reklama
načítám data...

Mazda MX-5 dostane facelift, který přinese vyšší výkon

12. června 2018, 11:21 4 komentářů Daniel Borský Novinky

Miata? Fajn auto, ale něco tomu chybí. Má to prostě malý výkon. Tak tuhle poznámku si budete moci příští rok odškrtnout.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mazda MX-5 dostane facelift, který přinese vyšší výkon

Jak jistě víte, Mazda MX-5 je poměrně oblíbeným vozem v naší redakci. Nebo minimálně části redakce. Přestože se i v poslední generaci jedná o velmi dobré auto, rozhodně však není prosta chyb a nedokonalostí. Někdo jí vyčítá bezcharakterní motor, jiný málo výkonu, další zase špatnou pozici za volantem. Mazda však své zákazníky poslouchá a rozhodla se jim vyjít vstříc odstraněním těch nejpalčivějších problémů pro modelový rok 2019. Co se tedy změní? 

No, vlastně docela dost věcí. Víc, než by se na první pohled mohlo zdát. Začněme u motoru. Japonští inženýři se snažili ušetřit doslova každý gram, takže písty ztratily 27 gramů hmotnosti, ojnice dokonce 41 gramů. Optimalizace se dočkala také kliková hřídel. Úpravou prošla i škrtící klapka. Ptáte se jaké reálné dopady mají tyto úpravy? Maximální výkon poskočil na pěkných 181 koní. Hranice červeného pole otáčkoměru se posunula ze současných 6 800 až na 7 500 otáček za minutu. To jsou hezká vylepšení, že? Ze siláka středních otáček by se tak mohl opět stát nadšený sprinter s hezkou výkonovou špičkou. Potěší i nový tlumič výfuku, díky kterému se zlepší zvuk auta. Jedinou věcí, pro někoho trochu kontroverzní, je osazení dvouhmotovým setrvačníkem za účelem snížení vibrací. Ten je prý i tak velmi lehký. Přesto se však ozývají hlasy, že tím utrpí reakce na plyn. No, nezbývá než počkat na první svezení, to nám řekne víc. 

reklama

Dílčí změny se dotknou také interiéru. Na trochu jiné výplně dveří to sice nejezdí, ale třeba to bude ku prospěchu věci. Co určitě potěší, je teleskopický volant. Téměř třicet let prosíme Mazdu, aby udělala výsuvný volant, který by dovolil posadit se do auta i lidem, kteří narostli více než na 175 centimetrů. A konečně bylo naše volání vyslyšeno. Dobrá práce. A jestli mohu ještě o něco požádat, tak bych si přál o něco pestřejší barevné spektrum. Ne, že by mě jedna červená a padesát odstínů šedi nebavilo… no vlastně nebaví. Chtělo by to nějakou zelenou nebo žlutou. Ptáte se, kdy se můžeme na modifikovanou Miatu těšit? No vypadá to na příští rok. Nejprve se dostane do prodeje na domácím trhu v Japonsku, posléze v USA a nakonec by měla zamířit i na starý kontinent. Už aby tu byla. 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
12. června 2018, 14:40
0

Jo, zelená by bodla. :o)

reagovat
GanGreen
12. června 2018, 23:44
0

No tak to je krásnej facelift :)

reagovat
Mi
Michal Lenc
13. června 2018, 16:42
0

Jestli chcete barevnou miatu, tak si zajděte k Fiatu... Ou, tak ani Italové už neumí dělat barevný auta. Je to tam ještě horší.

reagovat
mo
motion
14. června 2018, 20:06
0

Skvělá zpráva pro všechny krom majitelů současného ND, tak třeba ta reakce na plyn nebude tak dobrá:)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem