načítám data...

Ptejte se: Velký vůz, pro velkého muže a velkou rodinu

Hledáme velký vůz, pro velkého muže. Bude lepší kombík nebo SUV?

zobrazit celou galeriiFoto: Foto: Autíčkář.cz

Dobrý den,

Potřeboval bych od vás radu s pořízením nového auta. V podstatě celý svůj dospělý život jezdím ve středně velkých kombících. Mám rád praktická auta a to hned z několika důvodů. Dvě děti (na prvním stupni ZŠ) nějaký ten prostor zaberou, navíc jsme sportovně založená rodina, takže vozíme na výlety často kola, paddleboardy, lyže a spoustu takového dalšího harampádí. Prostě je potřeba něco, co zvládne obstát jak při letních rodinných výletech a dovolených, tak i při těch zimních. Za druhé, já jsem trochu vyrostl do všech směrů, mám necelé dva metry na výšku a řekněme okolo 120 kg na šířku a nerad se v autě tísním. Aktuálně mám na tohle využití poslední kombíkové Mondeo, se kterým jsem po stránce jeho vlastností vlastně spokojený. Akorát ukazatel kilometrů se velmi přibližuje číslu 300 000, přičemž to už tak vypadá, že tento klasický Ford dosáhl svého poločasu rozpadu. Rád bych tedy provedl výměnu za něco nového. Jenže po zběžném průzkumu trhu jsem zjistil, že takový středně velký už pomalu neexistuje. Máte tip, čím nahradit starý Ford? Nebráním se v podstatě ničemu, může to být velké kombi, klidně i velké SUV (v těch se vůbec nevyznám), důležitý je vnitřní prostor. Najedu asi 25 - 30 tisíc ročně, přes týden se pohybuju skoro výhradně po Praze, o víkendech výletíme. Takže asi nějaký benzínový motor, možná hybrid. Asi nechci nic, co se musí dobíjet, protože v blízkém okolí mé bytovky nemám žádnou veřejnou nabíječku a vlastně se mi to ani nechce řešit. Rád bych něco nového, max rok starého, a jsem schopen do toho pustit asi tak plus minus milion řekněme. Doporučíte něco?

Martin

Foto: autickar.cz

Ahoj Martine,

Potřebě velkého auta rozumím. Nejsem sice až tak velký, jako ty, ale mám také kolem sebe rád více životního prostoru. O tom, kolik vnitřního prostoru zaberou dvě děti mám poměrně jasnou představu, i zdánlivě nekonečný kufr jsme schopni pravidelně zaplňovat. V současné chvíli vlastně taky jako primární rodinné auto u nás funguje střední kombi a jsem s ním spokojen. Nicméně máš pravdu, tato dříve oblíbená kategorie nemá na růžích ustlánu a jednotliví zástupci mizí, jak pára nad hrncem. Mazda 6 je na konci životního cyklu, Peugeot 508 SW bude pro tvé potřeby asi příliš stísněný, německý prémiový trojlístek Audi, BMW, Mercedes také ve střední třídě prostorem spíš šetří. Reálně tak jsou jen tři možnosti.

Foto: autickar.cz

První je nejprodávanější kombík světa, Subaru Outback. To je vskutku velmi povedený stroj. Je to opravdu velké kombi se spoustou místa uvnitř, standardní čtyřkolkou a klasickým čtyřválcovým boxerem pod kapotou. Plusem je velmi štědrá světlá výška, kterou překonává i většinu SUV. To se hodí nejen při zimní výletech do hor. Outback je můj oblíbený kombík a uměl bych si ho představit klidně i ve své garáži. Při městském provozu však je potřeba počítat s o trochu vyšší spotřebou, než je dnes zvykem. Někomu může překážet i o něco málo mdlejší papírová dynamika, jezdit se s tím však normálně. Za mě je to rozhodně tip, nad kterým se vyplatí zamyslet.

Foto: Škoda Auto

Druhou s pořadí a zároveň asi poslední možností je sourozenecká dvojice Škoda Superb a VW Passat. Tyhle stálice trhu aktuálně přichází v nové generaci, na kterou je slyšet docela chvála. Osobně budu mít zkušenost až za pár dní, ale neočekávám nějaké velké problémy. Jak škodovka, tak Volkswagen vsadili na klasiku a rozhodně tím člověk nešlápne vedle. Spousta vnitřního prostoru je samozřejmostí, kufr je tak velký, že vůbec netřeba řešit, jestli se tam všechno naskládá. Odpověď je prostě ano, ať už se bude jednat o cokoli. Otázkou může být cena, která sice začíná pod hranicí milionu, avšak, pokud si člověk navymýšlí výbavu, silnější motor a tak dále, vystřelí nahoru velmi rychle.

Foto: autickar.cz

Z větších kombíků může být zajímavou volbou také švédské Volvo a jejich V90. Největší kombík od Volva disponuje přesně těmi vlastnostmi, které od nového auta požaduješ. Hezký a prostorný vnitřek, dobrá výbava, dostatečně silné motory. Tohle je také velmi povedený vůz, který se dá s klidným svědomím doporučit. Problém může být cena. I na zánovní kousky to bude chtít spíš kolem 1,1 milionu, nevím jak moc můžeš jít přes tu milionovou hranici. Zklamaný s V90 však jistě nebudeš.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Pokud bys opustil myšlenku kombíku a vydal se do světa SUV, pak se ti možnosti výrazně rozšíří. Je tu velmi povedená nová Honda CR-V, či další japonská stálice trhu v podobě ohromně úspěšné Toyoty RAV4, oba dva vozy navíc disponují velmi příjemnými hybridními jednotkami. Zapomenout nesmím ani na prostorný Nissan X-Trail, či technicky příbuzný Renault Espace, ti by také jistě posloužili. Mezi SUV je ten výběr opravdu široký, neb mnoho automobilek nahradilo své velké kombíky právě módnějšími SUV. Pokud bych to měl nějak shrnout, osobně bych asi zkusil najít nějaký ten Outback, pokud bych trval na kombíku. V případě SUV bych nejspíš lovil mezi výše zmíněnými japonskými zástupci s hybridním motorem.

Foto: autickar.cz

Máte nějaký konkrétní tip na automobil pro velkého muže s velkou rodinou? Co byste v Martinově situaci brali vy? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Is
Iskar
13. srpna 2024, 10:49
3

Ak zadávateľ chce nové auto, nebráni sa v podstate ničomu a je pre neho dôležitý vnútorný priestor, tak v tom prípade nepotrebuje kombi ani SUV, ale posledné klasické MPV zo západnej produkcie, ktoré ešte zostalo na trhu - Volkswagen Touran. Za milión Kč si dokáže nakonfigurovať veľmi slušne vybavené vozidlo, do ktorého sa pohodlne zmestí štvorčlenná rodina (vrátane vysokého šoféra) a pri balení vecí na výlety a dovolenky stačí nahádzať veci do priestranného kufra, netreba s nimi ani hrať tetris pred bytovkou.

reagovat
Ji
Jira24
13. srpna 2024, 13:18
0

Insignia? Výroba skončila 2022, takže nebude roční. Ale zase to může jít i 200k pod budget za pěkný kousek.

reagovat
Be
Beran
13. srpna 2024, 20:09
0

Sup/pasik obecne nebude spatna volba, pri vhodne volbe motoru a vybavy. Ale auta z prvniho roku vyroby se nekupujou, protoze nemaji vychytane vsechny musky.

reagovat
Pl
Plech
15. srpna 2024, 07:42
0

Před časem jsem řešil trochu podobnou věc. Vyhrál to Superb v té době 3 gen. Pro mne nejhezčí, v naftě. Ale stále si nejsu jistý zda to neměl vyhrát outback, lepší sedačky, lepší podvozek, a asi i celková kvalita. Ne že by sup měl špatný podvozek, dá se s ním solidně zajezdit ale... Od Subaru mne odradili v podstatě jen řeči od servisu, i z originálního, že na některé díly se může dýl čekat. Motor Subaru no, jen jeden výkonově přiměřený, není to raketa ani louda a spotřeba +- jako u konkurence s benzínem, výkonem..
Jinak SUV JPN všichni jsou zajímavý, já SUV nechtěl takže aktuální generace neznám, ale v minulých to bylo o individuálních preferencích, Honda měla super sedačky, dost podobné aktuálnímu outbacku.
U Volva bych si hodně vyzkoušel ovládání funkcí vozu přes tablet, ovládá se přes něj téměř vše a je to různě v podložkách , což vím že mne by dost vadilo.ale kvůli ceně jsem Volvo moc neřešil, stejně jako jiné prémiovky cena nákup + cena servis vyšší, což je pro mne zbytečné, jsem rodinným rozpočtem střední třída ne vyšší.

reagovat
Jimi
15. srpna 2024, 07:54
0

C je správně. MPV/Van. SUV mají většinou vevnitř míň místa než běžné kombíky. Třeba Toyota Sienna, dělá se i s AWD a taky v hybridu. Nebo Honda Odyssey. Nová Pacifica taky není k zahození.

reagovat
st
stirling
20. srpna 2024, 15:17
0

Haha dost podobny ako ja, meter 1.97 115 kg a ford mondeo taktiez skoro 300 tis km.
Podla mna Passerati s tym 2.0 TSI by mohlo posluzit dobre, pripadne superb. Este ma napadol Aerton .
Insignia je uz trocha zastarala a pada na cene,

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Passat CC Krásný stav 2008
Volkswagen Passat CC Krásný stav

2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem

Cadillac Escalade  6.2 V8 Platinum | 38 330km 2014
Cadillac Escalade 6.2 V8 Platinum | 38 330km

2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem