logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nejhezčí SUV od Suzuki dorazilo do Česka. e Vitara bude mít čtyřkolku i chytrá světla

Světovou premiéru si odbyla loni v listopadu v italském Miláně, teď přichází Suzuki e Vitara i k nám. Má outdoorovou vizáž, téměř luxusní kabinu i pohon 4x4, některé parametry však značka stále neprozradila.

Automobilka Suzuki patří k několika málo automobilkám, které ještě nevyslaly na trh elektromobil. Ne že by jí to přineslo jakékoliv nevýhody. Na to, jak málo z jejích vozů je určeno pro Evropu, má u nás širokou základnu fanoušků, kteří nedají dopustit na její spolehlivou techniku a zejména čtyřkolku s velmi přátelskou cenovkou. Jenže je třeba hledět i do budoucnosti – a proto přichází úplně nový, od základu postavený model nesoucí dobře známé jméno. 

Suzuki e Vitara, vycházející z předloňského konceptu eVX, je postavena na nové platformě HEARTECT-e, jež vznikla v dceřiné společnosti Maruti Suzuki výhradně pro potřeby elektromobilů. Na stejné platformě stojí mimochodem i nová Toyota Urban Cruiser, která se představila v Bruselu letos v lednu. 

foto: se svolením Suzuki

Ve srovnání s klasickou Vitarou je novinka o 10 centimetrů delší a rozvor narostl dokonce o 20 čísel, nabídne tedy o něco prostornější kabinu. Jeden ze dvou evropských prototypů, který se ukázal na novinářské akci v Praze, také předvedl, že interiér je na první pohled o dost luxusnější, než jsme u Suzuki zvyklí.

Najdeme v něm sdruženou obrazovku pro přístrojovku (ta je poprvé plně digitální) a infotainment, více hodnotných materiálů, prémiový audiosystém Infiniti i ambientní osvětlení. Další horkou novinku u Suzuki představují adaptivní LED světla s technologií Matrix. 

foto: se svolením Suzuki

Nová e Vitara se bude prodávat ve dvou výbavových verzích – GL neboli Premium (záleží na konkrétním trhu) a GLX neboli Elegance.

Přesný dojezd neznámý

Pokud jde o pohon, může si zákazník vybrat ze tří variant, dvou předohlaných a jedné s pohonem všech čtyř kol. Základní předokolka bude spojena s lithium-železo-fosfátovým trakčním akumulátorem o kapacitě 49 kWh, výkon elektromotoru zde činí 106 kW (144 koní) a točivý moment 189 Nm. Silnější verze s výkonem 128 kW (174 k) a stejným točivým momentem dostane větší baterii o kapacitě 61 kWh. 

Vrchol nabídky představuje dvoumotorová čtyřkolka, jejíž 61kilowattovou baterii a motor shodný se silnější předokolkou doplňuje ještě elektromotor na zadní nápravě, který přinese dalších 48 kW (65 koní). Systémový výkon udává hodnoty 135 kW (183,5 koně) výkonu a 300 Nm točivého momentu. Systém Trail mode, suplující uzávěrku centrálního diferenciálu, a světlá výška 180 mm slibují dobrou průjezdnost lehkým terénem, která je pro Suzuki odjakživa charakteristická. 

foto: se svolením Suzuki

Přesné dobíjecí výkony pro jednotlivé verze zatím nejsou známy, pro zatím máme pouze informaci, že rychlonabíjením doplníte baterii z 10 na 80 procent za 45 minut, pomalé nabíjení střídavým proudem výkonem 11 kW bude trvat 5,5 hodiny. Klasická domácí jednofázová zásuvka 230V si pak vyžádá 9 hodin nabíjení. Dojezd verze 2WD s větší baterií by měl činit až 400 km, s pohonem všech kol bude kratší zhruba o 50 km.

Start výroby nové e Vitary je plánovaný na duben letošního roku, a to v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat. U českých dealerů by se měla první auta objevit v říjnu letošního roku a prodej bude zahájen o měsíc později. Nechme se překvapit, zda Suzuki i  v případě elektromobilu udrží svou příznivou cenovou politiku. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
rock
13. 3. 2025, 14:21

Jsem zvědavý, s jakou cenou přijdou. Angličané spekulovali s čísly od 29 t liber, což by bylo neprodejný. Tak uvidíme.

Mimochodem, já vím, že dneska už není snadné přijít s něčím novým - ale ten prolis, co začíná v polovině zadních dveří pod oknem a jde obloukem nad zadní kolo k zadnímu světlu... u Suzuki novum, ale možná se pan designér příliš koukal na SSangYongy. Úplně stejný má Tivoli, Korando i Rexton.

0
Wakantanka
13. 3. 2025, 18:37

Mno, Ssang Yong ma napadol skôr ako som prečítal titulok. Mne to celé pripadá ako Korando s pár zmenami.

5 reagovat
kotzitzaq
13. 3. 2025, 19:08

Přiznám se, že móda SUV mne zcela míjí a těch z posledních let už úplně. Takže na těch fotkách je to nejhezčí asi ta mladá dáma a na druhé místo bych zařadil to červené schodiště.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte