načítám data...

Za pět let představí Pagani plně elektrický supersport

10. března 2019, 14:07 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Horacio Pagani se v rozhovoru pro Top Gear rozpovídal o budnoucnosti automobilky. A tradičně smýšlejícím petrolheadům neudělal radost.

zobrazit celou galeriiNovinky: Za pět let představí Pagani plně elektrický supersport

Alespoň částečná elektrifikace se nevyhnula téměř žádné mainstreamové značce. “Čistá” mobilita je zkrátka in a jen málokdo do rozjetého vlaku hybridů a elektromobilů ještě nenaskočil. Trochu rozdílná je situace mezi sportovními auty. Hybridní řešení se zde využívá spíše jako nástroj k efektivnímu zvýšení výkonu, než v honbě za emisními limity. A mnoho supersportů žádnou formu elektrifikace zkrátka nenabízí.

Jedním z pravověrných benzínových výrobců, který osazoval své veskrze dokonalé sporťáky výhradně silnými dvanáctiválci od AMG ale překvapil své příznivce nečekaným tvrzením. Horacio Pagani v rozhovoru pro Top Gear prohlásil, že v roce 2024 představí plně elektrické auto. Považuje to za jednu z největších výzev, s jakou se s automobilkou Pagani kdy potýkal. Doslova totiž prohlásil, že “nikdo ze zákazníků Pagani nechce elektrické auto. Nechtějí o něm nic vědět a nezajímá je.” O to těžší bude jim takový vůz prodat.

Ohledně pohonného ústrojí elektrického Pagani byl Horacio celkem tajnůstkářský. Prozradil jen, že se jedná o vlastní řešení automobilky, které nevzniká v kolaboraci se žádným jiným výrobcem. Dokonce má prý v hlavě i nápad, jak zdárně vyřešit další problém – elektrický pohon totiž, na rozdíl od plnotučného dvanáctiválce nevydává téměř žádný zvuk. Automobilka prý ale pracuje na řešení a jsou v této oblasti velmi sebevědomí. 

A jak se bude nový elektromobil jmenovat? Ani na tuto otázku neodpověděl Horacio přímo. Naznačil ale, že ho k vývoji elektrockého auta inspirovala scenérie, kterou vídá ze svého domu na venkově. Pozoruje zde vodní ptáky u jezera, jak neslyšně plachtí nad hladinou. Je tedy možné, že ptactvo poskytne inspiraci i při pojmenování vozu.

Bude elektrická Zonda zkázou značky, nebo se Horaciovi podaří nadchnout benzínové nadšence pro elektrický pohon? To se dozvíme už za pět let. 

Zdroj: https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/exclusive-pagani-working-all-electric-hypercar


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
10. března 2019, 17:46
9

Nevíte někdo jak je na tom Beastar? Dostat infarkt není sranda...

reagovat
krab
10. března 2019, 19:10
2

Mají ho chudáka na svědomí, ti elektrofilové z Autíčkáře... :-D

Tu zprávu jsem si se zájmem přečetl celou a jsou tam různý otázky. Zatím nový model bude mít jak V12 AMG a manuální převodovku ( což kupuje 70% zákazníků Pagani) a ten druhý by mohl být plně elektrický... To píšou tady: https://uk.motor1.com/news/308491/pagani-huayra-replacement-v12-electric/

Každopádně Horacio změnil názor, protože ještě před nedávnem o EV nechtěl ani slyšet. Zkrátka je to v automobilovým průmyslu tak, že si bez EV nejde do budoucna tu výrobu představit. Přirozený vývoj to není, otázka je, co fakt za těch 5 let přijde.

Být Beastarem, byl bych celkem v klidu :)

beastar
11. března 2019, 13:29
3

Už sem to četl. Naštval mě že změnil názor. Zase na druhou stranu chce prodat. Jinak by to mohl zavřít. Když řekne revoluční řešení v rámci zvuku. Bude to fakt revoluční. Na to se případně těším. Taky design může být zajímavý. A nakonec když už elektrika tak ať z toho vytlačí aspoň 1000 koní:D Dojezd 400 km a lidi budou nadšený.

Ovšem měl by myslet na to že se nejmenuje Fisker. A jeho zákazníci nejsou lidi znuděný lidi z IT a obchodu s krvavejma diamantama. Většinou jsou to lidi co chtějí řídit svoje auto sami...

reagovat
briza
11. března 2019, 15:44
4

Už se těším na to, jak to Hammond hodí na boudu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Focus Kombi 2002
Ford Focus Kombi

2002 rok výroby
73 koní výkon
1 380 ccm objem

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem