logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

První předprodukční kousky hybridní specifikace Fiatu 500 už vznikají. A mají manuální převodovku

Světlo světa spatřily první záběry spalovací verze nového Fiatu 500. A odhalují radostnou výbavu – manuální převodovku.

Jak možná víte, u Fiatu si momentálně pořádně nekoupíte žádné auto z populární pětistovkové řady. Famózní stará pětistovka skončila, včetně modelu 500X, a novou, čistě elektrickou generaci zvanou 500e stále trápí vleklé problémy s odstávkami výroby (nikdo ji nechce, tak ji Fiat moc neprodukuje). Stylové číslovkové fiátky tak nyní zastupuje jen o něco větší řada 600.

Už v blízké době se ale toto změní. Koncern Stellantis již nějakou chvíli pracuje na nové verzi aktuální pětistovky, která bude poháněná spalovacím motorem. Dobře, sice bude součástí hybridního ústrojí, ale i tak, bude v ní běžná jednotka jezdící na tekuté oktanové palivo. Hurá! 

Foto: Fiat - tisková fotografie

Automobilka tímto řešením sleduje snížení prodejní ceny a tím i zvýšení atraktivity auta u publika. A právě dnes se Fiat pochlubil, že v jeho turínské továrně Mirafiori sjely z linky první, předsériové kusy nového provedení. Jsou zatím částečně zahalené kamufláží, skrývající nové řešení předního nárazníku kvůli mřížce chladiče, ale jinak je zjevné, že se spalovací 500 od elektrické sestry příliš lišit nebude.

To nejzajímavější se však skrývá uvnitř. I když je palubní deska mnohem víc schovaná než vnější obal, výrobce nám dává nahlédnout na velmi radostný úkaz — šestistupňovou manuální převodovku. To zaprvé znamená, že použitý hybrid bude nejspíš pocházet z odchozí Pandy, která také měla toto zařízení, a že se tedy asi bude jednat o litrový tříválec řady FireFly, nikoliv o dvanáctistovku PureTech, jež používá větší 600. Případně to znamená, že vzniká něco zcela nového. 

Foto: Fiat - tisková fotografie

Hlavně to ale znamená, že by s novou pětistovkou mohla být na silnici stejná sranda jako s odešlou generací, což je moc dobrá zpráva, protože přesně o tom přece celá retro řada 500 od samotného začátku je. Dle slov Oliviera Francoise, CEO Fiatu, se navíc díky této verzi povede udržet dostatečnou produkci v Mirafiori a tím zachovat věrnost italské nátuře a původu, což je ostatně velmi důležité i pro zdejší úřady.

Tak uvidíme, kolik na tom bude pravdy. A zdá se, že bychom ani nemuseli čekat moc dlouho, nová hybridní pětistovka by se v produkční verzi měla objevit na konci tohoto roku. A my v Autíčkáři se už moc těšíme, až se v ní projedeme.

Jak jste na tom vy? Těšíte se na novou spalovací pětistovku nebo vás nechává chladnými? Dejte vědět v diskuzi.

Foto: Fiat - tisková fotografie

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Skipper
13. 5. 2025, 18:11

Hurá!

0 reagovat
afro-r1
13. 5. 2025, 20:17

Prevychovavat zakazniky na silu se nevyplaci. Trh to da vyrobci vzdy sezrat.

0 reagovat
tomaass2
15. 5. 2025, 15:45

Těžko bych vybíral, zda má teď hezčí retrominiauta Renault nebo Fiat. Co vím ale jistě je, že Mini mezi nima není :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte