logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaguar XE SV Project 8: Nejvýkonnější silniční Jaguar na závodním podvozku

Až dosud bylo XE k mání tak maximálně se šestiválcem o objemu tří litrů. Jenže potom se stal osmiválec.

Podle slov automobilky se přesně tohle stane, když dáte bandě inženýrů-nadšenců naprosto volnou ruku. Z kompaktního sedanu se pod taktovkou divize Special Vehicle Operation (SVO), stal “Project 8”. V rodokmenu tak extrémní XE naváže na “Project 7”, což byl takový ten vymazlený F-Type s aerodynamickou ploutví po vzoru D-Type.

Navenek je nadřazenost speciální edice vůči standardním modelům okamžitě patrná. Oproti standardnímu provedení dostal Project 8 karbonové nárazníky s mocnýmy průduchy, karbonovou kapotu a rozšiřené blatniky, hosticí dvacetipalcová kovaná kola. Gigantické přitlačné křídlo (jak jinak než z karbonu) tu není jen na parádu. Lopata na víku kufru spolupracuje s dalšími aerodynamickými prvky v podobě zarovnané podlahy a funkčniho zadniho difuzoru.

A potom je tu samozřejmě onen motor. Pět litrů a osm válců důvodů, proč si tenhle počin zaslouží šelmu do znaku. Výkon 600 koní a točivý moment 700 Nm dělají z vrcholného XE vůbec nejsilnější kdy vyrobené auto od Jaguaru. Z nuly na sto metelí vůz za 3,3 sekundy a rozeběhne se až na 322 km/h. Svou sílu přenáši motor na všechna kola skrze osmistupňový automat, opatřený pádly pod volantem a “pistolovým” voličem na středovém tunelu.

Historicky nejvyšší výkon u silničního Jaguaru ale neni jediné prvenství, které si Project 8 připisuje. Jedná se o vůbec prvni britskou číču, vybavenou prakticky závodním, manuálně nastavitelným podvozkem. O zastavení se stará sada karbon-keramických kotoučů a optimalizaci na trať zaručí traťový režim, přenastavujicí chování řizení, pohonu všech kol a elektroniky.

Kdo se toho vůbec nebojí, ten může priplatit ještě za okruhový paket. S ním sice zbydou v interiéru jen dvě sedadla, ale zase se do závodnich skořepin můžete přikurtovat závodními čtyřbodovými pásy, uchycenými do trubkového rámu v zadní části. 

Nikoho snad ani nepřekvapí, že ukrutné XE s osmiválcem nebude právě masovou záležitostí. Suma sumárum vznikne jen 300 kusů, jejichž cena neni zatím radši ani známá. Premiéra před veřejností se uskuteční na Festivalu rychlosti v Goodwood.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
liška
29. 6. 2017, 08:21

to se tak náhodou dívám, jak se ty XEčka pohybují a nestačím se divit. na tipcar.cz jich je k mání 28, z toho jen dva s benzínovým motorem :(

0
sheogh
29. 11. 2017, 16:34

dokonce cela nula XEcek s benzinakem :-(((( svet se v prdel obraci...

0
sheogh
29. 11. 2017, 16:37

A XF jen 6 z 66 ... Tohle asi nepochopim... Vsadim se, ze cesi by kupovali i naftovy skutry, kdyby je nekdo vyrabel ... fuj

0 reagovat
zimbic
29. 6. 2017, 12:19

Jeden prosím v BRG barvě!

0 reagovat
tomyks
29. 6. 2017, 13:40

Poutavý vzhled a ještě poutavější papírové výkony mu nelze upřít. Jak rád bych vzpomínal na svezení XEčkem. Bohužel, naftová motorizace nenadchla a automat neuměl řadit. Neměřím více jak 176cm a pokaždé jsem se kvalitně je**ul do hlavy při nastupování/vystupování. Nejhorší byl ovšem výhled z auta. Obrovská vnější zrcádka i a hlavně to interierové brání ve výhledu tak, že to bylo až nepříjemné a nevím jestli by to zachrániyl nějaké jízdní výkony benzínových verzí. Ovladatelnost ovšem byla příkladná i na vodě, jak se na čtyřkolku sluší.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte