A protože by se 100 let od narození zakladatele mělo řádně oslavit, připravila si italská značka s býkem ve znaku jeden velmi speciální model. Ten nese název Centenario, není zase tak ošklivý, jak se původně myslelo, a i když bychom pod jeho celokarbonovou slupkou nalezli základ v Aventadoru SV, přináší toho dost nového.
V první řadě se totiž jedná o vůbec nejvýkonnější model od Lamborghini. Vidlicový dvanáctiválcec o objemu 6.5 litru byl vyladěn na výkon 770 koní, což umožňuje zrychlení z nuly na sto za 2.8 sekundy a z nuly na tři sta za 23.5 sekundy. To sice není tak strašlivě rychlé, jako u včera představeného Bugatti Chiron, ale stejně je to rychlost, ze které vám budou stát vlasy hrůzou na hlavě. Maximálka překonává 350 km/h.
Stejně jako fantastický jako zrychlení je i brzdný účinek. Vůz o hmotnosti 1520 kilogramů je zpomalován jak jinak než karbon-keramickými kotouči a z třísetkilometrové rychlosti zastaví na vynikajících 290 metrech.
Na zadní nápravě se objevuje prvek zatáčení zadních kol, který v poslední době nabírá na popularitě napříč všemi segmenty automobilové produkce. Nad zadní nápravou se potom ukrývá aktivní zadní křídlo, zvyšující přítlak ve vysokých rychlostech. Daleko výraznějším a dominantnějším prvkem je ale dvojice obřích průduchů, umístěných za dveřmi. Pojímáme drobné podezření, že se jedná o největší žábry na světě.
Jezdec a spolujezdec mohou v interiéru zkoumat data ze zabudované telemetrie, která je doplněna ještě dvojicí kamer pro záznam jízdy. Jediný a značně skromný zavazadelník pod přední kapotou je určen na dvě helmy.
Lamborghini vyrobí Centanario ve značně omezeném počtu 40 kusů, ze kterých bude 20 kupé a 20 roadsterů. Všechny jsou už v tuto chvíli rozprodány a to i přes vysokou cenu, která činí 47 milionů korun.
02. března 2016, 01:02
0
Máte tam dve chybičky. V prvej vete "stovku" a potom tam spomínate že bolo predstavene Bugatti Chiron nie Veyron. Inak verný fanúšik ;)
02. března 2016, 02:10
0
Mockrát děkujeme za info, vše je už v nejlepším pořádku.
Holt to víte, několikadenní ženevský novinkový maraton dá novinářům a jejich rozeznávacím schopnostem pořádně zabrat :-)
02. března 2016, 07:58
0
Zadní dveře? Kdepak je najdu?
02. března 2016, 11:30
0
A kdepak si je našel v článku?
02. března 2016, 19:02
0
Už je to pryč, ale bylo to u žáber.
02. března 2016, 20:42
1
Ajo, sorry, ja jsem to opravil a nikomu to neřekl :) pardon
02. března 2016, 10:09
0
Mně se Lamba vždycky strašně líbily a i když tohle už je hodně přehnaný, co se všech těch průduchů a žebrování týče, pořád to je pecka. :-)
03. března 2016, 23:04
0
Kdo doprdele vsechny ty nechutne drahy auta kupuje jeste nez je vidi? To neni jen Lambo ale vlastne vsechny premiove modely premiovych vozu... A budou ty Lamba vubec jezdit nebo skonci v soukromich sbirkach? A co na to Tomio?
Otazky, same otazky...
04. března 2016, 20:16
0
U techle speciálek mi to nevadí, proč to ale udělalo Porsche s GT4 a 911R? To maj bejt porše pro puristy, takhle to koupí ňákej idiotskej šejk ještě předtim, než to uvidí. Jemu je přece jedno jak to bude jezdit, postaví to do garáže. A na ty puristy (majetnější než my :D) zbyde prd.