Novým vrcholem řady je Bentley Continental Supersports, jenž se hrdě honosí tím, že je nejrychleji akcelerujícím a nejvýkonnějším sériovým Bentley v historii. Čísla jsou vskutku impozantní. Mamutí kupé, které hmotností 2280 kilogramů atakuje rumunský Palác Parlamentu, veze pod kapotou 700 koní a 1017 Nm. Svůj podíl na tom mají nová, větší turbodmychadla, přikrmující šestilitrový W12.
Síla je přenášena na všechna kola skrze osmistupňový automat a Supersports disponuje i vektorováním točivého momentu. O přilnavost se starají jednadvacetipalcová kola s pneumatikami o šíři 275 mm, o zastavení potom karbon-keramické kotouče. Z nuly na sto to zvládne Continental Supersports za 3.5 sekundy jako kupé, potažmo za 3.9 sekundy, jedná-li se o otevřený kabriolet. Maximálka je pro uzavřenou verzi 336 km/h, pro otevřenou 330 km/h.
Zevnějšek neprošel nijak zásadními změnami. Nové nárazníky jsou občas doplněný nějakým tím karbonovým prvkem a nové je také velké přítlačné křídlo, působící na zádi oblého kupé poněkud nepatřičně. Interiér dostal barevné schéma ze tří odstínů, prošívání „diamantovým“ vzorem a Alcantaru na volič převodovky a volant.
Ceny vrcholného Continentalu zatím nebyly stanoveny, nicméně je jasné, že se budou šplhat do astronomických výšin. Je to částečně dáno i tím, že se jedná o poslední a nejlepší Continental. Ještě během letošního roku by měla značka uvést nástupce a 14 let starý model se konečně odebere na odpočinek.
06. ledna 2017, 22:33
0
To auto jsem viděl jednou v životě na vlastní oči a vlastně je docela maličký. A mně celou tu dobu nejde do hlavy, co tam, u krišny, váží 2280 kilo.
07. ledna 2017, 00:01
0
Malicky? To mi tedy neprislo. 4,80 na delku, skoro dva metry na sirku jsou pri tech vykonech uspokojive mastodontni rozmery.
07. ledna 2017, 00:19
0
Tak maly neni urcite
Je potreba brat v potaz ze to auto je ctyrkolka postavena na podvozku phaetona/touarega coz sou 2.5t vazici zelezny ingoty
07. ledna 2017, 19:50
0
No na mě prostě malý působilo, ale minutu před tim jsem vylez z Viana, tak jsem měl možná zdeformovanej pohled. Nicméně je vidět ten technickej posun, kdy esko coupé, který je v obou rozměrech větší, váží pořád o 200 kilo míň.
07. ledna 2017, 18:11
1
To křídlo vypadá jako z nějakého ponycaru.
A ty fotky z podhledu jsou dosti nemilosrdné, ta věc má do ideálních proporcí daleko a ten bodykit to nehezky zvýrazňuje... Takový automobilový ekvivalent novoročního návštěvníka posilovny v XXL sportovním úboru.
09. ledna 2017, 00:01
0
Přesně tohle mě taky hned napadlo. To křídlo asi nebude úplně na parádu, takže proste na paradu není - je hnusný :-)
10. ledna 2017, 01:31
0
Aj. No na můj vkus už to začíná být trochu moc VW.