I přesto, že je nová Panamera o pár centimetrů na každou stranu větší, působí jaksi štíhlejším a elegantnějším dojmem než dosud. I když co si budeme namlouvat, svůj nezanedbatelný podíl na tom budou mít i některé designové prvky, propůjčené z 911.
A z 911 si Panamera nepřenesla jen kousky designu. Horkou novinkou je u čtyřdveřového modelu i natáčení zadní nápravy, které debutovalo v 911 GT3. Co se dalších technologií týče, k mání je kompletně přepracovaný vzduchový podvozek s tříkomorovým systémem. Na zádi se potom nachází naprosto epické aktivní křídlo, za které by se nemusel stydět ani Tony Stark z Iron Mana. Jen si musíte pustit video, na obrázcích křídlo z nějakého důvodu vůbec není.
Motorizace jsou celkem tři a na pohon pouze zadních kol či snad nedej bože manuální převodovky zapomeňte. Všechny Panamery vzniknou výhradně s pohonem všech kol a jejich motory budou napojeny výhradně na osmistupňové dvouspojkové automaty.
Jako základ je tady Panamera 4S, které pod kapotou buší šestiválec 2.9 litru biturbo o výkonu 434 koní a síle 550 Nm. S paketem Chrono umí i základní Panamera z nuly na sto za 4.2 sekundy. Kdo chce ale jezdit opravdu rychle, sáhne po Panameře Turbo. Ano, název sice už nedává ten smysl, co dával kdysi u 911, ale i tak je nápis Turbo na zádi auta zárukou toho, že jste rozhodně nešetřili a dopřáli si to nejlepší. Zde se o pohon stará čtyřlitrový osmiválec biturbo o výkonu 542 koní, s točivým momentem 770 Nm. Z nuly na sto to trvá 3.6 sekundy.
No a verzí 4S Diesel je zastoupena pochopitelně i nafta. Přestaňte ohrnovat nos a zvažte, že dieselový osmiválec se dvěma turby má 416 koní a naprosto zdrcujících 850 Nm točivého momentu. Tato nálož by stačila k odtažení menšího souostroví, nebo taky ke zrychlení z nuly na sto za více než důstojné 4.3 sekundy. A navíc by to mohlo žrát nejmíň ze všech motorů, což se počítá.
Uvnitř vozu je zase o kousek hezčí, o kousek koženější a taky o kousek vybavenější interiér. Přímo před řidičem se nachází zcela nová přístrojovka, která kombinuje starý dobrý analogový otáčkoměr s dvojicí displejů. Velký dvanáctipalcový displej se dále nachází uprostřed palubky a nabízí funkce infotainmentu. Multimediální funkcemi disponují i displeje na zadních sedadlech.
A co to vlastně bude stát? Hádáte správně, levné to zrovna není. V Německu vyjde základní 4S na 113 027 euro (3 053 990 korun), dieselová Panamera 4S Diesel stojí 116 954 euro (3 160 097 korun) a za Turbo vytáhnete 153 011 (4 134 357 korun).



















peca
29. 6. 2016, 14:26Nemel jsem nic ani proti stare, ale tahle se mi fakt libi. Ten predek mi spis prijde inspirovany Caymanem, nez 911.
Vladis
29. 6. 2016, 20:54plne sa stotoznujem s tvojim nazorom ja som mal aj rad staru ale tak nebol som s nej v p*ci jak sa vravi ale bolo to porsche ale toto je skvost a "zaklad" 434k to moze byt iba v porsche! porsche ruless
Winie
29. 6. 2016, 14:34Starou Panameru považuji za nejošklivější auto od prémiového výrobce všech dob. Byla otylá, neforemná a neskutečně trapná. Něco jako X6. Tahle už je hezčí, nicméně diesel? V Porsche za 3 miliony? Vím, že bude tvořit nadpoloviční část prodejů, ale zase to bude důkazem, že si tohle auto kupují idioti.
gt86.cz
29. 6. 2016, 15:19Taky o nafte uvazuju. Nebo je lepsi koupit benzin a predelat na LPG?
Winie
29. 6. 2016, 16:39Naftu nemám rád, ale ať si do auta leje kdo chce, co chce. Moje myšlenka byla odvázaná od ceny auta. Když už máš dost na to, abys dal 3 miliony za porsche, tak snad nepotřebuješ šetřit koruny na nádrži, ne?
Gastronome
29. 6. 2016, 21:10Pravda, ze majiele Panamer jsou casto neco jako pasaci v centru Prahy :D. Kdo chce nenapadne pohodlne vykonne auto, tak si koupi treba E klasse, ne tohle zejo. Ale spatne svezeni v tom urcite nebude.
Gastronome
29. 6. 2016, 21:13Stara panamera pro me byla symbol nevkusu a zkazenosti prachama a konzumem. Tahle vypada jako docela hezke auto, konkurent treba pro Quattroporte.
PeterLuk
29. 6. 2016, 23:53No neviem ako pre vás, ale ja si radšej budem užvíať luxus formou benzínového motora a látkových sedaiek a obyčajného laku, ako mať perleťovú metalízu a sedadlá s kožou Nappa a Porsche chrochtajúce ako traktor :D
gt86.cz
30. 6. 2016, 09:56@Winie, ale i milionari setrej penize (proto jsou milionari)*, tak proc ne tim, ze budes setrit na benzinu v rodinnym/sluzebnim aute? Na svoje jezdeni pak urcite budes mit jiny auto.
Winie
30. 6. 2016, 11:15Jenže pokud chceš šetřit na palivu, tak si takové auto nekoupíš. To už si spíš koupíš BMW 5 kombi s naftou, kde to je tolerovatelné.
Nehledě na to, že skutečná úspora v palivu nebude nijak oslnivá.
Je to prostě z principu špatně.
gt86.cz
30. 6. 2016, 12:16Ale ja nechci zadny BMW, chci Porsche nebo medveda. U Panamery v nafte, se kterou vyvezu rodinu na vylety, usetrim balik na dulezitejsi veci. BMW nikdy.
briza
30. 6. 2016, 12:47Že lidi, co si kupují tyhle auta, neřeší spotřebu, je snad jedno z nejrozšířenějších klišé. Samozřejmě řeší, resp. minimálně ti, co si ty peníze vydělají poctivě, ví, jaká je jejich hodnota a navíc to auto nemají jako masírku. Že to není rozdíl je samozřejmě blbost. Já když to počítal u Touarega, dopočítal jsem se rozdílu 1 Kč/km. Je to málo? Při normálním nájezdu možná, já najedu ročně 60 - 80tis., takže díky provozu na naftu mám zaplacenou výměnu brzd, sadu gum a pár výměn oleje. Pro mě je to už celkem markantní. Takže paušalizování lidí stylem Panamera f dehtu = idiot mi přijde poněkud maloměšťácké.
Nezn.uživatel
29. 6. 2016, 20:58Ja verim, ze to bude vynikajici auto, plny luxusu a nadupanych motoru, stejne jako minula generace, ale nemuzu si pomoct, podle mne to proste vypada v podstate furt stejne. Dokonce si myslim, ze lidi, kteri se o auta nezajimaji, ani nepoznaji rozdil mezi prvni a druhou generaci. Zadny revolucni zmeny v designu fakt nevidim. Zmenily se jen detaily.
Winie
30. 6. 2016, 11:13Vždyť je to Porsche. Nejkonzervativnější designové oddělení světa :-D
Mírus
29. 6. 2016, 23:43No, na vzhledu zamakali slušně. Nyní má krásně plynulou boční siluetu. Snad ne na úkor místa nad hlavou vzadu. Porsche má u mě plus i za to, že se na koncept Panamery nevěší žádný marketingový balast.