Zpráva o nejrychlejším kole mezi produkčními auty přišla od čínské společnosti NextEV již před pár dny, ovšem teprve nyní se na internetu objevilo oficiální video, které celou tu parádu potvrzuje. Jen pro upřesnění, Nio EP9 s výkonem 1 megawattu (1340 koní), zrychlující z nuly na sto za 2.7 sekundy, nadrtilo dosud kralující Lamborghini Huracan Performante a to o necelých 7 sekund. Zatímco Lamborghini kroužilo kolem legendárního německého okruhu 6 minut a 52 sekund, Nio EP9 zvládlo stejnou trať za 6:45.
Fakt, že Ringu kraluje mezi produkčními auty elektromobil, je pro tradicionalisty poněkud hořkým soustem, nicméně je zde jeden drobný problém s definicí „produkčního“ auta. Na světě v současné době existuje pouhých šest kusů EP9 a k nim vznikne jen dalších deset, určených pro zákazníky. Každý bude přitom stát dosti horentní sumu, činící v přepočtu přibližně 37 milionů korun.
I přes tento drobný filozofický zádrhel ovšem nemůžeme rozporovat, že si Nio EP9 počíná na Nürburgringu vskutku impozantně. Elektromobil letí za zvuku vysavače jako z praku a díky aktivní aerodynamice dosahuje úchylných rychlostí v zatáčkách. Nio tvrdí, že jejich vůz umí vyvinout boční přetížení 2.53 g při rychlosti 230 km/h.
A abych nezapomněl, nejedná se o jediný rekord, který si Nio EP9 tento týden uzmulo. Na okruhu Circuit of the Americas totiž čínský elektromobil předvedl, že je také nejrychlejším autonomním autem. Ve zcela autonomním režimu zdolal trať za 2 minuty a 40 sekund.
17. května 2017, 14:07
0
No do prdele.
Svoje posledné nádeje skladám ku Aston Martin Valkyrie.
17. května 2017, 19:48
0
no nemit to zvuk onoho příručního vysavače, tak je to i docela sexy auto ... teda vlastně počítač ... :D
17. května 2017, 22:46
0
Sranda jak na rovinkach to dosahne maximalky za par sekund a vic uz nemuze, tak jen za monotoniho zvuku (at uz je to prevod nebo motor) ridic vyckava, kdy zas bude moct brzdit :)
18. května 2017, 04:02
0
Zajímalo by mě, s kým tohle číňani splichtili. Toto je trochu mimo jejich skill. Ale na výběr mají. Je tu spousta továren na auta, tzn. zahraniční automobilky se musely podělit o technologie. Ale tipuju, že u tohoto si přizvali ještě i jejich R&D.
18. května 2017, 16:07
1
Je to celé Činské nedělali na tom s nikým. Jejich it team sídlí v Sillicon Valley v USA. Vývojový team je v Shangaji. Při vývoji vozu byly použity zkušenosti ze závodů Formule E. To jsou závody elektro formulí. Prodejní team sídlí v Londýně. Byly použity materiály, které připravily zahraniční firmy ne však technologie. Oni Číňani sice dobře kopírují, ale technologicky a technicky už dávno nemají problém. Tohle není žádný klon to bude stát přes 30 milošů za kus;)
19. května 2017, 00:41
0
Já netvrdím, že je to klon. Oni jž spoustu věcí kopírovat nemusejí. Zahraniční firmy se s nimi dělí o know how aby tu mohli zároveň vyrábět a prodávat. Navíc mají Volvo, že..
Číňani technicky a technologicky mají dost velký problém. Jediná momentální výjimka jsou military technologie. Tam tečou neuvěřitelný prachy. Vyvíjí si vlastní věci, aby mohli být samostatní, ale aby byli na špici, "inspirují" se kde se dá, aby nebyli pozadu. Dále semiconductors. Další strategický zájem, kde utápí šílený prachy. Akorát se s nima nikdo moc nechce dělit. Takže jsou přes 10 let pozadu v technologiích. Naše české Hi-tech zařízení, které sem dodáváme my a další 4 světové firmy taky zkoušeli, ale taky se držíme a nedělíme se. Jejich pokus o vlastní skončil fiaskem. V Hi-tech oblasti se pohybuju v Číňe už rok, tak mám trošku nakoukáno :). To auto nebyl strategickej zájem, takže tipuju nějakou nezištnou dobře zaplacenou pomoc od "partnerských" automobilek..
19. května 2017, 14:33
0
No ale o svět elektromobilů se asi moc nezajímáš. Já nikde nezpochybňuji tvou znalost Činského prostředí a trhu s čímkoliv. Já sám je nemůžu ani vidět. Činské výrobky nekupuji pokud to jen trochu jde což nelze u všeho. Nicméně právě, že to není projekt strategického významu lze o tom najít spoustu informací. A nemáš tak docela pravdu. Mimochodem Volvo už mají pár let a je potřeba zvážit kdy to přebrali:) A co dělá Volvo dnes. Nebudu vypisovat seznam kdo to dělal, ale stačí Google. Každopádně se s tím nezdržuj není to, až tak překvapivé. Ono vlastně vyrobit něco takového by dnes totiž uměl asi skoro každý.. Jenomže proč by to třeba někdo jako Toyota dělal. Tu už každý zná.
20. května 2017, 10:20
0
Máš pravdu. O elektromobily se opravdu do hloubky nezajímám. Zvlášť ne v Číně. Moje povrchní znalosti končí tím, že tu jezdí tři p...le elektrických skůtrů (mají minimální oser s regustracemi, tak to lidé preferují kde se dá), a dost BYD a jiných hybridů. Pak se tu ješte sharují elektromobily stejným způsobem, jako kola.
Ale každopádně díq za tip. Začalo mě to na tvůj popud docela zajímat okolo tohoto supersportu, tak pogooglím :)
20. května 2017, 15:06
0
Pokud by si zjistil něco převratného klidně mi to napiš. On je to nezávisle na čase na ringu docela zajímavý počin. A obecně to bude čím dál více aktuální. Evidentně elektro sporťák smázne benzín kdekoliv. Koukat se na to hučení je trochu zvláštní, ale doba jde kupředu. Mimochodem v asijském regionu popularita té Formule E strmě stoupá:)
26. května 2017, 10:08
0
Auto je to vážně krásný, ale stále jsem radši, když kolem mě projede nějaké starší ferrari než nová tesla, protože ten zážitek ze zvuku motoru se nedá překonat. Pokud nepřijdou nějaká přísná pravidla, tak bych žekl, že lidé budou stále podporovat zvuk před časem na ringu.