Když jsem koncem minulého týdne zahlédl obrázek nového konceptu CV-1, považoval jsem ho za výtvor nějakého garážového tunera. Diodové lampičky v přední masce, prázdné obdélníky zadních světel, otevírání kufru a kliky z šedesátých let, obrovská kola utopená v podbězích – to přeci nemůže nikdo myslet vážně. Jenže opak je pravdou. S retro elektromobilem chce známý ruský zbraňový gigant konkurovat Tesle.
Do karoserie nepříliš oblíbeného Iže 2125 kombi z roku 1973 zastavěli ruští konstruktéři elektromotor o výkonu 295 koní, který by měl zajistit zrychlení z 0 na 100 za necelých 6 vteřin. Ten je poháněn bateriovou jednotkou o kapacitě 190 kWh, zajišťující dojezd kolem 350 km. To na relativně velký a nepříliš aerodynamický vůz nejsou vůbec špatné hodnoty.
Dle vyjádření značky si většinu technologií vyvinul Kalašnikov sám. Zvláštní důraz kladli na revoluční invertor a modulární bateriový segment. Uvážíme-li navíc dosavadní zkušenosti výrobce, který zdaleka nevyrábí jen samopaly, ale produkuje i terénní motorky, buginy a různá další specializovaná vozidla, celý projekt najednou vypadá mnohem reálněji.
Nechme se tedy překvapit, kdo ví, třeba budou za pár let křižovat naše silnice tiché hranaté kombíky.
27. srpna 2018, 17:03
0
Kdyz se na to podivam, z pohledu cloveka, ktery takova auta vyviji, tak vim, ze jde jen o prezentaci elektro platformy /testovaci mulu. Samotná platforma lidi moc nezaujme. Kastle kterou pouzili dava vetsi smysl, nez draha designova kreace z laminatu. Odkazuje na historii firmy a jak jsem psal, jde s ni testovat platformu. Jen dostala par modernich prvku. Stare kliky odpovidaji soucasnemu designu vice nez ty zapustene. Co me opravdu rozesmava, je fakt ze si nekdo mysli, ze takhle stara kastle projde homologacemi a bude se vyrabet. Skutečný design se teprve bude tvořit.
27. srpna 2018, 18:22
0
Asi budeme muset závést tag "nadsázka", jinak to nevidím :)
27. srpna 2018, 21:02
0
Kdyz se podivas jak to ostatni veby berou vazne a reakce v diskuzich, tak pochopis, proc jsem se tak rozepsal. Par konceptu a testovacich mul uz jsem delal a vim jakej hroznej bastl to je.
27. srpna 2018, 21:42
1
Já s tím sice zkušenosti nemám, ale na detailnějších fotkách je to jasně vidět. Nedivil bych se, kdyby třeba zadní světla byly prostě jen kus zatmavenýho skla. A interier není vyfocenej taky z nějakýho důvodu, hádal bych. Uvidíme, s čím nakonec přijdou...
29. srpna 2018, 01:46
0
A chladic za zadni napravou s vetraky pod autem.
29. srpna 2018, 09:30
0
Spíš nechápu tu baterku. 190 kWh a jen 350km dojezd? Vždyť je to skoro 2x větší kapacita jak u Tesly P100 a ta by měla ujet přes 400km. A co váha? 100kWh baterka v Tesle váží 590kg, pokud by tady ty baterky byly technicky podobné tak je to váha samotných baterií okolo 1100kg!
29. srpna 2018, 12:33
0
190kWh a 350km dojezd zní hrozně komicky. Těch 350km je reálný dojezd, nebo NEDC? Je to takový..smutný ruský příběh toto. Obzvlášť v porovnání s jakýmkoliv jiným elektromobilem, který je teď dostupný na našem trhu.
29. srpna 2018, 13:29
0
Zas nepíšou nic o tom, že by se tomu přehříval akumulátor...
29. srpna 2018, 13:31
0
#sefredachtorKubajs přehřívají se jen Františkovi, protože je Miaťák..