentní omezovač rychlosti. A ten funguje na tom principu, že čte dopravní značky a posouvá omezovač podle toho, kde je jaká povolená rychlost. Nevím jak vás, ale mě tohle naprosto strašně a srdečně děsí. Ta představa, jak nějaký euroúředník implementuje tuto funkci do nějaké směrnice, aby bez ní nevyjelo už žádné nové auto, je prostě hrozně, hrozně strašidelná.
18. srpna 2016, 08:35
1
Já nikdy neměl rád malé motory, takže dnešní trend je mi sám o sobě hodně proti srsti, ale bohužel, doba je taková. Co mně ale upřímně děsí, to je poslední odstavec o hlídání povolené rychlosti. Vůbec bych se nedivil, kdyby se tenhle prvek za pět let objevil ve všech autech jako povinná výbava. A to bude konec veškeré radosti za volantem. Tím neříkám, že k radosti je nezbytně nutné překračovat povolené rychlosti, ale těch omezení, která z takového systému mohou plynout, může být ve finále celá hromada a z auta se tak rázem stane jen dopravní prostředek k přesunu z bodu A do bodu B a nic víc. Naštěstí na nové zábavné auto, které by odpovídalo mým představám, nemám. :-)
18. srpna 2016, 10:25
0
The road to hell is paved with good intentions. Mozna to mysleli dobre a verim ze nekteri zakaznici tuhle ficuru by i parkrat pouzili. Ale kdyz to daji do nabidky a overi tim funkcnost tak je jen otazkou casu nez si tohoto nekdo vsimne se slovy 'pekny napad, tak to naridime jako povinnou vybavu od roku 20xx!'
18. srpna 2016, 12:14
0
Přesně tak to časem dopadne. Ale mezitím se můžeme "těšit" v roce 2019 na náhradu naturalu 95 za E10, což je taky pěkná sračka. Už s tím mám bohaté zkušenosti z Itálie, takže já mám celkem jistotu, že moje auto si s tím vůbec nerozumí. Prostě samý pozitiva a jistoty do budoucna. :-(
18. srpna 2016, 14:01
0
Toho 'inteligentního' tempomatu bych se tak nebál. Čtení značek napříč nabídkou má stále ještě značné rezervy. Z bezpečnostního hlediska je prostě potřeba mít možnost překročit maximální povolenou rychlost a když bych měl na každé ceduli začátek obce zadupnout brzdy, tak mi vzroste spotřeba (i emise) aspoň o třetinu. Ale děsivá představa to zase je, to jo...
18. srpna 2016, 14:40
0
Ono bude bohatě stačit, když to ty údaje o překročení rychlosti, včetně GPS souřadnic místa, kde k tomu došlo, začne posílat někam do dohledového centra. A rázem máš po prdeli a budeš někam na úřad chodit vysvětlovat proč a jak....
20. srpna 2016, 09:16
0
No. Něco podobného už máme. Třeba systém, který vysílá nouzový signál při nehodě (nevzpomenu si, jak mu říkají). Ten přece funguje taky přes GPS a rychlost se jím určitě změřit dá.
BTW hlídání mrtvého pruhu? :-)
20. srpna 2016, 11:12
0
Rikaji mu eCall a myslim ze rychlost to zaznamenava aby pak odeslalo spolu s jinymi daty az auto naboura.
21. srpna 2016, 23:10
0
Díky. Nechtělo se mi to hledat.
Takže to rychlost dokáže měřit. Myslím, že je bohužel jen otázkou času, kdy se toho příslušné orgány chytí.
18. srpna 2016, 21:04
0
Dát 2 mega za 2.0 "TDI"? Ještě že takový problémy nemusím řešit :o)
19. srpna 2016, 02:48
1
bych chtel videt jak ta pixla jede po praze a zkousi cist znacky, tipuju, ze by brzy radeji presla do nouzovyho rezimu