reklama
načítám data...

Mercedes představil čtvrtou generaci hatchbacku třídy A

Áčkový „baby-benz“ prodělal za svůj život velmi drastickou proměnu. Z původního ošklivého káčátka se během let stalo docela koukatelné a dospělé auto.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes představil čtvrtou generaci hatchbacku třídy A

Právě dospělost neopomíná Mercedes na novém Áčku zdůraznit. Pětidveřový hatchback, který bude následován ještě novými generacemi modelů GLA, CLA a třídou B, se mimo jiné zase o něco zvětšil. Konkrétně byl rozvor vozu protažen o 30 mm a o 14 mm se rozšířil také rozchod. Celkově potom áčko rostlo do délky o 120 mm na výsledných 4419 mm.

V interiéru se tedy najde více místa pro zadní pasažéry a kufr povyrostl o 29 litrů na konečných 370 litrů. Poněkud zbytečně mohou působit obří devatenáctipalcová kola, dodávaná i na běžné ne-AMG verze.

Spolu s růstem, měnil se ruku v ruce i vzhled. Áčko získalo ostřejší hrany a přídi dominují „vysekaná“ světla, pochopitelně s full-LED technologií. Podobná situace se odehrála vzadu s přimhouřenými koncovými lampami.  

reklama

Jak už tomu u moderních „Medvědů“ bývá, interiéru dominují displeje, uspořádané do jednolitého štítu přes polovinu palubní desky. Lze si objednat velké či malé displeje a ovládání buď dotykové, nebo iniciované skrz ovladač a touchpad na středovém tunelu. K mání je také hlasové ovládání, zapínané vyřčením povelu „Hey, Mercedes“. Kde už jsme to jenom viděli…

Zábavně-informační služby doplňuje i povinná armáda jízdních asistentů, umožňující semi-autonomní řízení vozu. V závislosti na datech navigace a na dopravních značkách, umí Mercedes třeba sám zpomalovat do křižovatek nebo do zatáček.

V první vlně se pod kapotou objeví jen trojice přeplňovaných motorů. Nejmenší čtyřválec s označením A200 má objem 1.4 litru, pochází z kooperace s francouzským Renaultem a nabídne zdravě znějících 163 koní výkonu. Výkonnější benzín A250 už disponuje dvoulitrem o výkonu 224 koní, jenž je schopen rozhýbat Áčko z nuly na sto za 6.2 sekundy. Diesel zastupuje jen starší patnáctistovka označená A180d, opět pocházející od Renaultu a nabízející 115 koní.

Pouze základní benzín lze objednat se šestistupňovým manuálem, jinak je v nabídce výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat. Pohon všech kol je k dispozici za příplatek.

Svou premiéru před veřejností si střihne nová třída A na autosalonu v Ženevě. Výroba započne záhy a zajímavostí je, že se má malý Mercedes vyrábět v celkem pěti zemích na třech kontinentech. Konkrétně se jedná o Německo, Finsko, Maďarsko, Čínu a Mexiko.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
05. února 2018, 16:36
1

Vypadá to k světu, ale.. Přesto, že současné Áčko nepovažuji za etalon krásy, nemá alespoň zadní světla ve stylu "univerzál". Co mají všichni s těmi obdélníky?

reagovat
PeterLuk
05. února 2018, 19:03
2

Ten zadok vyzerá odfláknuto a tlsto a kazí dojem z auta. Ako by im došli nápady...

Oh!Gust
05. února 2018, 22:20
1

ako pozerám, tak pozerám, ja v tom zozadu stále vidím Fiat Tipo. :D

Ronoath
06. února 2018, 09:05
1

Možná trochu jemnější rysy, než u Tipa, ale podobnost tam je, to máš recht... už se těším, až po faceliftu Tipa budou zadnice obou aut úplně stejné a Fiat si začne říkat "prémiové vozy"...



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saab 9-5 Aero Combi 2002
Saab 9-5 Aero Combi

2002 rok výroby
273 koní výkon
2 300 ccm objem

Chevrolet Caprice Wagon 1987
Chevrolet Caprice Wagon

1987 rok výroby
140 koní výkon
5 000 ccm objem

Nissan Sunny Traveller 1988
Nissan Sunny Traveller

1988 rok výroby
77 koní výkon
1 599 ccm objem

Cadillac SRX 4,6 V8, 4x4, 2005 EU verze 2005
Cadillac SRX 4,6 V8, 4x4, 2005 EU verze

2005 rok výroby
325 koní výkon
4 580 ccm objem

Volvo C70 convertible 2001
Volvo C70 convertible

2001 rok výroby
161 koní výkon
1 998 ccm objem