logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Ptejte se

Ptejte se Vojty: Pidižvík městského typu

Felicia není nijak oslnivé auto, ale občas umí být užitečná. Co když ale potřebujete něco menšího. Mnohem menšího. A úspornějšího? A zároveň to nesmí být o mnoho dražší? Možná máme odpověď.

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Co bys mi navrhl jako náhradu Feldy, co by po městě jezdilo za suchý z nosu a nestálo by mě to moc peněz? Že to bude něco jako autíčko kei očekávám. Dřív, když jsme ještě bydleli na Šumavě, jsme měli Geo Metro XFi, což by tyhle požadavky splňovalo na jedničku, bo to za všech okolností žralo v létě 4 a v zimě 4,5/100. Jen teda tyhle autíčka jaksi nejsou a normální swift se na tyhle čísla prostě dostat neumí. Důležitá věc je, aby bylo auto co nejužší – kromě toho, že nechci každý den trápit Scorpio ani trápit svoji peněženku jeho spotřebou, máme problém s úzkými parkovacími místy a nešikovnými parkujícími. A nesmí také stát jako pětiletý provoz Scorpia, pokud se to má vyplatit.

Trinom

Mluvíš o kei cars, zmiňuješ staré Geo Metro XFi, což je v podstatě americké verze Swiftu, a i když na PlechCupu závodíš s americkým Fordem Thunderbird, zabýváš se překládáním seriálu InitialD. Z toho všeho tak nějak logicky vyplývá, že potřebuješ japonské auto. Kvůli parkování potřebuješ opravdu, opravdu malé auto – a protože ti jde o úsporu peněz a náhradu Felicie, potřebuješ opravdu levné auto. Ideální by byl nějaký kei car, jenomže ty u nás téměř nejsou. A těch pár, které najdete, stojí velké peníze.

A nebo ne? Existuje přinejmenším jedna výjimka. Jmenuje se Daihatsu Cuore a je to klasický kei car, designově zlehka inspirovaný (pokud mluvíme o generaci z let 1998 až 2002) původním Mini. Evropská verze se samozřejmě mohla pochlubit některými úpravami, v čele s motorem výrazně přesahujícím původních 660 cm3 – Cuore dostupná na našem trhu mívají motor litrový. To by mělo stačit k tomu, aby bylo Cuore opravdu úsporné, zatímco šířka pouhých 1,48 metru ti umožní vecpat ho do téměř jakékoliv mezery. A nejlepší na tom všem je, že za tuhle legrační raritku zaplatíš sumu, kterou bys s trochou štěstí mohl získat i prodejem staré Felicie.

Existují samozřejmě i alternativy – ať již evropské, jako je maličký, ale překvapivě prostorný Renault Twingo, nebo japonské, jako je o kousek větší, ale o to vtipnější Mazda 121. Řešením by mohlo být i něco jako Peugeot 106 s litrovým motorem nebo původní Fiat Panda, ale obávám se, že žádný z těchto strojů ti nenabídne to potěšení z toho, že jezdíš něčím, co opravdu nikdo nezná.

Ale možná s něčím přijdou naši čtenáři. Napadá vás nějaké geniální řešení? Ozvěte se v komentářích. A pokud nemáte řešení, ale napadla vás zajímavá otázka, napište nám ji na redakce@autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
swein
6. 5. 2015, 08:35

Já strašně nutně potřebuji tohle: http://subaru-mb.webnode.cz/products/subaru-vivio-turbo/

0 reagovat
jagy
6. 5. 2015, 10:00

V litrovem Cuore jsem jel a prekvapilo me, jak dobre to jede a jak ma ten 3valec skvely zvuk.

0 reagovat
Wassa
6. 5. 2015, 10:10

Tak ani to nemusí být turbo, je to skvělý auto, ale spotřeba bude ve městě možná větší než ve felicii.. Jestli nevadí spotřeba ve městě přes 8 litrů, ale aspoň to není vidět na každém rohu.. :D

0 reagovat
mq
6. 5. 2015, 13:40

saxo 1.5D / peugeot 106 1.5D

opely corsa B se dají levně v super stavu a dílů je dost.

0 reagovat
Apache
6. 5. 2015, 13:49

Činkvečento, Sejč bude asi moc drahej :-D

0
martin_100
6. 5. 2015, 19:59

cinque ne .... hele je to krám sere se na tom elektrika a za míň jak 7 a půl to jezdit neumí ... zaplať ten nahoře že už je v hutích

0 reagovat
Daniel Borský
6. 5. 2015, 16:01

podly myho auto s nejlepsim TCO je Saxo/106 s 1.5d. prizniva porizovaci cena, servis za hubicku a spotreba zanedbatelna. jen to teda nejsou moc zajimavy auta

0 reagovat
:-))
6. 5. 2015, 18:41

Honda Logo se také nevidí každý den.

0 reagovat
Vojta
6. 5. 2015, 19:31

Dalším autem je taky Suzuki Alto. Ať už 3válcové verze, tak potom 5dvéřový s litrovým 4válcem vyráběný kolem roku 2004. Úzké a živé vozítko.

0 reagovat
Woyta
7. 5. 2015, 10:08

106 1.0 opravdu fakt ne. S tim jsem prozil autoskolu a byl to des. Ja radeji Daewoo Tico coz je Kei Suzuki Alto s motorem prevrtanym na 0,8.

0 reagovat
svobi
13. 5. 2015, 23:13

Ahoj ja se musím taky přiklonit k Daihatsu. Tak trochu jsem sním vyrůstal a i se na něm učil . Ještě před mojim řidičákem se otec ozval z bazaru kdo vyrábí Daihatsu,když scháněl něco na skákání zatím co primera potřebovala zasloužený větší servis . No odpoledne už jsem čuměl co to doma máme , později se ztoho vyklubala naše ,,kačenka" .. Nejdřív jsem se tomu autu docela smál ,ale potom co jsem se snim svezl a podvozek nedával najevo,že veze auto vyšší než širší a jeho provozní otáčky jsou kolem 4000 ot. spříjemněné skoro Nascar zvukem a do 100 kmh pěkně mršné auto,díky váze a krátkou převodovkou jsem ho začal mít rád a podnikal sním vté době nelegální noční projíždky směrem k letišti ... No postupně si kačenku zamilovala celá rodina do města nejradši na výlety sní , procpe se všude mezi zábranami , projede v pravo mezi odbočujícím autem a to vše za pár sušńů . Jednu dobu sní lital i brácha 100km do školy byl schopnej do toho narvat 3 lidi a dva vlčáky , basy piv , bagáž apod. Neuvěřitelně variabilní zadní sedačky a taky se mu povedlo vyjezdit skoro celou nádrž za 100km když to držel furt 160 kmh na dálnici :-D .
Ale největší šou stim autem byla při použití ruční kde se dalo otáčet na fleku , prolítavat zatáčky a v zimě to němelo chybu bez posilovače,abs apod. nejlepší zimní kravení bylo schopno se to dostat snad z každého smyku, letět bokem ve svém pruhu zatímco proti řidič nevěřil. Opravdu velice zábavné auto, kupodivu na dvě kola se mi to povedlo dostat jen jednou ke konci životnosti při otočce na zpátečku a stejně díky nezávislé nápravě a nízkému těžišti se nepřeklopilo . Bohužel koroze dostihla i našeho Movíka a stojí tu už dva roky s nahnilou nápravnicí .
I přes primeru GT , Xtraila,Boru, 300zx, 200Sx, evo ,ruzna Gti co jsem tu na delší dobu měl nebo vlastnil furt na něj nezapomenu a už mám připraveného sice ještě staršího ,ale ještě lepšího Gti zástupce :D jen udělat motor .

Takže pokud se sežene zdravej Coure nebo podobný bež do toho .

0 reagovat
Ronoath
14. 5. 2015, 14:46

No, pokud by to měla být dlouhodobější investice, doporučoval bych se poohlédnout po Suzuki Splash. Živé vozítko s nečekaně prostorným interiérem, a ačkoli to není úplně to, co hledáš, zkusil bych se podívat po Hondě Jazz. Sice větší, ale taktéž velmi zajímavé auto po všech stránkách.

0 reagovat
Nawi2203
28. 5. 2015, 20:28

Já osobně jsem teď měl super zkušenost s Microu K11 1.0 16v ;)
Je to příjemně živý, akorát pravda je, že nemůžu soudit sériovej podvozek..

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte