Je pátek odpoledne. Telefon zvoní. Volá Vavris. „Ty hele, nechceš jet místo mě na MX-5 Cup do Mýta?“ „No, klidně. Kdy?“ „Zítra.“ „Aha.“ Pomyšlení na to, že mám na autě stále zimní gumy, protože jsem byl moc líný odvézt svá nová kola nalakovat, přichází až po pár minutách. O pár minut později také přichází uvědomění, že je dost pozdě odpoledne, takže i kdybych chtěl, tak na letní gumy nepřezuju. No co už, někdo musí být poslední a alespoň se budu mít na co vymluvit.
MX-5 Cup je, jak jste určitě očekávali, závod oněch malých roadsterů, ale nejenom jich! Účastníci jsou rozděleni do čtyř kategorií, Touring (téměř sériové MX-5), Racing (trochu upravené MX-5), Ultimate (hodně upravené MX-5) a Open (cokoli, co není MX-5), zkrátka tak, aby proti sobě stála pokud možno srovnatelné Mazdy. Ostatně, pokud byste to chtěli vědět podrobněji, podívejte se přímo na stránky MX-5 Cupu. Každý účastník má tři kola, během kterých je trať jen jeho a musí předvést co nejlepší výkon. Počítá se celkový čas jízdy. Co se průběhu týká, tak po ranní rozpravě jezdců je volné tréninkové ježdění. Před obědem se jedou měřené jízdy a pak už je to jen volná zábava, ježdění a klábosení.
A jaké to bylo? Hezké! V areálu vládla milá atmosféra, lidé plynule přecházeli mezi ježděním a klábosením kolem aut, prostě taková odpočinková sobota s přáteli. Jen s auty to bylo docela jednotvárné, samé Mazdy a čas od času Caterham či BMW. Nadruhou stranu, k vidění byly rozličné modifikace. Chcete vidět MX-5 s kompresorem? Ale jistě! Nebo s turbem? Tady je! Nechyběla ani doopravdy rychlá atmosférická MX-5, kterou si postavil Adam, je převrtaná na objem 1,9 litru a má opravdu dlouhý výčet vylepšení. S tou vyhrál nejenom třídu Racing, ale i srdce všech přihlížejících. Osobně mám pocit, že bych jeho auto doopravdy nutně potřeboval. Člověk se ani nenadál a přišly měřené jízdy. Příjemně mě překvapila organizace, vše odsýpalo a nedocházelo k chaosu, který občas nastává třeba při PlechCupu. Domů mě zahnalo až počasí, které se po vyhlášení výsledků začalo kazit.
A jak to dopadlo? Podle očekávání jsem skončil poslední. Naštěstí, jak jsem napsal, měl jsem zimní gumy, takže mám naprosto použitelnou výmluvu. A kdo vyhrál? To najdete v tabulkách níže. Všimněte si, jak malé rozdíly rozhodují o (nejen) čelních pozicích a pokud jste už někdy byli v Mýtě, určitě uznáte, že Miaty jsou vážně rychlé – jela se varianta trati se šikanou nahoře.
Ve třídě Touring to bylo jen o setinky. Ve třídě Racing byla situace dosti jednoznačná, protože Adamova NB vyhrála s výrazným náskokem, před pravidelným favoritem Radimem Bráblíkem a nakonec to stačilo dokonce na třetí místo i v rámci třídy Ultimate.V té nakonec zvítězil Jindra Vít, kterému se konečně podařilo dobře naladit auto a se slušným náskokem porazil dlouholetého harcovníka Štěpána Pulkrábka. Třída Open již tradičně patřila Caterhamům a klanu Křečků (s tím redakčním pokud mi je známo, nic společného nemají), které (také tradičně) doplnil Jirka Roith.
Výsledky:
Kategorie Touring:
Pořadí | Start.číslo | Jméno | Auto | Čas | Nej.kolo |
1. | 6 | Jan Strnad | NA 1.8 | 2:58,168 | 0:58,693 |
2. | 20 | Pavel Růžička | NA 1.8 | 2:58,621 | 0:58,596 |
3. | 21 | Václav Dostál | NB 1.8 | 2:59,881 | 0:58,693 |
Kategorie Racing:
Pořadí | Start.číslo | Jméno | Auto | čas | Nej.kolo |
1. | 13 | Adam Šumbera | NB 1.8 | 2:45,291 | 0:54,384 |
2. | 10 | Radim Bráblík | NA 1.8 | 2:51,255 | 0:56,264 |
3. | 11 | Jan Masopust | NA 1.8 | 2:51,511 | 0:56,523 |
Kategorie Ultimate:
Pořadí | Start.číslo | Jméno | Auto | Čas | Nej.kolo |
1. | 4 | Jindřich Vít | NBFL 1.8 SC | 2:39,976 | 0:52,439 |
2. | 1 | Štepán Pulkrábek | NB 1.8 SC | 2:43,475 | 0:53,768 |
3. | 13 | Adam Šumbera | NB 1.8 | 2:45,291 | 0:54,384 |
Kategorie Open:
Pořadí | Start. číslo | Jméno | Auto | Čas | Nej. kolo |
1. | 26 | Martin Křeček | Caterham R600 | 2:26,463 | 0:47,709 |
2. | 23 | Jan Křeček | Caterham R600 | 2:31,805 | 0:49,618 |
3. | 24 | Jiří Roith | Caterham CSR 175 | 2:34,820 | 0:51,078 |
Když to tak shrnu, tak mi nezbývá než poděkovat organizátorům za jejich úsilí a budu se těšit na příště. Dík samozřejmě patří i sponzorům MX-5 Cupu, mezi které patří pražský servis BM motors, Dato parts a Motul.
Za fotky děkujeme Jirkovi Fišerovi a Tomáši Hanykovi
23. června 2018, 15:31
0
Téhle akce jsem se účastnil předloni. Nezávodil jsem, přijel jsem až po obědě. Super bylo, že po závodě už byli všichni vyblbnutí, tak potom po trati jezdily tři auta, takže si to člověk fakt užil :)
24. června 2018, 21:52
0
Akce to byla super.. pohodový lidi na pokec, dobrá organizace, dostatek prostoru na ježdění.. co víc si u trackday hrátek přát :-)
25. června 2018, 16:11
0
Když vidím ty výherní tabulky, skoro by měla být samostatná kategorie i pro 1.6.
26. června 2018, 09:07
0
Proč myslíš? Například v Touringu nebyla ani jedna 1.6 a pár jich bylo rozházených v Racingu a Ultimate.
Například v dřívějších ročnících vyhrávala třídu Ultimate právě atmosférická 1.6.
Tím chci říct, že na těchto malých okruzích není slabší motor žádnou velkou nevýhodou.