načítám data...

Mini Clubman All4 Scrambler Concept

12. června 2016, 12:00 8 komentářů M P

Úžasný koncept Mini Clubman ve stylu motocyklů scrambler představuje Mini of Italy. Tohle vypadá jako retro na druhou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Co se vám vybaví, řekne-li se scrambler? Jestli máte rádi motocykly, ihned odpovíte, že se jedná o kategorii terénních motorek, které mají základ v cestovních motorkách a největší popularity zažívaly v 60. a 70. letech. Budete mít nejspíš pravdu, i když vlastně není tak jisté, kdy se scramblery poprvé objevily. Prapůvodní kořeny těchto terénních motocyklu můžeme pravděpodobně hledat někde v počátcích motocyklových závodů, snad v Anglii dvacátých let. Tehdy byly populární závody, které bychom mohli připodnobnit k dnešnímu enduru. Mezi startem a cílem se jezdilo po silnicích nejrůznějších druhů i v terénu. Podobné závody se jezdily také za velkou louží. Tyto závody vyžadovaly zcela specifický druh úprav, aby motocykl získal lepší průchodnost terénem a větší odolnost.

Největší popularity získaly však scramblery v USA ještě dlouho předtím, než se terénní závody začaly více členit na jednotlivé disciplíny. Podíváte-li se na typickou ‘krosku’ ze 60.let, uvidíte všechny typické znaky klasického scrambleru, byť dotažené do podoby podřízené striktně funkci. Výfuky vytažené po straně motocyklu pro lepší průchodnost terénem, pneumatiky s hrubým vzorkem, gumové manžety na přední vidlici. Dnes zažívají scramblery návrat na výsluní. Populární jsou nejenom domácí stavby, někteří výrobci totiž pochopili potenciál scrambleru v dnešní době, stejně jako to bylo s cafe racery, a tak si můžete bez starostí koupit tovární scrambler se zárukou. Triumph Scrambler tak staví na základech Bonnevillu, věrný své historické tradici. Moto Guzzi Stornello následuje stejný příklad s původním typem V7 Classic. Ostatní výrobci, například Ducati, se rozhodli jít cestou moderní interpretace scrambleru a tak se stejnojmenný model Scrambler nabízí v šesti více či méně módních variantách.

Svůj příspěvek k modní vlně oživování scramblerů představilo i BMW. Výrobce tradičních a odolných boxerů se vytasil s modelem R Ninet Scrambler. Stylový vzduchem a olejem chlazený boxer se trochu vymyká dnešní filozofii BMW Motorrad a za to mu tleskáme. A současně slouží jako inspirace pro nejnovější koncept automobilu Mini. Ten vznikl pro účely prezentace Mini na výstavě Valentino Motor Park Show v Turíně.

Asi těžko si dokážete představit aktuální Mini Clubman, jak se prohání těžkým terénem, zabořen po kliky do bahna a používá naviják, aby se osvobodil ze zdánlivě neřešitelné situace. Já vám rozumím. Ale dnešní moderní scramblery taky nejsou drsnými terénními motocykly, na trhu s motorkami je mnoho specializovaných strojů, a když už chcete jezdit pohodlně po silnici i v terénu, moderní cestovní enduro poslouží daleko lépe a takový scrambler nechá daleko za sebou i na silnici, natož v terénu. K nelibosti mnohých se tyto stroje staly populární kvůli svému vzhledu a klasickému charakteru. Může to působit poněkud samoúčelně, ale pokud vám to dělá radost, nikdo nemá právo vám vlastnictví takového stroje vymlouvat. A motorky jsou především pro radost.

Ve stejném duchu se pak nese koncept Mini Clubman All4 Scrambler. Jisté terénní ambice lze vypozorovat z vyšší světlé výšky a velkých pneumatik s hrubým vzorkem, který na silnici asi moc dobře fungovat nebude. Nakonec není mnoho důvodů, proč by zvýšený Clubman s pohonem všech kol nemohl občas zavítat do terénu. Čtyřkolka pomůže s většinou svízelných situací způsobených nedostatkem trakce a díky světlé výšce překonáte hravě výzvy polních či lesních cest. Dnes tak populární SUV také nejezdí do terénu, což ale neznamená, že by to neuměla a nemohla dělat. Přídavné světloměty v rally stylu, černé oplastování exponovaných míst karoserie a matná barva Frozen Grey známá z M modelů BMW pak dodávají Mini na stylu a drsném vzhledu. A to nemluvím o nádherné sadě kožených kufrů po dědovi. Jeden v zavazadlovém prostoru, druhý na střešním nosiči zavazadel. Tohle Mini zkrátka vypadá, že je připraveno na dobrodružství, jenom nasednout.

Nasedat budete do sedaček potažených kombinací kůže a alcantary v odstínu, který odkazuje na barvu sedla motorky BMW. Alcantaru najdete i na vnitřní straně sloupků a na stropě. Přesto, že italové neměli mnoho příležitostí vyřádit se v interiéru podobně, jako to udělali na vnějšku auta, vytvořili z kabiny pro cestující místo, které svým vzhledem láká k usednutí. Sám mám pro interiéry v této barevné kombinaci opravdovou slabost, mé nadšení tedy nebere konce. Ano, jistě, byla by škoda, jej zabahnit na nějakém výletu do přírody, ale to už jsme si vyjasnili před chvílí. 

Mini ve své moderní interpretaci rozděluje motoristy na dva tábory. Jedni jej nemohou vystát, protože se prý vzdaluje původní myšlence maličkého dostupného auta pro masy a stává se pouze prostředkem na tahání peněz z kapes lidi hledajících styl, druzí chválí jeho jízdní vlastnosti a neortodoxní přístup k automobilismu. Na kterou stranu se přidáte, je na vás. Jedno je však jisté, Mini umožňuje BMW realizovat různé odvážné a neotřelé nápady, pro které se ostatní značky BMW nehodí. A koncept Clubman All4 Scrambler si dle mého zaslouží vaši pozornost. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
13. června 2016, 20:52
0

Mozna to vidim moc černé, ale nema to nic spolecneho se scramblerem ani s mini. Pro me je mini s jeho nynejsi modelovou radou mrtva znacka dobra tak pro pozery, pripadne damicky v letech. Dnes uz neni ani levne, ani dobre zkonstruovane...za tu cenu doatanete jen hromadu pochybne image a modnich vystrelku

reagovat
Nedy
14. června 2016, 08:43
0

No nechci tady vyvolat nějakou slovní válku, ale jel jsi v novém Mini? Já bych si ho z showroomu taky nekoupil. Leč před pár měsíci jsem pro tátu pořídil Clubmana Cooper předchozí generace a můžu Tě ujistit, že pro jednu věc to fakt stojí za to, a sice jak jezdí... Tudíž ano je drahé, postavené bude asi stejně kvalitně, jako staré Mini, ale hlavně jezdí božsky!

Pólin
14. června 2016, 13:33
0

A abych odpovedel na atvoji otazku- nejel, aleverim, ze se nekdy svezu;) nad tim clubmanem jsem taky premyslel:)

M P
14. června 2016, 14:17
0

A to já bych si to tedy klidně koupil i v showroomu. Akorát nevím, zda dělají kárované potahy.

Pólin
14. června 2016, 13:31
0

Ten puvodni novy clubman je perfektni...s mini z te doby nemam zadny problem...vsechny modely byly zalozeny na jejich historickych predlohach... ale crosover mini, ktery si hraje na drsny ofroad a jen se samoucelne veze na dvojté vlne retra je pro me šmíra, ktera tu znacku degraduje. Pochop, mini nikdy nevyrabela auta do terenu a zavodni do terenu uz vubec ne. Nekdo namitne, ze mini moke, nebo ten závodni cooper, ktery v 60. letech vyhraval co slo jsou zavodni a do terenu, ale s tim autem vyse nemaji spolecneho ani zbla. Je to proste splacanina... mozna jsem zbytecne negativni, ale mini pro me vzdy byla srdcova zalezitost a vzdycky jsem to auto(stare i nove) chtel, ale vzhledem k tomu, jak se cela ta znacka po novu vyvinula uz touzim leda tak po starem mini...

reagovat
M P
14. června 2016, 14:17
0

No jo, ale podle logiky 'mini nikdyn nevyrabelo auta do terenu' bychom mohli rict 'jaguar nikdy nevyrabel auto do terenu'. A F-Pace tim prohlasit za neplatny... a pritom se podle vseho jedna o skvele auto.
Ja bych takove mini klidne rad mel. Ale ja treba fandim vecem typu Ariel Nomad, a i tohle mini bych chtel mit vybavene podobnou technikou:)

Pólin
14. června 2016, 16:37
0

Jde o to, ze mini je znacka zalozena na retru...meli by se teda podle me drzet jen aut zalozenych na hostorickych predlohach. Tedy klasicke mini, clubman, cabrio a nejaka bugina jako byl moke. Ale ta by se urcite neprodavala tak dobre jako countryman...a o to asi jde. Zkratka nelibi se mi pristup automobilky, ktera vyrabi uplne cokoli, jen kdyz po tom je poptavka, coz o tenhle nesmysl, mezi berlinskymi hipstery urcite bude:D ostatne materske BMW to dela uplne stejne. Kaslou na jakekoli tradice a riti se za ziskem za kazdou cenu. Ale to si asi stezuju na cely automotive, protoze asi jedina vyjimka, ktera me z fleku napada je mazda...taky by mohli vyrabet male turbomotory a nic dale neresit, ale radsi se pustili do urcite drazsiho vyvoje noveho druhu atmosfer s vysokym kompresnim pomerem. Takovehle firmy mi zoufale chybi... ale to jsem se trochu rozvasnil a odbocil od tematu:)

PepaSFI
14. června 2016, 17:52
0

já mám motorky scrambler zaškatulkovaný jako stroje na zábavné vyjížďky cestou necestou. Nezvládne to extrémy jako klasická plnohodnotná cross, no ale normální člověk co si chce zablbnout obvykle nebude skákat třicet metrů. A taky si to nepořídí člověk co chce jet na expedici přes půl Asie. Pořídí si to člověk co chce v neděli odpoledne pár hodin hopkat po polních cestách a špatných silnicích. Do tohohle mi ten Clubman moc nezapadá, spíš by k tomu stylově seděla krátká třídveřovka. Ty gumy na to dali taky trochu moc extrémní, nesedí mi to tam ani vzhledově ani koncepčně. Spíš bych volil nějaké gumy na rallycross nebo šotolinové rally. No ale pokud by se to mělo vyrábět tak by to asi tak nějak dopadlo protože na offroadových blátotlačkách to nebude moc k použití na silnici a v terénu do jakého se to dostane to vůbec není potřeba. Ten interiér se mi líbí, ta přírodní hnědá kůže vypadá moc dobře..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem