reklama
načítám data...

Mercedes představil čtvrtou generaci hatchbacku třídy A

Áčkový „baby-benz“ prodělal za svůj život velmi drastickou proměnu. Z původního ošklivého káčátka se během let stalo docela koukatelné a dospělé auto.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes představil čtvrtou generaci hatchbacku třídy A

Právě dospělost neopomíná Mercedes na novém Áčku zdůraznit. Pětidveřový hatchback, který bude následován ještě novými generacemi modelů GLA, CLA a třídou B, se mimo jiné zase o něco zvětšil. Konkrétně byl rozvor vozu protažen o 30 mm a o 14 mm se rozšířil také rozchod. Celkově potom áčko rostlo do délky o 120 mm na výsledných 4419 mm.

V interiéru se tedy najde více místa pro zadní pasažéry a kufr povyrostl o 29 litrů na konečných 370 litrů. Poněkud zbytečně mohou působit obří devatenáctipalcová kola, dodávaná i na běžné ne-AMG verze.

Spolu s růstem, měnil se ruku v ruce i vzhled. Áčko získalo ostřejší hrany a přídi dominují „vysekaná“ světla, pochopitelně s full-LED technologií. Podobná situace se odehrála vzadu s přimhouřenými koncovými lampami.  

reklama

Jak už tomu u moderních „Medvědů“ bývá, interiéru dominují displeje, uspořádané do jednolitého štítu přes polovinu palubní desky. Lze si objednat velké či malé displeje a ovládání buď dotykové, nebo iniciované skrz ovladač a touchpad na středovém tunelu. K mání je také hlasové ovládání, zapínané vyřčením povelu „Hey, Mercedes“. Kde už jsme to jenom viděli…

Zábavně-informační služby doplňuje i povinná armáda jízdních asistentů, umožňující semi-autonomní řízení vozu. V závislosti na datech navigace a na dopravních značkách, umí Mercedes třeba sám zpomalovat do křižovatek nebo do zatáček.

V první vlně se pod kapotou objeví jen trojice přeplňovaných motorů. Nejmenší čtyřválec s označením A200 má objem 1.4 litru, pochází z kooperace s francouzským Renaultem a nabídne zdravě znějících 163 koní výkonu. Výkonnější benzín A250 už disponuje dvoulitrem o výkonu 224 koní, jenž je schopen rozhýbat Áčko z nuly na sto za 6.2 sekundy. Diesel zastupuje jen starší patnáctistovka označená A180d, opět pocházející od Renaultu a nabízející 115 koní.

Pouze základní benzín lze objednat se šestistupňovým manuálem, jinak je v nabídce výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat. Pohon všech kol je k dispozici za příplatek.

Svou premiéru před veřejností si střihne nová třída A na autosalonu v Ženevě. Výroba započne záhy a zajímavostí je, že se má malý Mercedes vyrábět v celkem pěti zemích na třech kontinentech. Konkrétně se jedná o Německo, Finsko, Maďarsko, Čínu a Mexiko.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr Kvattro
05. února 2018, 16:36
1

Vypadá to k světu, ale.. Přesto, že současné Áčko nepovažuji za etalon krásy, nemá alespoň zadní světla ve stylu "univerzál". Co mají všichni s těmi obdélníky?

reagovat
PeterLuk
05. února 2018, 19:03
2

Ten zadok vyzerá odfláknuto a tlsto a kazí dojem z auta. Ako by im došli nápady...

Oh!Gust
05. února 2018, 22:20
1

ako pozerám, tak pozerám, ja v tom zozadu stále vidím Fiat Tipo. :D

Ronoath
06. února 2018, 09:05
1

Možná trochu jemnější rysy, než u Tipa, ale podobnost tam je, to máš recht... už se těším, až po faceliftu Tipa budou zadnice obou aut úplně stejné a Fiat si začne říkat "prémiové vozy"...



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem