reklama
načítám data...

Jak je to s hraním Dooma na infotainmentu Porsche?

Zahraniční servery v panice prohlašují, jak nebezpečné je hrát Dooma na infotainmentu auta za jízdy. Nejsmutnější ale je, že takové blbině věří.

zobrazit celou galeriiMýty a legendy, WTF?: Jak je to s hraním Dooma na infotainmentu Porsche?

Vody auto-internetu pročísl americký geek, fungující na Youtube pod přezdívkou Vexal. Ten ve svých videích ukazuje, že klasického Dooma lze uchodit naprosto na jakémkoliv elektronickém zařízení (nebo třeba na toustovači). Jeho tvorba je mnohdy k popukání a stejně tak by tomu mělo být i u nejnovějšího počinu, kdy je Doom nainstalován a hrán na infotainmentu Porsche 911. Ještě šílenější, než samotný nápad, je ovšem fakt, že tomu někdo věří…

Tříminutový tutorial hovoří jasně. Ke spuštění Dooma na Porscheti potřebujete USB flashku se souborem, jenž obsahuje VIN auta a také originálního Dooma na CD-ROM.  Flash disk se strčí do USB v autě a protože je na něm zapsán VIN, spustí se po nastartování infotainment v diagnostickém režimu.

Už tohle samo o sobě je pěkná kravina. Navigace v Porsche není 2 DIN rádio z Aliexpressu, abyste se v něm mohli hrabat, jak se vám zlíbí. Veškerá softwarová výbava je značkou velmi pečlivě střežená a k jejímu rozklíčování vám rozhodně nestačí USB disk s texťákem, který si vytvoříte doma.

reklama

I kdyby ale tento střelený postup přece jenom zafungoval, to úplně poslední, co by se vám na obrazovce infotainmentu zobrazilo, by bylo grafické rozhraní připomínající Windows. Podle videa už stačí jen zasunout CD s hrou do mechaniky, pomocí kolečka od ovládání hlasitosti najít .exe soubor a voila, Doom běží jak zamlada.

Teprve tady to ovšem začne být vážně zničující, neboť Vexal začíná s předvedením toho, jak se Doom v Porscheti ovládá. Řazením rychlostí se mění zbraně, točením volantem se rozhlíží, střílí se klaksonem a dopředu se jde zkrátka a jednoduše tím, že se rozjedete. Finální scéna videa, kdy se Vexal prohání po silnici a zběsilým troubením kosí kulometem démony v revoluční 3D grafice, vás složí pod stůl, neboť nic tak bizarního a srandovního ani na internetu hned tak neuvidíte.

Každý, kdo má špetku soudnosti, musí naprosto okamžitě dospět k dedukci, že to celé je opravdu „jenom jako“ a že je na zhaslý displej navigace v postprodukci naroubován obraz z počítače. Jenže budete překvapeni, kolik lidí tomu věří. Třeba server Gizmondo zdůrazňuje, jak moc je hraní Dooma za jízdy nebezpečné a nemělo by se dělat ani na uzavřené komunikaci. To jako vážně? Mně by jenom zajímalo, jestli si Vexal při tvorbě videa vůbec připouštěl, že mu takovou koninu někdo sežere…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ga
gastronome1
22. února 2017, 13:20
0

Lol :D

reagovat
Hippieguy
22. února 2017, 13:59
0

To video se mi moc líbilo, a ta samotná realizace ovládání není ani v principu taková hloupost, pamatuju si jak si tak před 15ti lety nekeri lidé kupovali levné navigace, u kterých se dalo textovým souborem na kartě vyskočit do Windowsu CE nebo win mobile a pak to používali jako levnou náhradu za PDA.

reagovat
Xander_Cage
22. února 2017, 16:40
0

No s tím ovládáním nevím jestli by to šlo, nebo jako šlo ale ne tak snadno, vím, že auta mají oddělenou řídící jednotku (nebo oddělený čip na řídící jednotce) pro rádio, čili by se muselo překopat celá elektronika v autě aby všechno spolu komunikovalo což pochybuju, že by u Porsche někdo zvládl - možná na nějaké univerzitě v rámci vysokoškolského projektu, ale tam na tyhle účely nekupují Porsche.

Vojta Nekvapil
22. února 2017, 19:14
0

Staci ti obejit system infotainmentu. Staci mu vnutit falesny update firmware a misto updatu nabehne nas SW. Takhle treba funguje CHDK firmware pro Canon fotaky. Ten doom je ale cistej fake. jen viral. Nic vic, nic min.

sheogh
22. února 2017, 16:36
0

:-D :-D pekny.

Jo, winCE a mobile pozna na SDcku slozku 2577, bere to jako autorun :-)

reagovat
Mi
Michal Lenc
23. února 2017, 18:28
0

A teď otázka, bylo by to teoreticky možné? Já si myslím, že ano. Paradoxně největší problém bych viděl v tom střílení pomocí klaksonu. Do infotaimentu se určitě předává informace o tom jestli jedu a jak rychle, to je kvůli navigaci v tunelech. (Je o tom i zmínka v manuálu Porsche) Docela bych čekal, že tam půjde i informace o natočení volantu, opět kvůli lepší navigaci v tunelech. Zařazená rychlost, to už je otázka. Bývají různé statistiky ekologičnosti jízdy apod.

Pro zajímavost, tady je článek který spekuluje právě o datech, které může infotaiment vyčítat z motoru. http://www.ibtimes.co.uk/did-porsche-choose-apple-connected-car-system-because-google-collects-too-much-data-1522878

Takže otázka zní, pokud bych měl root přístup k infotaimentu, mohu vyčíst potřebná data? Podle toho článku spíše ano, než ne.

A k otázce, jestli je možno hacknout root přístup k infotaimentu? Existuje nějaký systém, který nebyl hacknut? Z těch spotřebitelských mě napadá blackberry a to spíše díky tomu, že nebylo dostatečně rozšířené.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 e39 523i 1999
BMW Řada 5 e39 523i

1999 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

International 1210 Special 1977
International 1210 Special

1977 rok výroby
1000 koní výkon
5 000 ccm objem

Jeep Wrangler YJ 1989
Jeep Wrangler YJ

1989 rok výroby
103 koní výkon
2 464 ccm objem

BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW 2004
BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW

2004 rok výroby
245 koní výkon
4 398 ccm objem