Je už pomalu dobrým zvykem, že každá větší automobilka nabízí svým zákazníkům vozy kategorie SUV. Ještě stále se snažíme rozdýchat výtvor s názvem Bentayga od Bentley, a už je tu další těžký úder pro křehkou duši petrolheadovu. Přichází SUV od Maserati. Ano, Maserati má své SUV připraveno a ukáže nám jej už v Ženevě. A nebojte, opravdu nebude vypadat jako koncept Kubang. Alespoň zepředu ne.
Z čelního pohledu vypadá nové Maserati takto:
U nás jich asi moc jezdit nebude, ale je docela velká šance, že pokud už jej spatříte, bude to takto. Ve zpětném zrcátku, na dálnici, protože mu budete blokovat levý pruh. S přeplňovanou V6 nebo atmosférickou V8 (dá se čekat dokoli od 400 koní pro šestiválec a 500 pro V8 výše) se rozhodně nebude jednat o pomalý vůz. V nabídce by se měly objevit i naftové motory. Tak či onak, motor bude roztáčet kolečka osmistupňového automatu.
Jestli teď právě třískáte do stolu a ptáte se, k čemu že je prokrista na světě potřeba dalšího SUV, a na co čtyřkolka, když se to mimo asfalt jedinkrát nepodívá, pak vězte, že se zástupci automobilky kasají terénními schopnostmi svého nového výrobku. Takže i když si to zrovna vy nepřejete, majitele může hřát vědomí, že si nemusí nějaký ten lehčí offroadový výlet odepírat.
Proč je tedy na světě potřeba dalšího SUV? Na tomto místě by správně měla následovat klasická obhajoba typu ‘díky tomu, že bude Maserati (Bentley, Porsche, Jaguar, dosaďte si dle libosti) vydělávat peníze na těchto autech, můžou si stále dovolit vyrábět auta pro nás, pro petrolheady’, ale nebude, dnes ne.
Něco pravdy na tom, že zisky z prodeje mainstreamovějších aut částečně putují na vývoj různých exkluzivit, asi bude. Spíše se podle mého však jedná o hledání dalších možností, jak vydělat, než aby se SUV a jim podobná auta stavěla pro záchranu sportovních aut a těch ‘pro nadšence’.
Ale je to špatně? Jestliže vás osobně nebetyčně uráží, že si automobilka dovolí vyrábět auta, která zákazníci chtějí, pak vás nutně musí urážet fungování trhu a princip trhu sám o sobě. V takovém případě bych se s vámi opravdu nerad pouštěl do diskuzí na politická témata.
Pokud vás SUV od automobilek jako je Porsche, Jaguar či BMW nebo právě Maserati mrzí z jiných důvodů, pak s tím máte jedinečnou možnost něco udělat. Můžete si koupit klasické Porsche, Jaguar F Type, emkové BMW nebo třeba Quattroporte. Jenomže, sami dobře víte, jak to s tím nadšením a skutečným kupováním je, ne?














piwel
21. 2. 2016, 08:59Manželky fotbalistů budou mít zase další možnost výběru. A třeba budem na cestách potkávat něco jiného než SUV německé výroby (kterých je fakt hodně). Navíc tomuto kroku celkem rozumím. Rád bych měl obsah "denně" používané garáže sestavěný z vozů jedné značky. Takže si dokážu představit nějakou italskou vilu kde vedle sebe budou parkovat Quattroporte, GranTurismo a Levante. Stejně tak vidím anglické hrabství kde se před venkovským sídlem promenádují Bentayga, Continental a třeba Mulsanne. Když vyšel Cayenne, nadával jsem jak špaček. Postupem času si na to člověk zvykne a pokud nepotká verzi Turbo, GTS nebo něco takového, tak ani neví že okolo projelo Porsche. Svým způsobem to jsou auta která nejdou vidět, je jich všude tolik, že to člověk už ani neregistruje jako exotickou značku a radost na tváři mu vytvoří až ten správný "petrolheadský" model - 911 (respektive GranTurismo, Continental, atd...)
Nezn.uživatel
21. 2. 2016, 11:06Myslenka garaze plne jedne znacky je docela zajimava. To se mi libi. Sam to tak mam spis napul. Neni to jedna znacka, ale vsechno je "made in USA". Mne se to Maserati docela i libi zepredu i zezadu, jen z profilu moc ne. Ale na druhou stranu, fotbal nehraju, takze mne muze nechat celkem v klidu tak jako tak. :-)
bobo23
21. 2. 2016, 11:41Chápu proč to automobilky vyrábějí. Nechápu ale, proč si to lidí kupují. :-)
Adam
22. 2. 2016, 20:19Měl bych 2 výhrady
1) Přesto, že existuje X1,2,...., už ty ///M nejsou takový jaký byli.
2) Nejde jenom o fungování trhu, jde přece o tradici. Rolex by taky vydělával víc, kdyby vyráběl lednice a sušičky a nedělá to........
M P
22. 2. 2016, 20:24No, upřímně, zrovna Rolex bych jako dobrý příklad nedával, ale to je více, než co jiného, otázka vkusu. A BMW je trochu speciální případ. Já prostě výhrady k existenci tohoto druhu SUV fakt nemám, a dokonce jsem ochoten přiznat, že se mi některá i líbí. Třeba tohle Maserati.
M P
22. 2. 2016, 20:25Jo a ještě jedna věc týkající se BMW. Neměl jsem zatím tu čest, ale o nové 340i jsem slyšel jen samé dobré věci. Ne, není to atmosféra (mně to nevadí), ale jinak je to podle těch, co měli to štěstí, BMW jak má být.
BobAsh
23. 2. 2016, 04:04Adam: Rolex by zcela určitě nevydělával víc, kdyby vydělával lednice a sušičky - lednička nebo sušička není zrovna věc s vysokou marží, protože je vyrábí kde kdo a pro většinu uživatelů je důležité, jak fungují a nikoliv jaké je na nich jméno.
Vyrobit Rolexky je sice možná dražší než vyrobit Seika nebo Citizeny, ale rozhodně to není 10x dražší. Spíš tak 2x. A ten zbytek se platí za to, že tam je napsáno "Swiss Made" a "Rolex". Zrovna drahé švýcarské hodinky jsou obor, ve kterém ten, kdo už v něm je a má tudíž výhodu jména a místa, může v skoro tisknout peníze.
HerrHobler
23. 2. 2016, 18:40Jsem jediný komu to přijde ze zadu jako Cayenne?
Martin
1. 3. 2016, 00:10Spis Infiniti FX35? Nastesti o neco hezci.