Pokud jste nestrávili poslední dva týdny v protiatomovém bunkru bez přístupu k informacím, asi už jste o tom slyšeli. Lotus představil svůj první elektromobil. Jmenuje se Evija a bude mít výkon 2000 koní. Teda dokonce prý ještě o trochu více. Točivý moment dosáhne 1700 Nm a z nuly na sto zrychlí za méně, než tři vteřiny. Maximálka bude někde nad třemi stovkami. Pro úplnost dodám, že vůz bude vážit 1680 kilogramů a na jedno nabidí zvládne až 400 km.
A já si říkám – není to poslední dobou celé nějak jednotvárné? Díky elektromotorům, moderním pneumatikám a aktivní aerodynamice vlastně není problém vyždímat výše napsané hodnoty skoro z každé představené studie. Není to ani měsíc, co jsem sepisoval krátkou zprávu o SSC Tuataře, která se má stát prvním autem, co pokoří 300 mph (482 km/h). Aerodynamicky tvarované placky od více či méně známých výrobců, které mají v parametrech výkony v řádu tisíců koní a maximálku nad třema stovkami se zkrátka valí ze všech stran.
K takovému “pokrokovému” sporťáku ještě samozřejmě patří pořádná cenovka a ideálně i omezený počet vyrobených kusů. Vozy jsou často rozprodány ještě před jejich oficiálním představením, projekt skončí v černých číslech, ultimátní supersporty se ukážou párkrát někde na exhibici a pak skončí v dobře větraných garážích jako investice. Jenže není to nakonec trochu nuda?
Evija nemá záviděníhodnou pozici. Tradičním příznivcům značky nebude po chuti elektrický pohon a entuziasty do elektromobility odradí vysoká cena. Zbývají tedy bohatí nadšenci do aut a investoři/spekulanti. A já trochu doufám, že všechny Evije neskončí ve větraných garážích, ale čas od času se objeví i někde v provozu, nebo na okruhu. Minimálně kvůli té nápadité zádi by to za to stálo.
24. července 2019, 13:04
0
Ach ta záď to je nesnesitelný. Jinak to vypadá docela hezky. Elektrofetišisti už se musí teď těšit.
25. července 2019, 12:05
0
Nevim no... neni to trochu odklon od myslenky Colina? 1,6T tezky lotus? To je standartni vaha dvou koncencich :-D
Ze to maji zapotrebi...
25. července 2019, 14:08
0
taky jsem si řikal, že Colin by plakal :)
25. července 2019, 12:55
1
Nie nie nie,vedel som do čoho sa chystajú,no toto ma silne neuspokojilo,dúfal som v niečo ako nový Brabham.Jedna z mojich obľúbených značiek a posledných mohykánov zapredala svoju dušu elektrickému Diablovi.Auto vyzerá genericky ako z nejakej hry bez licencii,v nudnej kuchynskej striebornej.Nieje na tom nič čo by pripomínalo slávny Lotus.Plus tie čísla,niekto si tu odkrojil veľké sousto,aneb ako britom pobláznia hlavu peniaze z číny.Je to niečo,ako koncept z obrázkov googlu,ktorý nikdy nevznikne.Ja držím všetky palce Lotusu,aby to dotiahli do konca,ale toto nieje dobrý smer,kým budú vyrábať El,Ex a Evoru bude to v poriadku.Srať Volty,ale celá koncepcia je úplne uletená.Tento boom mi pripomína situáciu superáut spred 25- 30 rokov