načítám data...

Ptejte se Vojty: Stylové SUV pro manželku a děti?

04. listopadu 2015, 07:00 7 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Občas v životě nastanou situace, kdy se musíte vzdát osmiválcové zadokolky a smířit se s něčím přízemním, jako je rodinné SUV. Přesto ale chcete mít z auta, za které vydáte nemalou sumu peněz, také radost. Jak to udělat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.

Čau Vojto,

zase jednou píšu s prosbou o automobilovou radu. Sháním auto pro mladou rodinu s dítětem, jehož tatínek petrolhead musí prodat silnou zadokolku (Lexus GS) a řešit bezpečnost rodiny a zároveň příjemné auto pro ženu. Ve hře jsou Audi Q5, VW Touareg nebo Tiguan, Volvo XC60, Range Rover Evoque, Honda CR-V. Nakonec jsem na seznam zařadil ještě BMW X3. Líbí se mi Q5 s 2.0 TSI nebo Touareg 3.0 hybrid, ale trochu mi vadí, že to jsou všechno už starší auta, která brzy čeká náhrada. A na nové modely čekat nemůžu. Máš nějaký nápad, co by nám sedělo nejlépe?

J.E.

Protože mám osobní zkušenost jen s částí zmiňovaných modelů, a to jde navíc často o starší generace či předfaceliftové verze, asi ti nemohu poskytnout racionální a praktickou radu ohledně toho, který vůz bude tvé ženě a dětem sedět nejlépe. Ostatně v tom ti nejlépe pomůže tradiční kolečko po dealerech. Protože se však ptáš na Autíčkáři a sám zmiňuješ, že jsi petrolhead, cítím, že budeš hledat auto, ze kterého bys mohl mít radost.

A v tomto ohledu je pro mě mezi malými a středními SUV volba jasná. Jediný vůz této kategorie, který mě kdy uchvátil natolik, že jsem pocítil touhu ho vlastnit a že jsem ho dokonce učinil svým kandidátem na ‚auto roku‘ (tuším roku 2011), je Range Rover Evoque. Oproti většině svých konkurentů na poli malých luxusních SUV dokáže zpoza volantu působit skutečně mohutně a dělat tak dojem, že sedíte v ‚opravdovém Range Roveru‘, je v duchu tradic své značky schopný v terénu a překvapivě je i docela zábava ho řídit.

Má ale i svoje vady. Že je drahý, pro tebe bude asi vzhledem k ostatním volbám tím menším problémem. Že je Evoque poměrně malé auto, které svými rozměry ve skutečnosti přibližně odpovídá Fordu Focus hatchback, je ale pro mladou rodinu problém mnohem, mnohem větší. Z malého Range sice budeš mít radost, ale z nakládání kočárku do jeho kufru už asi ne.

Takže, jaké máš jiné možnosti? Můžeš zůstat u značky a sáhnout po méně hravém, ale jinak velmi podobném Land Roveru Discovery Sport. Nebo můžeš jít s davem a zvolit BMW X3 jako asi nejtypičtější ‚sportovně založené SUV‘ na trhu. Mohlo by ti ale vadit, že ho má každý a že pokaždé, když uvidíš kombík od BMW, budeš vědět, že jeho majitel si koupil skoro stejné, ale lepší auto.

Nebo, a to je varianta, kterou bych ve tvé situaci patrně preferoval, můžeš zvolit pořízení jednoho super-praktického vozu od neprémiové značky a jeho následné doplnění o něco, z čeho budeš mít radost ty (třeba o jeden nejmenovaný roadster). Překvapivě příjemným vozem, který se stal z ‚taťkovského MPV‘ poměrně stylovým a komfortním crossoverem, je třeba Renault Espace. Nebýt tvého spěchu, možná bych zvažoval, jestli nepočkat na Ford Edge, který by měl dorazit příští rok a mohl by nabídnout zajímavý poměr cena/velikost/komfort.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

be
begbie
04. listopadu 2015, 10:29
0

Já bych šel do Hondy CR-V, je z těch kandidátů asi nejprostornější a určitě nejlevnější. Výbava executive může konkurovat prémii. Bohužel motorizace nejsou nejvýkonější, 2litr benzín pouze 155k. Otázka co je vlastně prioritou...

reagovat
briza
04. listopadu 2015, 10:53
0

Pokud bych měl volit z výše uvedených, tak jednoznačně Touareg. Jezdím v něm od první generace a pokud něco zásadně nezmrší, nehodlám měnit, byť ta první mě krapet štvala sedačkama. Současná to ale dokonale smázla a to auto se celkově řídí moc příjemně. Nehledě na to, že když to člověk pustí dolů a všechno popřepíná na sport, je až překvapivě agilní. A v terénu se taky nestratí, spíš naopak,což se např. o Audi moc říct nedá a řada Q je spíš o dojmu, než nějakých schopnostech a třeba A6 allroad zvládne to samé.

reagovat
fe
feci
04. listopadu 2015, 13:02
0

mazda cx-3/5? cena je cca rovnaká ako u CR-V a jazdia príjemne

reagovat
Da
Dave
04. listopadu 2015, 16:00
0

První co mě napadá je nový Lexus NX, to je co se týče vzhledu síla, ale asi se mi to nějakým zvráceným způsobem líbí a chtěl bych to. Co jsem se bavil, tak se nelíbí každému uvnitř, ale mě moc a je to nový Medvěd GLC. Dál nový Tucson, ale je to Hnojdé, což nevím, jestli bych překousl, ale jako auto pro manželku bych řekl, že za dobrý peníz, hodně muziky. To samé platí o pěkném novém Qashqaii.

Pak mě napadá jedině Porsche Macan, což je libovka nebo Ford Kuga na pěkných kolech taky není zlej..

Ještě, že to nemusím řešit. Ale asi bych se šel projet první Merglem a Lexusem.

reagovat
Ra
Raven94
04. listopadu 2015, 18:40
0

Subaru XV/Forester, Jeep (Grand) Cherokee... nebo pokud je člověk odvážný Tesla Model X :))

reagovat
Ro
RomusCZ
04. listopadu 2015, 21:13
0

Nevím jak je na tom cenově Porsche Macan, ale je to první SUV který se mi fakt líbí a koupil bych si ho za vlastní prachy...

reagovat
SEMRY
05. listopadu 2015, 09:39
0

Nemám rád segment těchto aut, přijde mi to uplně zbytečné a nákladné, nicméně jediné vozidlo které mě zaujalo a které bych si dokázal představit v provozu byl Nissan Murano první generace. Musím přiznat že se mi docela líbí, kolega ho pořídil v zánovním stavu za paktel, motor krásně předl (3,5) a podvozek hezky filtroval nerovnosti. Měl jsem z toho dobrý pocit narozdíl od x5 ML apd...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem