reklama
načítám data...

Přijde Audi R8 o čtyři válce?

15. června 2018, 14:21 4 komentářů Daniel Borský Novinky

Atmosférický desetiválec se v dnešní době už příliš nevidí. Má však jednu vadu. Je drahý. Přijde verze s menším motorem?

zobrazit celou galeriiNovinky: Přijde Audi R8 o čtyři válce?

Supersportovní Audi R8 je vrcholem nabídky ingolstadtské automobilky. A zcela právem, jeho technika je vskutku fascinující. Atmosférický vidlicový desetiválec, uložený uprostřed, produkuje od 540 do 610 (u varianty Plus) koní. I nejpomalejší verze zrychlí na stokilometrovou rychlost za 3,5 sekundy. Pro fajnšmekry Audi připravilo i speciální edice. LMS zhubla o celých 370 kg a varianta RWS přinesla pouze pohon zadních kol. To není špatně na automobilku, kterou automobiloví nadšenci tepou za to, že staví nudná auta, že? Když si vezmu, že jistý nejmenovaný konkurent z Mnichova nabízí jako svůj vrchol hybridní "supersport" s tříválcem… no nic, to by bylo na jinou debatu. Audi totiž řeší trochu jiný problém. Aktuální R8 je poměrně drahé auto a jeho prodeje nejsou tak docela uspokojivé. Vlastně jsou horší, než u generace první, která se těšila mnohem větší popularitě. U Audi si proto pohrávají s myšlenkou nabídnout dostupnější model s menším motorem. Tahle verze by pomohla Audi otevřít dveře především na čínském trhu, kde menší motor znamená nižší daně. O čem se tedy v kuloárech šušká? 

Původní R8 měla jako základ atmosférický osmiválec, jenž tvořil hlavní jádro prodejů. Tahle verze nové generaci trochu chybí, protože v ní si nekoupíte nic menšího než V10. Jenže osmiválec už není k dispozici, respektive jediný, který by šel použít je 4.0 TSI. To by však nedávalo moc smysl, neboť by výkonově příliš šlapal na paty desetiválci. Proto se hovoří o použití přeplňovaného vidlicového šestiválce. A než se začnete u monitorů vztekat, hovořit o downsizingu a provolávat smrt Bruselu, tak vás zastavím. Tohle totiž není jen tak obyčejný šestiválec. Tady mluvíme o 2.9 TSI z Audi RS5 či Porsche Panamera. Což z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že je skvělý motor. I v takové stodole jako je Porsche Cayenne, dokáže podávat neskutečné výkony. 

V případě R8 se mluví o výkonu v oblasti 450 až 500 koní. Hovoří se také o možnosti pohonu zadních kol. To zní vážně slibně. Mohl by to být ten správný impuls pro podporu stagnujících prodejů a zároveň bychom se v případě zlepšení odbytu mohli dočkat časem i nové generace, nad kterou se v současnosti vznáší spousta otazníků. Byla by škoda přijít o takové auto, ne? Na přelomu roku bychom měli být moudřejší. 

reklama

Zdroj: motor1


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
15. června 2018, 23:52
0

Němci si samy s těma motory řežou pod sebou větev. To sázení na turba a kompresory
v menších motorech v týhle kategorii nemusí přinést lepší prodejnost. Ale to příští 2.0tsi biturbo má ještě lepší emise, zvuk nějak doděláme... Uvidíme, možno bude i nějaké eko lambo...

reagovat
Autíčkový Jelen
16. června 2018, 11:55
0

Řekl bych, že opak může být pravdou. První R8 byla z části takovým úspěchem i z toho důvodu, že byla oním "dostupným" superautem. Verze v V8 se trefila přesně do černého co se ceny, použitelnosti, zábavy a rychlosti týče. Taková novodobá NSX. Pak přišla V10 a pozvedla to auto do výšin Lamborghini atd. Což bylo super. Ale když v dnešní generaci je jenom V10 tak mě nenapadá moc lidí co by radši Audi než Lamborghini Hurracan.

Jimi
16. června 2018, 18:22
0

V8 se mi taky jeví jako optimální, i když na tý V10 je ten zvuk taky hodně dobrý...

kubas
17. června 2018, 16:20
0

Nooo, dříve se šuškalo o pětihrnku 2.5 TFSI, to by podle mě byla trefa do černého.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Cheyenne extended cab 1991
Chevrolet Cheyenne extended cab

1991 rok výroby
176 koní výkon
6 200 ccm objem

Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY 2016
Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY

2016 rok výroby
147 koní výkon
2 200 ccm objem

Peugeot 206  1999
Peugeot 206

1999 rok výroby
65 koní výkon
1 587 ccm objem

Jeep Comanche  1987
Jeep Comanche

1987 rok výroby
125 koní výkon
4 000 ccm objem

Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav 1975
Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem