načítám data...

Lotus Evija je další elektrický hypersport s řadou "nej".

23. července 2019, 13:35 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Drahý, výkonný, elektrický...a možná trochu nudný. Takový bude první elektromobil od Lotusu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Lotus Evija je další elektrický hypersport s řadou "nej".

Pokud jste nestrávili poslední dva týdny v protiatomovém bunkru bez přístupu k informacím, asi už jste o tom slyšeli. Lotus představil svůj první elektromobil. Jmenuje se Evija a bude mít výkon 2000 koní. Teda dokonce prý ještě o trochu více. Točivý moment dosáhne 1700 Nm a z nuly na sto zrychlí za méně, než tři vteřiny. Maximálka bude někde nad třemi stovkami. Pro úplnost dodám, že vůz bude vážit 1680 kilogramů a na jedno nabidí zvládne až 400 km.

A já si říkám – není to poslední dobou celé nějak jednotvárné? Díky elektromotorům, moderním pneumatikám a aktivní aerodynamice vlastně není problém vyždímat výše napsané hodnoty skoro z každé představené studie. Není to ani měsíc, co jsem sepisoval krátkou zprávu o SSC Tuataře, která se má stát prvním autem, co pokoří 300 mph (482 km/h). Aerodynamicky tvarované placky od více či méně známých výrobců, které mají v parametrech výkony v řádu tisíců koní a maximálku nad třema stovkami se zkrátka valí ze všech stran.

K takovému “pokrokovému” sporťáku ještě samozřejmě patří pořádná cenovka a ideálně i omezený počet vyrobených kusů. Vozy jsou často rozprodány ještě před jejich oficiálním představením, projekt skončí v černých číslech, ultimátní supersporty se ukážou párkrát někde na exhibici a pak skončí v dobře větraných garážích jako investice. Jenže není to nakonec trochu nuda?

 

Evija nemá záviděníhodnou pozici. Tradičním příznivcům značky nebude po chuti elektrický pohon a entuziasty do elektromobility odradí vysoká cena. Zbývají tedy bohatí nadšenci do aut a investoři/spekulanti. A já trochu doufám, že všechny Evije neskončí ve větraných garážích, ale čas od času se objeví i někde v provozu, nebo na okruhu. Minimálně kvůli té nápadité zádi by to za to stálo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
24. července 2019, 13:04
0

Ach ta záď to je nesnesitelný. Jinak to vypadá docela hezky. Elektrofetišisti už se musí teď těšit.

reagovat
Goldies
25. července 2019, 12:05
0

Nevim no... neni to trochu odklon od myslenky Colina? 1,6T tezky lotus? To je standartni vaha dvou koncencich :-D

Ze to maji zapotrebi...

reagovat
GanGreen
25. července 2019, 14:08
0

taky jsem si řikal, že Colin by plakal :)

Ronin
25. července 2019, 12:55
1

Nie nie nie,vedel som do čoho sa chystajú,no toto ma silne neuspokojilo,dúfal som v niečo ako nový Brabham.Jedna z mojich obľúbených značiek a posledných mohykánov zapredala svoju dušu elektrickému Diablovi.Auto vyzerá genericky ako z nejakej hry bez licencii,v nudnej kuchynskej striebornej.Nieje na tom nič čo by pripomínalo slávny Lotus.Plus tie čísla,niekto si tu odkrojil veľké sousto,aneb ako britom pobláznia hlavu peniaze z číny.Je to niečo,ako koncept z obrázkov googlu,ktorý nikdy nevznikne.Ja držím všetky palce Lotusu,aby to dotiahli do konca,ale toto nieje dobrý smer,kým budú vyrábať El,Ex a Evoru bude to v poriadku.Srať Volty,ale celá koncepcia je úplne uletená.Tento boom mi pripomína situáciu superáut spred 25- 30 rokov

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem