načítám data...

Ptejte se Vojtů: BMW, BMW a... kapesní BMW?

Zdá se, že BMW je mezi našimi čtenáři neobyčejně populární. A když už je BMW v domácnosti dostatek, je čas přikoupit "kapesní anglické BMW", totiž Mini.

Ptejte se: Ptejte se Vojtů: BMW, BMW a... kapesní BMW?

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací – jen s tím rozdílem, že jsem si přibral i druhého Vojtu, který narozdíl ode mě není jen teoretik, ale přinejmenším tuší, za který konec se drží šroubovák…

Ahoj Vojto.
Jsem fanda BMW, mám doma E39 525i a manželka jezdí E46 316i. Daily cars máme teda vyřešené a já bych chtěl nějakou hezkou víkendovku. Když jsem výběr zúžil, tak mi prakticky zbyl pouze Mini Cooper. Chtěl bych už ale auto bez kompromisů, takže podmínkou je verze S. Rozhoduji se mezi první a druhou generací – pokud vím, tak první má kompresor, druhá má turbo a motor u ní je vyvinut ve spolupráci s PSA. Z doslechu vím, že motor v druhé generaci je docela problémový. Moje dilema je - vyplatí se připlatit za druhou generaci?

"Starým novým Mini", tedy jeho první generací s kompresorovým motorem u verze S, jsem bohužel nikdy nejel. S faceliftovou, oturbenou verzí jsem toho ale najezdil docela dost, a mluvil jsem o ní s mnoha lidmi, kteří měli v rukou i "staršího bratříčka". A zejména v případě silnějších verzí to spíše vypadá, že by možná dávalo smysl připlatit si za starší verzi, kdyby byla dražší. Protože ale dražší není, je odpověď velmi jednoduchá. Druhá generace je skvělé, zábavné a pořádně rychlé auto, které jsem si dokázal docela rychle zamilovat – zvláště pak ve verzi Clubman S. O první generaci většina lidí tvrdí, že je ještě zábavnější a řidičsky přitažlivější než ta druhá, mimo jiné díky hydrahulickému posilovači řízení. A stojí méně peněz.

A pokud už by sis chtěl připlácet, je tu možnost sáhnout po první generaci v úpravě John Cooper Works. U JCW totiž rozdíl mezi první a druhou generací platí dvojnásob. Zatímco nové JCW postrádá samosvor a (s výjimkou kupé, které funguje o něco lépe) působí vyloženě přemotorovaně a až nezvladatelně – místo dynamické jízdy se dočkáš jen bezmocného protáčení vnitřního kola – staré JCW mechanický samosvor mělo a bylo prý skutečně úžasné. Jediným důvodem pro koupi druhé generace tak zůstává dostupnost geniálně úchylného Clubmanu S.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Je
Jenyk
15. dubna 2014, 16:51
0

DD zadokolkář chce na zábavu předokolku? Peklo zmrzlo....

reagovat
Bi
BigTwin_Jirka
15. dubna 2014, 19:56
0

Taky se divím, v textu samá "zábavnost". To bude asi stejně veselý, jako nemálo trapný driftování v trapném pořadu na Primě.

Skipper
16. dubna 2014, 13:56
0

Tak nevím, jestli jsi někdy jel E39 525i. Rozhodně to není M5, spíše je to velký komfortní sedan, kterému občas můžu utrhnout zadek, ale nějaká extra zábava to není. Taky ale samosebou preferuji zadní náhon. Jenže mini je trochu jiná kategorie - prostě motokára s karoserii. Nemyslím si, že zrovna přední náhon by mi u mini vadil.

An
Andre
15. dubna 2014, 20:15
0

Také jsem si říkal, že pro majitele BMW je předkolka nemyslielná. Ale nechtěl jsem to psát první. :D
A co tak osvědčená MX-5? Mini Cooper je auto pro holky do města.

reagovat
Skipper
16. dubna 2014, 13:58
0

MX-5 je ve výběru jako další auto. Mini Cooper a holky do města určitě, ale u Coopru S je situace trochu jiná.

Skipper
16. dubna 2014, 14:00
0

Další věc, která u mně mluví pro Mini, je perfektní servis, kam jezdím s BMW. Je to pozáruční autorizovaný servis, dělají BMW i Mini. A co si budeme říkat, sehnat kvalitní servis, kde ti chtějí pomoct, místo toho, aby tě chtěli odrbat je téměř nadlidský úkol.

BobAsh
16. dubna 2014, 14:20
0

Běž se nějakým Mini Cooperem S projet. Nebo ještě radši JCW. To, že ho občas někdo holce do města koupí, ještě neznamená, že je to auto pro holky do města.

Mini je zrovna jedno z těch aut, kterým na okreskách nijak nevadí, že hrabe špatnýma kolečkama. A i když to bude trochu kacířská myšlenka, nejsem si úplně jist, jestli bude za všech okolností a pro každého řidiče zábavnější MX-5. On je ten Cooper kupříkladu o dost rychlejší.

Vavris Vavrisovic
16. dubna 2014, 08:43
0

Teda vy mu dáváte kapky... Chápal bych to pohoršení, kdyby si tazatel hodlal pořídit Audi TT první generace, ale Mini? Co je na něm špatného?

Pokud odhlédnem od těch "jediných správných" poháněných kol, nemá Mini problém. Tudíž pokud se tazateli líbí, není důvod jej posílat jinam. A ty dvě nesportovní zadokolky na denní ježdění na tom nic nezmění :)

reagovat
Skipper
16. dubna 2014, 13:58
0

Souhlas, přesně jsi popsal můj názor. Bavoráky které mám jsou vysloveně komfortní, o sportovnosti u nich by mluvil asi jen blázen.

Ra
Radek
16. dubna 2014, 23:09
0

e155: "Souhlas, přesně jsi popsal můj názor. Bavoráky které mám jsou vysloveně komfortní, o sportovnosti u nich by mluvil asi jen blázen." Taky souhlasím, ale musím říct, že bláznů je v tomhle případě asi většina. Blázni, kteří jen omílají písničku o ubohosti FWD. Nebo mě někdo z místních diskuterů muže říct, že jeli v Mini S nebo podobné ostré předokolce a v normálním BMW a přišlo jim to FWD ve srovnání prostě trapně nudné?

reagovat
Skipper
17. dubna 2014, 15:43
0

Tak ono RWD u většího sedanu s řeknéme dostatečným výkonem má hlavné výhodu v tom, že mi přidání plynu nestáčí volant. S dvěma tunami váhy to není moc o zábavě. V porovnání s Mondeem MK III, které jsem měl předtím, je to rozhodně příjemnější. Ale i to Mondeo, i když to byla pŕedokolka, mělo taky výborné jízdní vlastnosti.
A ano, jako auto na víkend by se mi taky líbil náhon na zadek, taky ho považuji ta nejlepší alternativu, ale moje podmínky jsou cena kolem 200k, auto musí být alespoň nouzově čtyřmístné (padá MX 5), nesmí reznout (padá E36 M3) a musí se mi líbit. Takže výběrem mi zbylo pouze mini...

PepaSFI
20. dubna 2014, 13:51
0

Jeden můj známý měl před časem na pár dní půjčený JCW kabrio. Je to taky dost blázen do aut. Výsledek testu byl jaksi obojaký, když ho budu doslova citovat "rád jsem si ho pár dní užil a rád jsem ho vrátil". Prý to jede moc hezky ale podvozek je hrůza, děsně tvrdý. Na okruh asi super ale na naše silnice ne. Spousta zábavy, ale po pár kilometrech jsou to muka, randál, v autě všechno mlátí a skřípe, v zatáčkách to na nerovnostech poskakuje. Clubman prý byl taky zábavný ale příjemnější, ale zas v něm byla ne právě dobrá automatka. Od víc lidí jsem slyšel že Mini je príma i v těch slabších variantách. Prostě ta zábava je v něčem jiném než v trhání asfaltu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem