načítám data...

Kalašnikov se chce vyrovnat Tesle s retro elektrokombíkem

Má svérázný koncept od výrobce samopalů šanci na úspěch, nebo je to jen zoufalý výkřik do tmy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když jsem koncem minulého týdne zahlédl obrázek nového konceptu CV-1, považoval jsem ho za výtvor nějakého garážového tunera. Diodové lampičky v přední masce, prázdné obdélníky zadních světel, otevírání kufru a kliky z šedesátých let, obrovská kola utopená v podbězích – to přeci nemůže nikdo myslet vážně. Jenže opak je pravdou. S retro elektromobilem chce známý ruský zbraňový gigant konkurovat Tesle. 

Do karoserie nepříliš oblíbeného Iže 2125 kombi z roku 1973 zastavěli ruští konstruktéři elektromotor o výkonu 295 koní, který by měl zajistit zrychlení z 0 na 100 za necelých 6 vteřin. Ten je poháněn bateriovou jednotkou o kapacitě 190 kWh, zajišťující dojezd kolem 350 km. To na relativně velký a nepříliš aerodynamický vůz nejsou vůbec špatné hodnoty. 

Dle vyjádření značky si většinu technologií vyvinul Kalašnikov sám. Zvláštní důraz kladli na revoluční invertor a modulární bateriový segment. Uvážíme-li navíc dosavadní zkušenosti výrobce, který zdaleka nevyrábí jen samopaly, ale produkuje i terénní motorky, buginy a různá další specializovaná vozidla, celý projekt najednou vypadá mnohem reálněji. 

Nechme se tedy překvapit, kdo ví, třeba budou za pár let křižovat naše silnice tiché hranaté kombíky. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
27. srpna 2018, 17:03
0

Kdyz se na to podivam, z pohledu cloveka, ktery takova auta vyviji, tak vim, ze jde jen o prezentaci elektro platformy /testovaci mulu. Samotná platforma lidi moc nezaujme. Kastle kterou pouzili dava vetsi smysl, nez draha designova kreace z laminatu. Odkazuje na historii firmy a jak jsem psal, jde s ni testovat platformu. Jen dostala par modernich prvku. Stare kliky odpovidaji soucasnemu designu vice nez ty zapustene. Co me opravdu rozesmava, je fakt ze si nekdo mysli, ze takhle stara kastle projde homologacemi a bude se vyrabet. Skutečný design se teprve bude tvořit.

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2018, 18:22
0

Asi budeme muset závést tag "nadsázka", jinak to nevidím :)

Woyta
27. srpna 2018, 21:02
0

Kdyz se podivas jak to ostatni veby berou vazne a reakce v diskuzich, tak pochopis, proc jsem se tak rozepsal. Par konceptu a testovacich mul uz jsem delal a vim jakej hroznej bastl to je.

Jakub Pospíšil
27. srpna 2018, 21:42
1

Já s tím sice zkušenosti nemám, ale na detailnějších fotkách je to jasně vidět. Nedivil bych se, kdyby třeba zadní světla byly prostě jen kus zatmavenýho skla. A interier není vyfocenej taky z nějakýho důvodu, hádal bych. Uvidíme, s čím nakonec přijdou...

Woyta
29. srpna 2018, 01:46
0

A chladic za zadni napravou s vetraky pod autem.

Autíčkový Jelen
29. srpna 2018, 09:30
0

Spíš nechápu tu baterku. 190 kWh a jen 350km dojezd? Vždyť je to skoro 2x větší kapacita jak u Tesly P100 a ta by měla ujet přes 400km. A co váha? 100kWh baterka v Tesle váží 590kg, pokud by tady ty baterky byly technicky podobné tak je to váha samotných baterií okolo 1100kg!

reagovat
Marek Brunner
29. srpna 2018, 12:33
0

190kWh a 350km dojezd zní hrozně komicky. Těch 350km je reálný dojezd, nebo NEDC? Je to takový..smutný ruský příběh toto. Obzvlášť v porovnání s jakýmkoliv jiným elektromobilem, který je teď dostupný na našem trhu.

reagovat
Jakub Pospíšil
29. srpna 2018, 13:29
0

Zas nepíšou nic o tom, že by se tomu přehříval akumulátor...

Marek Brunner
29. srpna 2018, 13:31
0

#sefredachtorKubajs přehřívají se jen Františkovi, protože je Miaťák..



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem