Supersportovní Audi R8 je vrcholem nabídky ingolstadtské automobilky. A zcela právem, jeho technika je vskutku fascinující. Atmosférický vidlicový desetiválec, uložený uprostřed, produkuje od 540 do 610 (u varianty Plus) koní. I nejpomalejší verze zrychlí na stokilometrovou rychlost za 3,5 sekundy. Pro fajnšmekry Audi připravilo i speciální edice. LMS zhubla o celých 370 kg a varianta RWS přinesla pouze pohon zadních kol. To není špatně na automobilku, kterou automobiloví nadšenci tepou za to, že staví nudná auta, že? Když si vezmu, že jistý nejmenovaný konkurent z Mnichova nabízí jako svůj vrchol hybridní "supersport" s tříválcem… no nic, to by bylo na jinou debatu. Audi totiž řeší trochu jiný problém. Aktuální R8 je poměrně drahé auto a jeho prodeje nejsou tak docela uspokojivé. Vlastně jsou horší, než u generace první, která se těšila mnohem větší popularitě. U Audi si proto pohrávají s myšlenkou nabídnout dostupnější model s menším motorem. Tahle verze by pomohla Audi otevřít dveře především na čínském trhu, kde menší motor znamená nižší daně. O čem se tedy v kuloárech šušká?
Původní R8 měla jako základ atmosférický osmiválec, jenž tvořil hlavní jádro prodejů. Tahle verze nové generaci trochu chybí, protože v ní si nekoupíte nic menšího než V10. Jenže osmiválec už není k dispozici, respektive jediný, který by šel použít je 4.0 TSI. To by však nedávalo moc smysl, neboť by výkonově příliš šlapal na paty desetiválci. Proto se hovoří o použití přeplňovaného vidlicového šestiválce. A než se začnete u monitorů vztekat, hovořit o downsizingu a provolávat smrt Bruselu, tak vás zastavím. Tohle totiž není jen tak obyčejný šestiválec. Tady mluvíme o 2.9 TSI z Audi RS5 či Porsche Panamera. Což z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že je skvělý motor. I v takové stodole jako je Porsche Cayenne, dokáže podávat neskutečné výkony.
V případě R8 se mluví o výkonu v oblasti 450 až 500 koní. Hovoří se také o možnosti pohonu zadních kol. To zní vážně slibně. Mohl by to být ten správný impuls pro podporu stagnujících prodejů a zároveň bychom se v případě zlepšení odbytu mohli dočkat časem i nové generace, nad kterou se v současnosti vznáší spousta otazníků. Byla by škoda přijít o takové auto, ne? Na přelomu roku bychom měli být moudřejší.
Zdroj: motor1
15. června 2018, 23:52
0
Němci si samy s těma motory řežou pod sebou větev. To sázení na turba a kompresory
v menších motorech v týhle kategorii nemusí přinést lepší prodejnost. Ale to příští 2.0tsi biturbo má ještě lepší emise, zvuk nějak doděláme... Uvidíme, možno bude i nějaké eko lambo...
16. června 2018, 11:55
0
Řekl bych, že opak může být pravdou. První R8 byla z části takovým úspěchem i z toho důvodu, že byla oním "dostupným" superautem. Verze v V8 se trefila přesně do černého co se ceny, použitelnosti, zábavy a rychlosti týče. Taková novodobá NSX. Pak přišla V10 a pozvedla to auto do výšin Lamborghini atd. Což bylo super. Ale když v dnešní generaci je jenom V10 tak mě nenapadá moc lidí co by radši Audi než Lamborghini Hurracan.
16. června 2018, 18:22
0
V8 se mi taky jeví jako optimální, i když na tý V10 je ten zvuk taky hodně dobrý...
17. června 2018, 16:20
0
Nooo, dříve se šuškalo o pětihrnku 2.5 TFSI, to by podle mě byla trefa do černého.