logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Labutí píseň Bentley Continentalu GT se jmenuje Supersports

Je tomu dlouhých 14 let, co přišel na svět model Continental GT. Ale ještě než bude nahrazen, přiváží naposled tu nejvíc nejextrémnější verzi.

Novým vrcholem řady je Bentley Continental Supersports, jenž se hrdě honosí tím, že je nejrychleji akcelerujícím a nejvýkonnějším sériovým Bentley v historii. Čísla jsou vskutku impozantní. Mamutí kupé, které hmotností 2280 kilogramů atakuje rumunský Palác Parlamentu, veze pod kapotou 700 koní a 1017 Nm. Svůj podíl na tom mají nová, větší turbodmychadla, přikrmující šestilitrový W12.

Síla je přenášena na všechna kola skrze osmistupňový automat a Supersports disponuje i vektorováním točivého momentu. O přilnavost se starají jednadvacetipalcová kola s pneumatikami o šíři 275 mm, o zastavení potom karbon-keramické kotouče. Z nuly na sto to zvládne Continental Supersports za 3.5 sekundy jako kupé, potažmo za 3.9 sekundy, jedná-li se o otevřený kabriolet. Maximálka je pro uzavřenou verzi 336 km/h, pro otevřenou 330 km/h.

Zevnějšek neprošel nijak zásadními změnami. Nové nárazníky jsou občas doplněný nějakým tím karbonovým prvkem a nové je také velké přítlačné křídlo, působící na zádi oblého kupé poněkud nepatřičně. Interiér dostal barevné schéma ze tří odstínů, prošívání „diamantovým“ vzorem a Alcantaru na volič převodovky a volant.

Ceny vrcholného Continentalu zatím nebyly stanoveny, nicméně je jasné, že se budou šplhat do astronomických výšin. Je to částečně dáno i tím, že se jedná o poslední a nejlepší Continental. Ještě během letošního roku by měla značka uvést nástupce a 14 let starý model se konečně odebere na odpočinek.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
whitenight
6. 1. 2017, 22:33

To auto jsem viděl jednou v životě na vlastní oči a vlastně je docela maličký. A mně celou tu dobu nejde do hlavy, co tam, u krišny, váží 2280 kilo.

0
skodafil
7. 1. 2017, 00:01

Malicky? To mi tedy neprislo. 4,80 na delku, skoro dva metry na sirku jsou pri tech vykonech uspokojive mastodontni rozmery.

0
Fran
7. 1. 2017, 00:19

Tak maly neni urcite
Je potreba brat v potaz ze to auto je ctyrkolka postavena na podvozku phaetona/touarega coz sou 2.5t vazici zelezny ingoty

0
whitenight
7. 1. 2017, 19:50

No na mě prostě malý působilo, ale minutu před tim jsem vylez z Viana, tak jsem měl možná zdeformovanej pohled. Nicméně je vidět ten technickej posun, kdy esko coupé, který je v obou rozměrech větší, váží pořád o 200 kilo míň.

1 reagovat
Customman
7. 1. 2017, 18:11

To křídlo vypadá jako z nějakého ponycaru.
A ty fotky z podhledu jsou dosti nemilosrdné, ta věc má do ideálních proporcí daleko a ten bodykit to nehezky zvýrazňuje... Takový automobilový ekvivalent novoročního návštěvníka posilovny v XXL sportovním úboru.

0
ToMyx
9. 1. 2017, 00:01

Přesně tohle mě taky hned napadlo. To křídlo asi nebude úplně na parádu, takže proste na paradu není - je hnusný :-)

0 reagovat
Polar Bear
10. 1. 2017, 01:31

Aj. No na můj vkus už to začíná být trochu moc VW.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte