načítám data...

PlechCup 2014 aneb o závodění chudého petrolheada

20. června 2014, 16:28 12 komentářů Vojta Dobeš Trackday

Náš první (ale nikoliv poslední) letošní Trackday spojený se závody PlechCup je za námi. Jaké to bylo, a proč byste příště měli přijet také?

zobrazit celou galeriiTrackday: PlechCup 2014 aneb o závodění chudého petrolheada

Po úspěšné akci bývá zvykem vytvořit nějaký vzpomínkový článek o tom, kolik aut a lidí se sjelo, o počasí, které nám tak hezky přálo a o tom, jak jsme všichni všem za všechno vděční. Což je samozřejmě všechno pravda a my tímto děkujeme všem účastníkům, ale rozhodně to na prvním ročníku PlechCupu nebylo to hlavní.

A právě o PlechCupu bych chtěl dnes mluvit především, protože ačkoliv okruhové ježdění sice zabralo většinu času (a přineslo většinu peněz ;) ), právě "závodění chudého petrolheada" je tím, v čem vidíme budoucnost a co považujeme za důležité.

Teprve na letošním ročníku, kam se, narozdíl od toho minulého, už sjela poměrně slušná řádka závodních speciálů (konkrétně 8 kusů, z toho 7 se dostalo na start) jsem si totiž ověřil, že tahle věc byla vážně dobrý nápad.

jezdit na malém, stísněném okruhu pilu s lacinou plečkou je neskutečná zábava

Prvním důvodem je ježdění samotné. Jezdit na relativně malém a stísněném okruhu pořádnou pilu s lacinou, víceméně sériovou plechovkou, to je prostě skvělá zábava. Žádné obavy z poškrábaného laku, pokud někde nezvládnete zatáčku. Žádný respekt ze silného stroje, jehož schopnosti nedokážete tak docela využít. A už vůbec žádný pocit, že je vám okruh malý a po chvilce akcelerace už musíte brzdit (jak to na Sosnové nebo CzechRingu zažijete s většinou rychlých aut).

Ne, prostě sednete do auta – a může to být klidně poprvé, co ho řídíte – vletíte na okruh a v prvním ostrém kole už upí týrané pneumatiky, zatímco vy si plynem a brzdou hrajete s přetáčivostí a nedotáčivostí. Je to uvolňující, osvobozující, zábavné a hlavně, může to dělat úplně každý.

Druhým důvodem, proč se do téhle věci pustit, je úžasná atmosféra mezi závodníky. Ano, každý by rád dojel první, ale hlavní je dobře se bavit. O čemž vypovídá i věc na jiných závodech patrně těžko představitelná – drtivá většina závodních pleček se po okruhu proháněla v nejrůznějších rukách, včetně rukou ostatních závodníků. Chceš si půjčit soupeřovo auto? Ve většině případů se stačí zeptat a dozvíš se, že klíčky jsou v zapalování. Některým šikovným šéfredaktorům byly dokonce půjčovány další závodní vozy i bezprostředně po způsobení prvního a (naštěstí) zatím jediného crashe PlechCupu. Ale o tom až příští týden.

Prostě a jednoduše, tohle musíte zažít. A brzy se dozvíte, kam a kdy vyrazit na PlechCup příště!

Teď ale zpět k oficiálním povinnostem. Věcí, kterou nemůžeme vynechat, je pochopitelně finální pořadí (jezdilo se na tři měřená kola, počítalo se nejrychlejší z nich):

číslo vůz řidič čas
Škoda Felicia Aleš 44,98 s 
Hyundai sCoupé Jirka Dejmek 45,38 s 
Ford Thunderbird Turbo Coupe Trinom 45,70 s 
Proton Woyta 46,23 s 
Renault Clio Honza Hrubeš 47,53 s 
Toyota Corolla aka Kolora Fernie 48,20 s 
Chrysler New Yorker Gumovač 49,08 s 
Mazda 323   DNS

Vítězům gratulujeme, poraženým děkujeme za účast a těšíme se na příště!

A na závěr pár galerií z povedené akce:

http://chuck47.zonerama.com/Album/351639

http://plus.google.com/photos/112630451049121024813/albums/6025228201500899393

http://www.facebook.com/josef.vyskovsky.5/media_set?set=a.557587491017235.1073741852.100002979678660&type=1


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Zd
Zdeny
20. června 2014, 17:47
0

Závist všem zúčastněným a respekt pro tým autíčkáře za realizaci.. Já svůj "závodní speciál" zprovoznil až včera :/ tak snad se příště zadaří :(

reagovat
Mi
Michal
20. června 2014, 23:13
0

Paráda !! Vidno, že jste si to užily a takovéto zaměření ,,vem co máš a jezdi!´´ je má krevní skupina :)). Já toho měl z předešlého dne a z uklízení plné trenky ale v budoucnu mi to s váma snad taky vyjde :). Ahoj, awaj :)

reagovat
martin_100
20. června 2014, 23:34
0

tý jo toho hjundáje z úvodní fotky sem potkal minulej tejden v noci v prahovicích a říkal si co to kur** je a von to závoďák :-D

reagovat
YuriiGT
24. června 2014, 20:52
0

Dělá mi docela radost, že to auto plní svůj účel a to bejt vidět ;)

martin_100
24. června 2014, 22:57
0

náhoda jako vepř sem Plzeňskej a v noci sem byl v praze pracovně a mezi magistrálou a karlákem najednou tuten přelud... nešlo si nevšimnout

Wo
Woyta
21. června 2014, 00:21
0

V patek vybrat vhodna auta. V sobotu je objet. V nedli v poledne auto koupit. A odpoledne si malem odvezt pohar. Aneb takovy je Pribeh meho Protonu. Snad do Sosny budou lepsi gumy. :)

reagovat
Vojta Dobeš
23. června 2014, 14:16
0

Dobrá story, nechceš o tom něco napsat? :)

Wo
Woyta
23. června 2014, 23:53
0

No něco bych mohl zkusit slatat.

He
Heinzz
23. června 2014, 21:00
0

Díky moc všem za realizaci týhle parádní akce.. Přesně jak popisoval Vojta, přijel sem tam, nikoho sem neznal a po půl hodině už sem se jako doma smál u rovnání kolorího blatníku a proháněl se tu za volantem a tu jako spolujezdec všim co jezdilo... = ) Důkazem toho je že Clio není na jediný fotce v žádný galerii se mnou za volantem. = D
Každopádně paráda, nelitoval sem ani vteřinu a nemůžu se dočkat dalšího kola!

p.s.: přední gumy to odnesly zle, tak přemejšlim jestli na sosnouvou nedat dopředu taky slicky....? = D

reagovat
František Čáslavský
24. června 2014, 10:41
0

Spíš kup legračně úzký letňáky, bude to sranda. A nebo hlavici řadičky, ale to je zbytečnost :)

Vojta Dobeš
24. června 2014, 15:34
0

Klidně, na Sosnový nejsou sudy.

me
meky
11. července 2014, 02:20
0

která felda měla 1. místo? ta modrá 1.5 určitě nestála 15 tis., ale spíš tak desetinásobek :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem

Chevrolet Camaro  1975
Chevrolet Camaro

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem

Honda Civic FD7 2006
Honda Civic FD7

2006 rok výroby
138 koní výkon
1 799 ccm objem