logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaguar zajišťuje veterány na budoucnost. Baterkami a elektromotorem

Ne snad, že by byl tento problém nějak vyloženě akutní, ale stejně je dobré si zařídit provozování automobilových veteránů i do budoucna, až ta ropa opravdu dojde.

Ano, Jaguar vzal E-Type z roku 1968 a udělal z něj elektromobil E-Type Zero. Ale ještě než začněte vzteky okusovat monitor nad znásilněnou klasikou, považte, že jedním ze základních požadavků na JLR Classic bylo, aby se na voze zachovalo maximum původních prvků a také aby byly všechny změny vratné. Stačilo by tedy jedno odpoledne v kvalitně vybavené dílně, aby byl legendě šedesátých let navrácen její řadový šestiválec a samozřejmě i všechny původní prvky interiéru.

Zevnějšek E-Typu Zero zůstal naprosto k nerozeznání od původního stavu a totéž se týká i mnoha „vnitřních záležitostí“. Na svém místě zůstalo třeba kompletní původní zavěšení nebo brzdový systém.

Pod samotnou kapotou je ovšem všechno úplně jinak. Ke slovu zde přišel elektromotor s nezbytnou elektronikou a baterkami, umožňujícími 270 kilometrů reálného dojezdu.

E-Type tím pádem sice přišel o charakteristický projev atmosférického šestiválce, nicméně co se vlastní dynamiky týče, značně si s elektromotorem polepšil. Výkon sice Jaguar neuvádí, ale zrychlení z nuly na sto trvá jen 5.5 sekundy, což je citelně rychlejší než se starým motorem. Krom toho se podařilo (a to vážně netuším jak) srazit hmotnost elektrického E-Typu o 46 kilogramů oproti standardnímu stavu.

Vůz, který se Jaguar nestydí označit jako „nejkrásnější elektromobil světa“ (a má asi pravdu), je vystaven teď o víkendu na Jaguar Land Rover Tech Festu v londýnském Kings Cross. V případě, že by E-Type Zero sklidil mezi majiteli klasiky obzvláště velký zájem, mohl by Jaguar v budoucnu nabídnout možnost přestaveb na elektromobil. To se ale s největší pravděpodobností nestane.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
David Marek
7. 9. 2017, 21:35

nádhera

0 reagovat
Adam
7. 9. 2017, 23:03

Drážděj hady bosou nohou

0 reagovat
krab
8. 9. 2017, 08:16

Je to nádhera ..

ale jako zatím pro mě "no thank you" . E-type si koupíš ze třech důvodů: 1. design 2. motor XK a jeho zvuk 3. atmosféru a vůně kůže, oleje a benzinu

U tohoto zbývá jen to jedno. To je málo. Na druhou stranu, žít v Californii rozšíří to schopnosti používání na prakticky denní auto a vlastně by to z určitého pohledu bylo brutálně cool :)

0
Autíčkový Jelen
9. 9. 2017, 19:30

Musím s tebou naprosto souhlasit. Je to podle toho jak se to vezme. Pokud by se srovnával s původním E-Typem tak neexistuje prakticky žádnej důvod aby ho nadšenec upřednostnil před originálem (důvody jsou přesně tak jak si již vypsal). Ale na druhou stranu pokud někdo uvažoval o Tesle jako stylovém, vcelku použitelném autě (a nepotřebuje více jak 2 místa) tak by se klidně mohl rozhodnout i pro něco takovýho místo Tesly. A to by bylo mnohem více COOL :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte