Je drobnou zajímavostí, že se osmiválcové Defendery už v minulosti vyskytly. Tím vůbec první byl Series III Stage 1 V8 z roku 1979, tím posledním potom speciální model k padesátému výročí z roku 1998. Od té doby bylo 20 let ticho, které však dneškem končí.
K sedmdesátému výročí Defíku totiž Land Rover představil Defender Works V8, který vznikne v útlém nákladu pouhých 150 kusů a je s velkou rezervou nejvýkonnějším a taky nejrychlejším Defenderem v historii. Pětilitrový osmiválec pod kapotou je plněn atmosféricky a je spárován s osmistupňovým automatem ZF. Poháněna jsou samozřejmě všechna kola, nechybí redukční převodovka, zesílené diferenciály, aktivní středový diferenciál, pořádné brzdy a přenastavené odpružení. Osmnáctipalcové disky obouvají terénní gumy o šíři 265 mm.
A teď trochu čísel. Osmiválec podává 405 koní výkonu, 515 Nm točivého momentu a sprint 0-96 (60 mil za hodinu) zvládne za 5,6 sekundy. Maximálka je omezena jen na 170 km/h, což ale není na škodu. Koneckonců Defík není při vyšších rychlostech zrovna nejstabilnější auto na světě.
Speciální edici lze objednávat s oběma délkami rozvorů, tedy jako řadu 90 nebo 110. Na výběr je z osmi laků, nechybí černá střecha a pár exkluzivních designových doplňků. Z praktické části jsou tu nové Bi-LED přední světlomety. Uvnitř se sedí ve sportovních sedadlech Recaro, která jsou stejně jako zbytek interiéru oděná ve dvoubarevné kůži. Moc hezkým detailem je i multimediální systém Classic, který sice zapadá do retro interiéru, ale ukrývá v sobě všechny moderní vymoženosti včetně navigace.
A teď ta špatná zpráva, a sice cena. Za ultimativního výročního Defendera Works V8, říká si britská automobilka v přepočtu 4 311 000 korun. Au…





















Hanyz
19. 1. 2018, 15:07Proč ho vlastně ukončili, nevěřím, že by o Defendery nebyl zájem. Koneckonců, kolik v dnešní době existuje protějšků? MB G ?
Autíčkový Jelen
20. 1. 2018, 14:22Nevím sice nic oficiálně, nebo tak něco...ale tipoval bych, že kvůli nastupujícím regulím v bezpečnosti, emisích, atd. by Defender vyžadoval velké zásahy do techniky, nebo nějakou pořádnou modernizaci, což by se nevyplatilo u takto okrajového modelu. Proto je pro ně lehčí ho s pompou ukončit a postavit něco více "pro všechny", něco použitelnějšího na silnici, více moderního (dneska COOL) a trhnout se na tom dá také více. Důkazem může být právě MB G, které teď právě prošlo (na takovýto model) rozsáhlou modernizací. U Géčka ale Mercedes vydělává více jak LR na Defendru, tak se to dalo očekávat.
CerVus
22. 1. 2018, 19:44Protože to je auto z roku 1970. Nebo se alespoň tak chová na silnici. Je extrémně nepohodlné, v zimě v tom je zima, v létě vedro, žere to 15l, dílenské zpracování se zapomnělo za druhé světové, stěrače jsou výsměch, atd atd.
Ani to, že to auto je úžasné v terénu nevysvětluje proč vydrželo ve výrobě o nějakých 20 let déle než mělo. I když vlastně s ohledem na stav domácího automobilového průmyslu v Anglii se to dá i pochopit.
beastar
22. 1. 2018, 20:04Cervus: Taky to nechápu. Kdyby to alespoň mělo společenský status jako G wagen, ale ani ten to nemá. Je to auto pro vodohospodáře a lesní správu. A ani ti z toho podle mě dneska nejsou nadšený a raději by se viděli v LandCruiseru:)
Autíčkový Jelen
22. 1. 2018, 22:38Vzpomínat se na jeho imagu ale bude pěkně. Mimochodem mě dostává ta kožená část palubky u tohoto modelu. Jakoby věděli, že ten interiér prostě stojí za houby a tak tam dali jen nějakou kůži aby se jakoby neřeklo.
CerVus
22. 1. 2018, 23:07beastar: Jako když to srovnám s blbou Ladou Nivou, se kterou jsem také měl tu čest jet, tak bych všemi deseti vzal tu Nivu. Já si opravdu nedovedu představit, kam by to auto muselo jet, abych sáhl kvůli lepší průchodnosti terénem pro LR. Bažina nebo poušť a to tu v Evropě zrovna moc není.
beastar
22. 1. 2018, 23:57Jako v Evropských podmínkách je Niva král. Asi jedině jak píšeš musel by si jet někam do Afriky. To mě tak napadá že je divný, že tu ruskou věc ještě nikdo nevzal na nějaký safari do Afriky.... Nebo o tom nevim.
Autíčkový Jelen
23. 1. 2018, 16:16Že ji nikdo nikam nevzal? Nažhavil jsem internet a zjistil, že Nivy byly snad úplně všude (narozdíl od LR). Bylo to první auto co fungovalo 10 let na Arktantidě (díky ruské expedici), byla na severním póle, držela rekord v nejvyšším místě kam se auto dostalo (5726m.n.m.), účastnila se Rally Alžírska, Paris 24, Baja Hungry, vyhrála Australian Wynn's Safari a Rally of the Pharaohs, a dalo by se pokračovat. Takže vlastně doopravdy byly snad všude. :D