logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky, TopX

Nový Renault Clio a jeho pět prvků, kterými opět zvedá váš komfort cestování

Nový Renault Clio nabízí víc prostoru, ticha i technologií. Přidává celkem pět prvků, díky nimž je cestování pohodlnější než kdy dřív.

Renault Clio je už od roku 1990, kdy ho automobilka představila vůbec poprvé, synonymem dostupného komfortu. První generace, tehdy soupeřící s konkurenčním Peugeotem 205, dokázala zdánlivě nemožné – jeho vyhlášené jízdní vlastnosti vozů vyšší třídy nejen dorovnala, ale snad i překonala. Nebylo to však jen o pohodlném podvozku, Clio už tenkrát nabízelo zajímavé prvky výbavy, například dálkově ovládané centrální zamykání. Na komfort zkrátka myslelo kompletně. Návdavkem ho nabízelo za rozumnou cenu.

Nic na tom nezměnilo ani třicet pět let, které od jeho představení uplynuly. Všechna Clia vždy fungovala podobně. Postupně dospívala, nabízela víc a víc, ale vždy se soustředila na pohodlí posádky, které se snažila nabídnout za v rámci možností rozumnou cenu. A i když jí postupně začal lézt do zelí její rumunský bráška, jak jsme řešili zde, snaží se o to i nadále.

Skvělým příkladem mého tvrzení je i právě odhalená šestá generace tohoto auta. Ano, oproti svému předchůdci je ještě propracovanější a ještě dospělejší, jeho hlavní snahou však stále zůstává, aby vám v něm bylo dobře. Pojďme se tedy podívat na pět klíčových prvků, kterými Renault Clio opět zvedá váš komfort cestování.

Foto: Renault - tisková fotografie

Vizuální komfort

Jedním z předpokladů cestovního komfortu je příjemný vzhled zvenku a především uvnitř. Jistě, takhle napsané se to může zdát velmi zvláštní (a trochu vycucané z prstu), ale nenechte se mýlit. Bude vám milejší jezdit autem, které se vám líbí, nebo takovým, kterého se štítíte? No… tak vidíte.

Clio proto už potřetí po sobě využívá vlídného, kulatého a aerodynamického stylu, poprvé představeného s generací číslo čtyři. Jeho tvar opět jakoby tekl prostorem, čemuž pomáhají i kliky zadních bočních dveří, znovu ukryté v C-sloupku. Nejnovější provedení jen ještě přidává ostřeji řezanou příď a dvojitá zadní světla, aby působilo atraktivněji. Posouzení, zda je tomu tak, nechám na vás.

Důležitější je, že vzhledová pohoda se opět přenáší i dovnitř. Je zde jasně rozpoznatelná inspirace oslavovaným elektromobilem R5 , což je dobrá zpráva. I v Cliu si tak užijete hezké tvary, příjemné materiály, včetně hřejivé látky na palubní desce před spolujezdcem (ve variantě Esprit Alpine ji nahradí neméně útulná alcantara), dvou velkých displejů s vysokým rozlišením, situovaných tentokrát do tvaru písmene V, a ambientního osvětlení s až osmačtyřiceti odstíny.

Foto: Renault - tisková fotografie

Prostorový komfort

Vašemu pocitu pohodlí také nepřidá, když se v autě cítíte stísněně, což byl zrovna problém předchozího Clia. Clio nové by ale tuto situaci mělo řešit. Je totiž celé větší. Jeho délka se zvětšila z 4,05 m na 4,12 m (+ 67 mm), delší jsou oba převisy a šířka narostla z 1,73 m na 1,77 m (+ 39 mm). Výška je 1,45 m (+ 11 mm). I rozvor se natáhl o 8 mm. To všechno by se mělo propsat do vzdušnější kabiny.

Uspokojit vaše potřeby by měl i zavazadlový prostor o objemu až 391 litrů s o 40 mm sníženou nakládací hranou. A kdyby náhodou ne, Renault se chlubí velkým počtem odkládacích schránek různě po interiéru, včetně středové konzole s integrovaným uzavřeným prostorem s měkkým kloubovým víkem, podobným krytu obrazovky tabletu. Aby toho nebylo málo, kabina zahrnuje i dvě zásuvky USB-C vpředu, indukční nabíječku a zásuvku 12 V vzadu, do které lze snadno zapojit například USB adaptér nebo chladicí box.

Foto: Renault - tisková fotografie

Akustický komfort

K čemu by vám ale byly schránky a pěkný design, kdyby byl ve vozidle při jízdě nepříjemný hluk? No jistě, k ničemu. Inženýři Renaultu se proto zaměřili na všechny typické rušivé zdroje a odizolovali je — a šli docela daleko: například v případě aerodynamiky dokonce upravili okna tak, aby měla skrytá těsnění. To snižuje tření vzduchu a tím i šum v kabině.

A protože k radosti za volantem kromě ticha přispívá i kvalitní ozvučení, Renault nešetřil ani na něm. Volitelný audiosystém Harman Kardon nabízí pět zvukových nastavení vytvořených Jeanem-Michelem Jarrem (Studio, Podcast, Concert, Immersion a Club), která jsou přenášena přes 10 kanálů s celkovým výkonem 410 wattů.

Foto: Renault - tisková fotografie

Výkonový komfort

Další neoddělitelnou součástí pohody posádky je dostatečně silná pohonná jednotka. Každý přece ví, že mít pod pravou nohou pár koní navíc se občas může zatraceně hodit. Nový Renault popisovaný fakt řeší doposud nejsilnější verzí svého hybridního pohonu, jež se poprvé objevila v modelu Dacia Bigster (už jsme ji otestovali tady) a menšímu Cliu díky svým parametrům uděluje solidní dynamiku.

Skládá se z atmosférické zážehové osmnáctistovky s přímým vstřikováním a Atkinsonovým cyklem, dvou elektromotorů a renaultí speciální multimódové převodovky se čtyřmi rychlostmi pro spalovák a dalšími dvěma pro elektromotory, přičemž kombinovaný výkon soustavy činí 118 kW, čili 160 koní. Tímto pohonem vybavené Clio se z nuly na stovku rozjede už za 8,3 vteřiny. Ano, v době tisícikoňových supersportů to není úplně „wow“ hodnota, ale k bezpečně svižnému pohybu rozhodně postačí.

No a pokud si výkonový komfort spojujete spíš s dostatkem síly pro normální jízdu a tím menšími nároky na palivo (motor se nemusí tolik tlačit), budete opět spokojení. Tento hybrid jezdí jen za 3,9 l/100 km. Pro největší spořílky poté bude o něco později k dispozici i tříválcová varianta o výkonu 88 kW/120 k na LPG, s obchodním označením Eco-G. To bude ušetřených drobáků!

Foto: Renault - tisková fotografie

Udržitelný komfort

Posledním prvkem, kterým nové Clio myslí na váš komfort, je recyklace a udržitelnost. Ano, je mi jasné, co si myslíte, tady už je to hodně přitažené za vlasy. A asi se s vámi úplně nebudu přít. Ale proč by i vědomí, že auto chce šetřit planetu příštím generacím, také nemohlo mít vliv na vaše vnitřní rozpoložení? Pokud to tak zatím nevnímáte, běžte se zeptat svých ratolestí.

Přesně proto je Renault Clio ve výbavě Esprit Alpine složen z více než 33,7 % materiálů s nízkým dopadem na životní prostředí (recyklované materiály: 24 % + odřezky a zbytky). Hybridní model Esprit Alpine je z více než 85 % recyklovatelný. Palubní deska je z nejméně 50 % vyrobena z recyklovaného polypropylenu (39 % u středové konzole), nárazník je vyroben z plně recyklovaného plastu a nejméně 50 % hliníku použitého na 18palcová kola z lehké slitiny u modelu Esprit Alpine je recyklováno. Ach ta přírodní pohoda.

Foto: Renault - tisková fotografie

Takových je pět klíčových prvků, kterými se nový Renault Clio opět zasazuje o váš komfort. Nakolik to bude pravda a jestli zůstane i autem dostupného komfortu, se teprve ukáže. Ale vypadá to nadějně. Tak mu držme pěsti a těšme se na konec roku, kdy ho bude možné začít předobjednávat. První kousky přijdou v průběhu roku 2026. Co na něj říkáte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

3 reagovat
rock
9. 9. 2025, 07:24

A přitom předchozí generace je docela hezoučký auto.
A teď přijdou s... tímhle.

-1 reagovat
sheogh
9. 9. 2025, 08:04

Moc nechapu cisla u toho pohonu: 1.8+elektro se 160k, ale dynamika tak nejak prumerna. Plus slozitost.. pokud to nema spotrebu 3l/100km tak nevidim zadny vyhody te slozite konstrukce

0
David Střítežský
9. 9. 2025, 11:41

Je to 1,8 atmo a navíc má k dispozici jen 4 kvalty, tak proto.
Měl jsem ho v Bigsteru a celkem se mi tam líbil, jel důstojně a fakt moc nežral. (oproti některým japonským pokusům s variátory)

https://www.autickar.cz/clanek/dacia-bigster-journey-nejvetsi-sveho-druhu/

0
HeavySmoker
9. 9. 2025, 11:52

Tá konštrukcia je naopak výrazne zjednodušená a má potenciál fungovať spoľahlivejšie než dnešná klasika triedy (Turbo benzín s DSG). Koncept je podobný ako hybrid od Toyoty (väčší atmo motor s Atkinsonovým cyklom), s tým že prevodovka je technicky ešte jednoduchšia (bezspojková, nesychronizovaný priamo ozubený spoj). Prevodovku podstavil jej konštruktér z Lega keď sa hral s deťmi a potom to doniesol do roboty. Na prevodovke sa nemá čo opotrebovať (žiadne trenie - teplo, piliny - takže kvapalina bude degradovať pomaly) a motor s tak nízkym merným výkonom tiež musí vydržať pekne dlho. Za mňa po technickej stránke to najlepšie čo sa dnes v rámci triedy dá kúpiť s logom európskeho výrobcu.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte