Ano, Jaguar vzal E-Type z roku 1968 a udělal z něj elektromobil E-Type Zero. Ale ještě než začněte vzteky okusovat monitor nad znásilněnou klasikou, považte, že jedním ze základních požadavků na JLR Classic bylo, aby se na voze zachovalo maximum původních prvků a také aby byly všechny změny vratné. Stačilo by tedy jedno odpoledne v kvalitně vybavené dílně, aby byl legendě šedesátých let navrácen její řadový šestiválec a samozřejmě i všechny původní prvky interiéru.
Zevnějšek E-Typu Zero zůstal naprosto k nerozeznání od původního stavu a totéž se týká i mnoha „vnitřních záležitostí“. Na svém místě zůstalo třeba kompletní původní zavěšení nebo brzdový systém.
Pod samotnou kapotou je ovšem všechno úplně jinak. Ke slovu zde přišel elektromotor s nezbytnou elektronikou a baterkami, umožňujícími 270 kilometrů reálného dojezdu.
E-Type tím pádem sice přišel o charakteristický projev atmosférického šestiválce, nicméně co se vlastní dynamiky týče, značně si s elektromotorem polepšil. Výkon sice Jaguar neuvádí, ale zrychlení z nuly na sto trvá jen 5.5 sekundy, což je citelně rychlejší než se starým motorem. Krom toho se podařilo (a to vážně netuším jak) srazit hmotnost elektrického E-Typu o 46 kilogramů oproti standardnímu stavu.
Vůz, který se Jaguar nestydí označit jako „nejkrásnější elektromobil světa“ (a má asi pravdu), je vystaven teď o víkendu na Jaguar Land Rover Tech Festu v londýnském Kings Cross. V případě, že by E-Type Zero sklidil mezi majiteli klasiky obzvláště velký zájem, mohl by Jaguar v budoucnu nabídnout možnost přestaveb na elektromobil. To se ale s největší pravděpodobností nestane.
















David Marek
7. 9. 2017, 21:35nádhera
Adam
7. 9. 2017, 23:03Drážděj hady bosou nohou
krab
8. 9. 2017, 08:16Je to nádhera ..
ale jako zatím pro mě "no thank you" . E-type si koupíš ze třech důvodů: 1. design 2. motor XK a jeho zvuk 3. atmosféru a vůně kůže, oleje a benzinu
U tohoto zbývá jen to jedno. To je málo. Na druhou stranu, žít v Californii rozšíří to schopnosti používání na prakticky denní auto a vlastně by to z určitého pohledu bylo brutálně cool :)
Autíčkový Jelen
9. 9. 2017, 19:30Musím s tebou naprosto souhlasit. Je to podle toho jak se to vezme. Pokud by se srovnával s původním E-Typem tak neexistuje prakticky žádnej důvod aby ho nadšenec upřednostnil před originálem (důvody jsou přesně tak jak si již vypsal). Ale na druhou stranu pokud někdo uvažoval o Tesle jako stylovém, vcelku použitelném autě (a nepotřebuje více jak 2 místa) tak by se klidně mohl rozhodnout i pro něco takovýho místo Tesly. A to by bylo mnohem více COOL :D