Po úspěšné akci bývá zvykem vytvořit nějaký vzpomínkový článek o tom, kolik aut a lidí se sjelo, o počasí, které nám tak hezky přálo a o tom, jak jsme všichni všem za všechno vděční. Což je samozřejmě všechno pravda a my tímto děkujeme všem účastníkům, ale rozhodně to na prvním ročníku PlechCupu nebylo to hlavní.
A právě o PlechCupu bych chtěl dnes mluvit především, protože ačkoliv okruhové ježdění sice zabralo většinu času (a přineslo většinu peněz ;) ), právě "závodění chudého petrolheada" je tím, v čem vidíme budoucnost a co považujeme za důležité.
Teprve na letošním ročníku, kam se, narozdíl od toho minulého, už sjela poměrně slušná řádka závodních speciálů (konkrétně 8 kusů, z toho 7 se dostalo na start) jsem si totiž ověřil, že tahle věc byla vážně dobrý nápad.
jezdit na malém, stísněném okruhu pilu s lacinou plečkou je neskutečná zábava
Prvním důvodem je ježdění samotné. Jezdit na relativně malém a stísněném okruhu pořádnou pilu s lacinou, víceméně sériovou plechovkou, to je prostě skvělá zábava. Žádné obavy z poškrábaného laku, pokud někde nezvládnete zatáčku. Žádný respekt ze silného stroje, jehož schopnosti nedokážete tak docela využít. A už vůbec žádný pocit, že je vám okruh malý a po chvilce akcelerace už musíte brzdit (jak to na Sosnové nebo CzechRingu zažijete s většinou rychlých aut).
Ne, prostě sednete do auta – a může to být klidně poprvé, co ho řídíte – vletíte na okruh a v prvním ostrém kole už upí týrané pneumatiky, zatímco vy si plynem a brzdou hrajete s přetáčivostí a nedotáčivostí. Je to uvolňující, osvobozující, zábavné a hlavně, může to dělat úplně každý.
Druhým důvodem, proč se do téhle věci pustit, je úžasná atmosféra mezi závodníky. Ano, každý by rád dojel první, ale hlavní je dobře se bavit. O čemž vypovídá i věc na jiných závodech patrně těžko představitelná – drtivá většina závodních pleček se po okruhu proháněla v nejrůznějších rukách, včetně rukou ostatních závodníků. Chceš si půjčit soupeřovo auto? Ve většině případů se stačí zeptat a dozvíš se, že klíčky jsou v zapalování. Některým šikovným šéfredaktorům byly dokonce půjčovány další závodní vozy i bezprostředně po způsobení prvního a (naštěstí) zatím jediného crashe PlechCupu. Ale o tom až příští týden.
Prostě a jednoduše, tohle musíte zažít. A brzy se dozvíte, kam a kdy vyrazit na PlechCup příště!
Teď ale zpět k oficiálním povinnostem. Věcí, kterou nemůžeme vynechat, je pochopitelně finální pořadí (jezdilo se na tři měřená kola, počítalo se nejrychlejší z nich):
číslo | vůz | řidič | čas |
1 | Škoda Felicia | Aleš | 44,98 s |
2 | Hyundai sCoupé | Jirka Dejmek | 45,38 s |
3 | Ford Thunderbird Turbo Coupe | Trinom | 45,70 s |
4 | Proton | Woyta | 46,23 s |
5 | Renault Clio | Honza Hrubeš | 47,53 s |
6 | Toyota Corolla aka Kolora | Fernie | 48,20 s |
7 | Chrysler New Yorker | Gumovač | 49,08 s |
8 | Mazda 323 | DNS |
Vítězům gratulujeme, poraženým děkujeme za účast a těšíme se na příště!
A na závěr pár galerií z povedené akce:
http://chuck47.zonerama.com/Album/351639
http://plus.google.com/photos/112630451049121024813/albums/6025228201500899393
http://www.facebook.com/josef.vyskovsky.5/media_set?set=a.557587491017235.1073741852.100002979678660&type=1
20. června 2014, 17:47
0
Závist všem zúčastněným a respekt pro tým autíčkáře za realizaci.. Já svůj "závodní speciál" zprovoznil až včera :/ tak snad se příště zadaří :(
20. června 2014, 23:13
0
Paráda !! Vidno, že jste si to užily a takovéto zaměření ,,vem co máš a jezdi!´´ je má krevní skupina :)). Já toho měl z předešlého dne a z uklízení plné trenky ale v budoucnu mi to s váma snad taky vyjde :). Ahoj, awaj :)
20. června 2014, 23:34
0
tý jo toho hjundáje z úvodní fotky sem potkal minulej tejden v noci v prahovicích a říkal si co to kur** je a von to závoďák :-D
24. června 2014, 20:52
0
Dělá mi docela radost, že to auto plní svůj účel a to bejt vidět ;)
24. června 2014, 22:57
0
náhoda jako vepř sem Plzeňskej a v noci sem byl v praze pracovně a mezi magistrálou a karlákem najednou tuten přelud... nešlo si nevšimnout
21. června 2014, 00:21
0
V patek vybrat vhodna auta. V sobotu je objet. V nedli v poledne auto koupit. A odpoledne si malem odvezt pohar. Aneb takovy je Pribeh meho Protonu. Snad do Sosny budou lepsi gumy. :)
23. června 2014, 14:16
0
Dobrá story, nechceš o tom něco napsat? :)
23. června 2014, 23:53
0
No něco bych mohl zkusit slatat.
23. června 2014, 21:00
0
Díky moc všem za realizaci týhle parádní akce.. Přesně jak popisoval Vojta, přijel sem tam, nikoho sem neznal a po půl hodině už sem se jako doma smál u rovnání kolorího blatníku a proháněl se tu za volantem a tu jako spolujezdec všim co jezdilo... = ) Důkazem toho je že Clio není na jediný fotce v žádný galerii se mnou za volantem. = D
Každopádně paráda, nelitoval sem ani vteřinu a nemůžu se dočkat dalšího kola!
p.s.: přední gumy to odnesly zle, tak přemejšlim jestli na sosnouvou nedat dopředu taky slicky....? = D
24. června 2014, 10:41
0
Spíš kup legračně úzký letňáky, bude to sranda. A nebo hlavici řadičky, ale to je zbytečnost :)
24. června 2014, 15:34
0
Klidně, na Sosnový nejsou sudy.
11. července 2014, 02:20
0
která felda měla 1. místo? ta modrá 1.5 určitě nestála 15 tis., ale spíš tak desetinásobek :)