načítám data...

Lotus Evija je další elektrický hypersport s řadou "nej".

23. července 2019, 13:35 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Drahý, výkonný, elektrický...a možná trochu nudný. Takový bude první elektromobil od Lotusu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud jste nestrávili poslední dva týdny v protiatomovém bunkru bez přístupu k informacím, asi už jste o tom slyšeli. Lotus představil svůj první elektromobil. Jmenuje se Evija a bude mít výkon 2000 koní. Teda dokonce prý ještě o trochu více. Točivý moment dosáhne 1700 Nm a z nuly na sto zrychlí za méně, než tři vteřiny. Maximálka bude někde nad třemi stovkami. Pro úplnost dodám, že vůz bude vážit 1680 kilogramů a na jedno nabidí zvládne až 400 km.

A já si říkám – není to poslední dobou celé nějak jednotvárné? Díky elektromotorům, moderním pneumatikám a aktivní aerodynamice vlastně není problém vyždímat výše napsané hodnoty skoro z každé představené studie. Není to ani měsíc, co jsem sepisoval krátkou zprávu o SSC Tuataře, která se má stát prvním autem, co pokoří 300 mph (482 km/h). Aerodynamicky tvarované placky od více či méně známých výrobců, které mají v parametrech výkony v řádu tisíců koní a maximálku nad třema stovkami se zkrátka valí ze všech stran.

K takovému “pokrokovému” sporťáku ještě samozřejmě patří pořádná cenovka a ideálně i omezený počet vyrobených kusů. Vozy jsou často rozprodány ještě před jejich oficiálním představením, projekt skončí v černých číslech, ultimátní supersporty se ukážou párkrát někde na exhibici a pak skončí v dobře větraných garážích jako investice. Jenže není to nakonec trochu nuda?

 

Evija nemá záviděníhodnou pozici. Tradičním příznivcům značky nebude po chuti elektrický pohon a entuziasty do elektromobility odradí vysoká cena. Zbývají tedy bohatí nadšenci do aut a investoři/spekulanti. A já trochu doufám, že všechny Evije neskončí ve větraných garážích, ale čas od času se objeví i někde v provozu, nebo na okruhu. Minimálně kvůli té nápadité zádi by to za to stálo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
24. července 2019, 13:04
0

Ach ta záď to je nesnesitelný. Jinak to vypadá docela hezky. Elektrofetišisti už se musí teď těšit.

reagovat
Goldies
25. července 2019, 12:05
0

Nevim no... neni to trochu odklon od myslenky Colina? 1,6T tezky lotus? To je standartni vaha dvou koncencich :-D

Ze to maji zapotrebi...

reagovat
GanGreen
25. července 2019, 14:08
0

taky jsem si řikal, že Colin by plakal :)

Ronin
25. července 2019, 12:55
1

Nie nie nie,vedel som do čoho sa chystajú,no toto ma silne neuspokojilo,dúfal som v niečo ako nový Brabham.Jedna z mojich obľúbených značiek a posledných mohykánov zapredala svoju dušu elektrickému Diablovi.Auto vyzerá genericky ako z nejakej hry bez licencii,v nudnej kuchynskej striebornej.Nieje na tom nič čo by pripomínalo slávny Lotus.Plus tie čísla,niekto si tu odkrojil veľké sousto,aneb ako britom pobláznia hlavu peniaze z číny.Je to niečo,ako koncept z obrázkov googlu,ktorý nikdy nevznikne.Ja držím všetky palce Lotusu,aby to dotiahli do konca,ale toto nieje dobrý smer,kým budú vyrábať El,Ex a Evoru bude to v poriadku.Srať Volty,ale celá koncepcia je úplne uletená.Tento boom mi pripomína situáciu superáut spred 25- 30 rokov

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem