Otázka zní – je 720S se svými monokly kolem světel krasavec? Popravdě, ani moc ne. Je zcela patrné, že zde chybí onen šmrnc a elegance, které náleží italským automobilkám, ovšem o tyhle malichernosti u McLarenu nikdy vlastně ani nešlo. Britský supersport si totiž potrpí zejména na funkčnost a minimalismus, což mu jde naprosto geniálně. Koneckonců před pár dny proběhlo na internetu video, na kterém šéfdesignér neskrývá rozmrzelost nad rudě nasvětleným motorovým prostorem. Je zcela zjevné, že si tuhle pozérskou drobnost vynutil někdo z marketingového oddělení.
Zpět však k designu jako takovému. Každá část karoserie slouží svému účelu a je aerodynamicky funkční. Vzduch nasávaný vpředu putuje kolem A sloupků, je přiveden do průduchů ve dveřích a odsud směruje k motoru. Výsledkem je lepší chlazení než v případě starší 650S a zároveň vyšší přítlak. Vše vzadu završuje pohyblivé křídlo, nastavitelné automaticky do třech poloh.
Za promyšlenou aerodynamikou nezaostává ani podvozek. Aktivní tlumiče jsou mezi sebou propojeny hydraulickými okruhy, čímž se McLaren elegantně nadobro zbavil stabilizátorů a celkem ušetřil 17 kilogramů na neodpružených hmotách. Vzhledem k požadavkům nezbedné omladiny, nechybí 720S ani vlastní driftovací mód. Ten je dokonce natolik chytrý, že si řidič pouze nastavuje úhel, kterého chce v zatáčkách dosahovat a „Variable Drift Control“ s elektronicky řízeným vektorováním už se postará o zbytek. Tahle část mě popravdě trochu děsí…
Naopak velmi lákavě zní volba motoru. Točivý osmiválcový čtyřilitr konstrukčně vychází ze starší tři-osmičky, má lehčí písty, ojnice a kliku, nová turba a další hromadu změn. Výsledkem je výkon 720 koní při 7500 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až v 8200. Slušná práce na auto, které váží díky karbonovému monokoku nějakých 1300 kilogramů. Z nuly na sto umí 720S zrychlit za 2.8 sekundy a čtvrt míle s pevným startem absolvuje za 10.3 sekundy.
Aniž by McLaren oznámil ceny, už teď je možné si svůj zbrusu nový supersport nakonfigurovat. Že u jednotlivých položek nevidíme cenovky, je vlastně ku prospěchu. Můžeme se zatím balamutit tím, že na to třeba máme. A v konfigurátoru je rozhodně z čeho vybírat. Celkem je na výběr 34 barev, několik provedení interiéru, různé výfukové soustavy, kola, pneumatiky a obrovská, vskutku nechutně obrovská spousta karbonu.
17. března 2017, 20:53
0
Som sám, komu to auto príde tak neskutočne škaredé? Celkovo to ide s dizajnom McLaren od božskej MP4 12C dolu vodou...
18. března 2017, 00:45
0
Zepředu, zezadu, ze všech možnejch úhlů vypadá... divně. Ale z boku se mi líbí moc! Má to zvláštní proporce, ale nějakym způsobem to na mě funguje.
18. března 2017, 17:44
0
Mě se ještě 650S líbí, ale tohle je je fakt šeredné auto. Chápu, že pořád posouvají možnosti dále, ale teď vyrobili auto, které je u mě v stejné kategorii jako Veyron. Naštěstí pro ně já na to auto mít nikdy nebudu :D A kdybych měl tak Porsche vždy vyrobí něco v reálném světě použitelnějšího.
18. března 2017, 19:32
0
Mně se líbí velice, a to zejména přední světla, přičemž siluetu shledávám naprosto dokonalou. Z novodobé produkce McLarenu pro mě nejhezčí auto, naopak MP4 mi nikdy nepřišla příliš nápaditá.