načítám data...

Ptejte se Vojtů: BMW se šesti, nebo s osmi?

21. května 2014, 13:44 13 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Z "Ptejte se Vojtů" se pomalu stává rubrika "vybíráme BMW". Tentokrát se navíc musíme spolehnout na názory vás, čtenářů, protože my s konkrétními vozy máme jen málo zkušeností.

Ptejte se: Ptejte se Vojtů: BMW se šesti, nebo s osmi?

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací – jen s tím rozdílem, že jsem si přibral i druhého Vojtu, který narozdíl ode mě není jen teoretik, ale přinejmenším tuší, za který konec se drží šroubovák…

Zdravím,
přes četnost a nápadnou podobnost dotazů ohledně aut BMW ve Vaší rubrice se na Vás stejně obracím se svým dotazem. Stojím na rozcestí mezi dvěma vozy. Léta šetření a těšení se pomalu naplňují a já se chystám pro koupi vozu. Bude to BMW.
Co chci, už vím, jen se potřebuji definitivně rozhodnout. Rozhoduji se mezi dvěma favority, kteří si jsou i nejsou podobní. 330i e90 a 545iA E60. Lákají mne oba. E60 svým designem a výbavou, kterou umí mít. E90 bude dle mého zábavnější (s manuálem). Je mi jasné, že dynamika osmiválce v pětce bude vynikající, ale bude mne to auto bavit? Dokáže 330i být tak dynamické jako 545i. Dříve jsem se spíš přikláněl k E60. Nebudu lhát, vadí mi, že i ceny E60 jsou stále vysoké, přestože se jedná o dva roky starší model než E90. Cenově si jsou přitom podobné, ne-li E60 dražší než E90. Ne že by pro mě bylo stáří rozhodující. Ale najít 545i v nějakém ucházejícím stavu s normální cenou je nadlidský úkol. Člověk musí dělat hodně kompromisů, aby našel a koupil. Další věc jsou spotřební náklady. Spotřebu paliva neřeším. Nejdůležitější je radost z jízdy. Ale říkám si, zda mi E60 tu radost nabídne. Nikdy jsem E60 nejel (ani E90) bohužel. Neumím si představit, jak V8 resp. R6 pojede. Jaká bude v zatáčkách….prostě které z nich mne bude bavit více. A k tomu bych chtěl, aby mne to auto spolehlivě odvezlo i na větší vzdálenosti pohodlně popř. na dovolenou apod. V tom je výhoda 5er. Ale vyplatí se? Pomozte mi rozhodnout se. Budu vděčný, pokud při denním shonu najdete ve svém volném čase chvilku alespoň na krátkou odpověď.
Děkuji s pozdravem

Martin Vaněk

S E90 mám jen omezené zkušenosti a s E60 vůbec žádné, ale přesto jsem si téměř jistý, že ti trojka udělá větší radost než pětka. Prvním důvodem je samozřejmě zábava za volantem – 545i je sice možná rychlé auto, ale pořád je to poměrně těžkopádné gétéčko s automatickou převodovkou. E90 330i je pořád mnohem blíže něčemu, co by se ještě mohlo nazývat "sportovním autem". Je menší, lehčí a jako bonus nabízí manuální převodovku.

Pokud jde o pohodlí, bude 545i nepochybně lepší volba, ale rozhodně do neznamená, že by trojka nebyla použitelným dopravním prostředkem na dlouhé vzdálenosti. Jestli jsi zvyklý na komfort velkého prémiového sedanu, možná ti trojka přijde mírně stísněná. Ale ve srovnání s víceméně čímkoliv z "běžné produkce" je E90 naprosto komfortní záležitost.

A potom tu je poslední, důležitý faktor. Pokud jsi na koupi některého z těchto dvou vozů musel "léta šetřit", tak si E60 545i prostě nemůžeš dovolit. Oproti E90 je v ní, lapidárně řečeno, víc věcí, které se mohou rozbít. A spousta z nich je ještě navíc dražších. Postarší německý prémiový osmiválec je jeden z potenciálně nejhorších vrahů peněženky – dá se s tím žít, pokud vyloženě toužíš po velkém, luxusním a přitom rychlém korábu. Ale pokud tvoje požadavky navíc dokáže (ještě ke všemu lépe) splnit menší, úspornější a lépe servisovatelná E90, není dle mého názoru co řešit.

Uznávám ale, že jsem v E60 nikdy neseděl. Je možné, že naši čtenáři budou mít jiný názor…

BobAsh

 

Za mě nemůžu než souhlasit s Bobešem, nicméně nedá mi to a musím jeho slova rozvést a doplnit. Doporučil bych E90 v předface a to ze dvou důvodů. První z nich je řízení, které s příchodem faceliftu ztratilo značnou část zpětné vazby, což je u auta, za jehož volantem se řidič má bavit, poměrně nepříjemná (a v tvém případě, kdy je možnost volby, i zbytečná) záležitost. Druhý důvod je motor. Poface 330i má motor s označením N53, který je vybaven přímým vstřikováním, což obecně pro nadšeného řidiče nevěští nic moc dobrého. Ve srovnání s N52 z předface přišla N53 o část charakteru, je méně kultivovaná a teoreticky i méně spolehlivá. Naoplátku nabídne nižší emise a menší spotřebu, což ty ale neřešíš. Za mě tedy jednoznačně předface 330i.

Greeny

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bu
Buchtak
21. května 2014, 15:03
0

zplynovanej osmival nej.)

Vic veci, co se muzou posrat? Nesouhlasil bych. Navic u petky jsou komponenty dimenzovany na vetsi najezd, nez u trojky, uz z principu veci.

reagovat
František Čáslavský
21. května 2014, 16:40
0

To je sice pravda, ale mám takovej dojem, že ceny dílů u pětky budou lehce vyšší než u trojky, navíc pokud jde o ojetinu, tak záleží, co se posere :)

KS
KS
21. května 2014, 22:22
0

Teď jsem podobné dilema řešil a za mne říkám rozhodně E90, pokud je zapotřebí více prostoru, tak klidně kombík a může z toho být malý sleeper :-). Také 3er je špičkově ovladatená oproti 5er. Samozřejmě předfacelift, jednak je levnější (měl by být, nebát se i vyšších nájezdů - v Autotipu měla nejlepší spolehlivost 130i, což je velmi podobné auto po technické stránce) a hlavně u přímovstřiku často odchází drahá palivová soustava. Nahrát chip na cca 200 kW + 340 Nm a je z E90 slušná raketka se super spotřebou.

reagovat
Pe
Petsu
22. května 2014, 08:17
0

Ohledně motorů BMW jsem zaregistroval zajimavý článek
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

reagovat
Mírus
22. května 2014, 15:03
0

Je fajn si nechat poradit, zvlášť od lidí, kteří věci rozumí, jsou fandi a mají zkušenosti. Patří to k vybíracímu rituálu. ALE jezdit s ním budeš TY. Takže doporučuju:
1. pořádně si obě auta vyzkoušej, než utratíš svoje prachy
2. všechno má svoje pro a proti. Při takových rozhodnutích mezi dvěma favority nakonec vybereš jenom jednoho včetně jeho (relativních) slabostí a musíš oželet druhého přes jeho přednosti. Proto, i přes všechna doporučení a porovnávání objektivních kvalit, si dobře rozmysli, jaké vlastnosti jsou pro TEBE podstatné a co naopak můžeš pominout.
3. stav a cena konkrétního kusu má taky svou váhu
4. když ji miluješ, není co řešit

reagovat
Ma
Marty
27. května 2014, 13:22
0

Dotázek jsem psal přímo já :)
Kdybych se tak mohl svézt v těchto autech, bylo by to super. Bohužel nikdo z mého okolí takový auto nemá, tak nemám možnost. Taky věřím, že E90 bude mít lepší jízdní vlastnosti, ale zase E60 s Dynamic Drive bude taky výborná. Kdybyste někdo byl z Prahy nebo okolí a měl 545/330, rád se s Vámi svezu a náklady samo zaplatím :)

reagovat
Mírus
29. května 2014, 11:14
0

A co vyzkoušet si (nezávazně)auta u prodávajících? Jsi skutečný vážný zájemce, prachy máš. A nebo, přinejhorším, v autopůjčovně, jsou takové.

BobAsh
29. května 2014, 16:06
0

Přesně tak. Ideální řešení je na to bazar, tam jsou lidi, který jsou placený za to, aby ti ty auta ukázali.

Iz
Izi
28. května 2014, 10:33
0

Ahoj. Sry za psani bez dia, ale muj BB ji neumi.
Ohledne volby auta. Cesi jsou obecne mistri sveta v prevazueni vzduchu. Kazdy si koupi SUV/MPV a pak v nem jezdi primarne sám. Chce si to rozmyslet, zda potrebujes opravdu velky premiovy sedam, jakym 5r bude. Na druhou stranu, ja bych se priklanel spise prave k 5tce. Bude se lip prodavat, v zatackach a ani zabavnost bych nepodcenoval. Ono ne nadarmo je to jeden z nejlepe vylazenych velkych sedanu. Pokud se nebojis automatu bude za me definitivne lepsi volba. U te 3r si lidi dost stezuji na to, ze je proste prilis male a nizke. Nic moc posed atp. Jinak ohledne motoru doporucuju rozhodne precist clanek na dfens, jez sem nekdo postnul. A nakonec - rozhodnout se musis sám. Drzim palce. Obe auta jsou skvela volba, ted jen najit ten spravny kus.

reagovat
Ma
Marty
28. května 2014, 14:37
0

Ahoj, díky za radu. Jak jsem psal E60 u mě vede vzhledem a tak trochu výbavou. Hledám trochu kompromis. Vím, že už tu takový článek byl. A není to dlouho. 5ku bych využil rozhodně, plánuju rodinu a mám dva baráky každý na jednom konci republiky. Takže cestovní komfort je pro me vice mene dulezity. E90 mi ho dokáže dát také si myslím, jelikož, co se týká výbavy nejsem uplně nejnáročnější. Každé auto má pro a proti. Jak rikam, chtelo by to se svezt. To by mi hodne dalo. Nicméně všem patří Velký dík za rady a typy :)

Vi
Vic
29. května 2014, 22:54
0

Ahoj Martin,

vlastnim E61 LCI(po face) v konfiguracii 3.0d xdrive, 6AT, tiez E91 v konfiguracii 3.0d xdrive, manual. Rad by som mal zadohraby, ale pri mojich potrebach a mieste bydliska by boli nepouzitelne. Na oboch autach cca rovnako, okolo 100 000 km, jedno tesne pod, druhe tesne nad.

Tie dve auta su rozdielne svojim charakterom a to tak, ze velmi velmi velmi velmi velmi velmi. Pripajam sa k ostatnym chalanom, ze by si ich mal vyskusat. Ak by si mal cestu na stredne Slovensko, rad sa Ti necham previest na obidvoch.

Pokial som nemal 3jku, tak som porovnaval 5tku s inymi autami jej triedy, na ktorych som jazdil a pripadala mi riadne sportova a tvrda oproti dajme tomu A6, Merc E a podobne. Po kupe trojky som vsak zistil, ze je riadne plavna a pohodlna limuzina :) Podotykam, ze runflat na moje aute maju pristup zakazany.
Cele to podciarkuje automat, na ktorom ale ak chces vystrajat, tak to ide tiez, software maju bavoraci zvladnuty perfektne. Vnutorna velkost auta je tak akurat. Rodina s 6 rocnym chalanom. Lyzovacky, letne vylety, vsetko ok, da sa to tam pohodlne vsetko nalozit. Trojka, aj v kombiku je proste malicke auto, neviem si dost dobre predstavit mat tuto velkost auta ako primarne auto v rodine.

Na 5tke citit vahu, aj ked 3ka je lahsia len o par kil. Ma vsak mensie previsy karoserie, prepokladam, ze pes je zakopany tam, plus naladenie podvozka samozrejme. Ak ides v meste napriklad 50 km/h, nechce sa ti pribrzdovat a ides do 90 stupnovej zakruty, len proste zatocis volantom, tak 5tka sa tlaci von, aj ked stopu drzi bez mihnutia oka, len proste citis tu masu. Pri trojke ak urobis to iste, sprava sa ako motokara, necitis ziaden odpor proti zatoceniu, ako by si kreslil obluk ceruzkou. 3jka ma aj strmsie riadenie. Na dialnici je 5tka nenormalne stabilna, pri akejkolvek rychlosti mozes riadit dvoma prstami. je pozitok na nej ist kamkolvek, je to pan Auto. Trojka na dialnici poskakuje, kedze jej celkove naladenie je tuhsie, tvrdsie, plus je kratsia, stabilita je ale ok, ale urcite nezadriemes :) Rovnako je hlucnejsia, co zas nevnimam ako minus, kedze ju mame skor ako hracku, druhe auto v rodine, ktore prinasa aj adrenalin a potesenie, na ktorom ked sa chcem povozit, musim manzelku pekne poprosit, aby mi ho pozicala :))). Je to sice "dieslovy kombik", ale ver mi je to zabava. Povodne som chcel 3jku v benzine a aj ked ma mozno niekto ukamenuje, nebolo to ono. Neviem ci som jazdil na zlom kuse, ale od tak legendami opradeneho motora som cakal viac... Je fajn tocivy, ma krasny zvuk, ale nepresvedcil ma. 500 Nm je 500 Nm :). Rozdiel v pruznom zrychleni 80-120 je 1,9 sec....v prospech diesla. Trojka ma naozaj chovanie sportaku, ma brutal sprevodovanie manualu, taha nenormalne pri akejkolvek rychlosti a rychlostnom stupni. Mas pocit neutichajuceho tahu od 1 po 6 ako to tam kvaltujes jednu za druhou :) Na ten manual si je treba ale zvyknut z hladiska obsluhy. Ak si vyberies 5tku, tak urcite v automate, bez debaty. Inac by to bol pocit Ikarusu...

Ako som vravel, tie auta su velmi rozdielne. Na to, aby si naozaj zistil co chces, ti pomoze len jazda. Ver mi, ze to ti neporadi nikto. Ty budes vediet, co je tebe dostatocne velke, hlucne, tiche, tvrde, makke, atd.
Napisal som len okrajove veci, dalo by sa pisat o tych autach do bezvedomia.
Ak chces, tak si vypytaj od Autickare moj email, poslem ti telefon a mozme pokecat. Das mi konkretne otazky a ja ti dam konkretne odpovede na jazdne vlastnosti, uzivatelsky komfort, ovladanie, servis, co ti napadne. Ta ponuka na projizdku plati tiez. Ale nehambi sa a skoc si vyskusat to co potrebujes do bazaru, ako sa tu spominalo, si vazny zaujemca o kupu.

Jo, na tych autach sa mi nic nepokazilo, ale naklady na ne su riadne palky, ak im davas co potrebuju, teda ziadne long life intervaly, Goodridy a Starline :)

reagovat
Ma
Marty
02. června 2014, 12:31
0

Ahoj Vic!
Velký dík za detailní srovnání. Co jsi napsal jsou pro mne velice důležité informace. Já se raději přikláním k E60. E61 nechci, jelikož bych moc moc chtěl sedan, i když je po všech stránkách horší než E61, srdce mě táhne. Ale přeci jen je to auto, které budu používat pro rodinu atd. Ale chci, aby mi poskytlo co nejvíce zábavy. Bydlím v Praze, ale jezdím do severních čech, vlastně až do Německa k Bautzenu, kde máme domek a cesta je to víceméně klikatá a dobrá, a druhou nemovitost po prarodičích máme u Valašských Klobouk, takže D1 a pak nějaké cesty. No E60 myslím, že bude dobrá. E90 mě zaujala svými parametry právě benzínového R6 N52. Auto chci rozhodně na benzín, naftové máme v rodině nyní Golf IV 1.9tdi a Fabia 1.9tdi. Nejsou špatné a vůbec nejedou zle, ale chci si trochu osladit život něčím jiným. Po Praze a ve městech se s autem chci pohybovat taky. Ale nebude to většinu času. S vyššími servisními náklady počítám.
Moc Ti díky za vyčerpávající odpověďi a rady. Po bazarech koukám. 330 se ještě najít dá, ale 545 je hodně po málu.
Díky!

Ma
Marty
06. června 2014, 09:51
0

E60 určitě nebude špatná volba. Co se týče motorů, tahle generace osmiválců je prý ještě spoelhlivá, navíc maj slušnou spotřebu. Akorát lepší je verze 550. Mam stejný motor v E63 (6kové kupé) a nemůžu si stěžovat

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem