načítám data...

Nová značka Hyundai – Genesis, nebo Exodus?

04. listopadu 2015, 15:24 11 komentářů Viola Procházková Novinky

Hon na boháče se přiostřuje. Podaří se značce Hyundai pod heslem ‚za málo peněz hodně muziky‘ prorazit mezi německé permianty?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vedení značky Hyundai se konečně rozhodlo udělat pořádek v názvosloví, které nám už delší dobou vrtalo hlavou. Geneze vozidel s názvem Genesis je poněkud nelogická, nebo se to tak přinejmenším může jevit očím Evropana. Na českém trhu se poprvé objevil roku 2011 v podobě neotesaného kupé se zadním náhonem, samosvorem a čtyřlitrovým motorem, užil si svých pět minut slávy a zase se v tichosti vytratil. O čtyři roky později přichází další Genesis, tentokrát velký sedan, který nemá se svým předchůdcem společného nic kromě motoru. Zcela nový znak na přední kapotě navíc vyvolává zmatek – je to Aston, nebo ne? A právě v těchto dnech automobilka oznamuje světu, že zakládá luxusní odnož, samostatnou značku Genesis, mířící do prémiového segmentu obývaného kromě zavedených německých hráčů i poměrně úspěšnými příbuznými Toyoty a Nissanu. 

Jako dva základní stavební kameny nové značky poslouží současný sedan Hyundai Genesis a jeho větší brácha Equus, zůstane Coupé a přibude SUV, v roce 2020 by pak kompletní portfolio mělo tvořit šest modelů. Novinky mají být prozatím k dostání u dealerů Hyundai, přestože budou obrandované již pouze křídlatým logem Genesis. Úlitbou trendu posledních let je alfanumerické značení modelových řad, vždy začínající iniciálou G a pokračující velikostním odstupňováním 90, 80, 70. Další přísada do guláše čísel a písmenek… (Může mi někdo říct, co je špatného na celých slovech?

Podoby nových vozů se údajně chopí belgičan Luc Donckerwolke, který nedávno skončil jako šéf designu Bentley, ještě předtím navrhl například Murciélago a Gallardo a spolupracoval i na designu první Fabie. Něco mi říká, že by nový Hyundai, pardon Genesis, nemusel vypadat špatně. Bude to ale stačit?

Zlé jazyky tvrdí, že celým tímto vznešeným krokem se Hyundai snaží v první řadě zalepit upadající zisky z vývozu, způsobené vysokým kurzem korejského Wonu. Má však nová značka šanci na úspěch? V segmentu luxusních vozů začíná být v poslední době tlačenice, což může znamenat jak riziko sežrání konkurencí, tak potenciál slušného výdělku. Na jedné straně Hyundai není značka, která by člověka napadla jako první v souvislosti s luxusem, na druhé straně v nižších třídách válcuje světové trhy jako velvyslanec poměru cena/výkon.  Uvidíme. Já se budu prozatím kochat nadějí, že se jednou opět setkám s okouzlujícím uřvaným kupátkem.

 

Test aktuálního sedanu Hyundai Genesis si přečtete za dva týdny.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
04. listopadu 2015, 16:26
0

Zdá se mi to nebo ten Hyundai na úvodní fotce vypadá jako přeznačkovaná Toyota GT86? Já bych řekl že skončí stejně jako Imperial jakožto luxusní značka Chrysleru. Ale třeba se pletu.

reagovat
M P
04. listopadu 2015, 18:04
0

http://www.automobil-blog.de/wp-content/uploads/2013/04/Hyundai-Genesis-Coupe-Facelift-2013.jpg Je to faceliftovany Genesis Coupe, vypada podle me trochu lip, nez ten stary

Viola Procházková
04. listopadu 2015, 18:05
0

Zdá se ti to, ve skutečnosti vypadá jinak, zas tak moc se neliší od původního Gene. Je to koncept Tjin Edition pro SEMA.

CerVus
04. listopadu 2015, 18:14
0

Rozměrově a výkonově jsou ta auta trochu jinde.
Panda: mě se také verze po FL líbí mnohem více. On i interiér je mnohem povedenější.

Aleš
04. listopadu 2015, 18:58
0

Takhle po FL se mi taky líbí víc.
Jak tak znovu čtu ten článek tak mi osud jako Imperialu připadá čím dál reálnější. I Imperialy se prodávali u stejného dealera jako výchozí Chryslery a lidi je považovali za model Chrysleru. Takže pokud se budou prodávat u stejného dealera jako Hyundaie tak to spoustu lidí bude brát prostě jenom jako modely Hyundaie. Toť můj názor na budoucnost této luxusní značky(ale třeba se mýlím)

Aleš
04. listopadu 2015, 20:24
0

Omlouvám se za OT,ale potřebuju pomoct s identifikací jednoho auta. Já bych tipoval Rambo Lambo,ale v podmínkách českého filmu vzhledem k počtu vyrobených kusů Lamborghini LM 002 bych neřekl že je to ono. Je to 16.minuta. Takže nevíte někdo co to je prosím?

reagovat
M P
04. listopadu 2015, 20:39
0

To je ARO, tusim na serie 24, model 324. Potud jsem to vedel. Ale dal jsem zjistil, ze je to potunena verze od firmy AMC.
Vzpominam si, ze jednu dobu tomu delali docela reklamu, snad jsem mel doma i katalog. Vypada to docela cool, na takovou mrdku, ze?:)


http://www.aro4x4.cz/index.php

http://cameltrophy.wz.cz/Images/fotky/offroadshow2004/others/aro01.jpg

M P
04. listopadu 2015, 20:41
0

Ehm, tak jsem dement, je to serie 32:) a dokonce to umi i driftovat:D

Aleš
05. listopadu 2015, 07:19
0

No tak to jsem opravdu debil.
Ale určitá podova tam je
http://farm4.staticflickr.com/3383/3606781869_c558c835d0_o.jpg
http://cameltrophy.wz.cz/Images/fotky/offroadshow2004/others/aro01.jpg
A to jako od toho AMC? Výrobce Paceru,Gremlinu,Eagla a dalších?

M P
05. listopadu 2015, 19:53
0

Ne, to je Auto Max Czech. Nejaka firma z Hradce

Aleš
05. listopadu 2015, 20:39
0

Aha.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem