načítám data...

Jaguar Land Rover přijde s novým řadovým šestiválcem

Britský Jaguar Land Rover konečně naplno ukazuje, v čem tkví krása jejich modulární motorové architektury.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Možná už jste v posledních pár letech někde zaslechli název Ingenium, týkající se modulární motorové platformy automobilky Jaguar Land Rover. Kromě různých dalších vychytávek, má Ingenium i snížit výrobní náklady tím, že unifikuje mnoho motorových komponent. Například benzínové i naftové motory vycházejí ze stejného základu a používají některé stejné díly. Ten největší fór ovšem spočívá v tom, že jsou válce prakticky „štosovatelné“ na sebe, takže je lze během výroby přidávat a odebírat, aniž by to zaměstnalo vývojové oddělení na další tři roky.

Každý válec má přesně daný objem rovného půl litru, což je mimo jiné důvod, proč jsou aktuální Ingenia, dávaná do různých modelů Jaguaru a Land Roveru, dvoulitry. Nyní ale přišel čas zvětšovat a už příští rok se dočkáme prvních vozů, využívajících zbrusu nový, třílitrový řadový šestiválec, nahrazující současnou V6 o stejném objemu. Motor vznikne jako benzín i jako diesel a nabídne dohromady šest různých verzí, které se budou pyšnit výkony od 275 koní (nejslabší diesel) až po 500 koní (nejsilnější benzín). Kromě již řečeného snížení nákladů, přijde s novými motory i nižší spotřeba a emise, to díky plošnému užití přímého vstřikování a turbodmychadel.

My ale máme ještě jednu otázku a to sice, co se stane se stávajícími osmiválcovými pětilitry, které jsou v útrobách nejsilnějších modelů. Nahradit vidlicový šestiválec řadovým šestiválcem, to je podle nás zcela v pořádku a navíc je to ze strany Jaguaru návrat k tradici, ale nacpat řadovou šestku místo vidlicového osmiválce, to už nám popravdě příliš nevoní. Snad se plnokrevník zachová alespoň pro nejsilnější R a SVR modely.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

E3
E36
20. dubna 2016, 13:32
0

Čím víc R6 tím líp :-D

reagovat
BobAsh
20. dubna 2016, 15:48
1

I6 je nejjaguarovitější motor ever. V12 se objevily až na přelomu 60. a 80. let, první V8 dostal Jaguar někdy v roce 1995 s příchodem XK8.

munilaw
27. dubna 2016, 03:47
0

Právě na to dost lidí zapomíná :-D a melou furt o v8 což je dle mého dost nejaguárovitý motor, když pominu všechny malovalce :-D Taková 3.8 co byla v E-Typu to je klasika a 4,7 z Eagle Speedster taky není nejhorší :-D

Nedy
20. dubna 2016, 14:22
0

S tou absencí osmiválce... Jsem dost starý na to, abych si pamatoval podobnou debatu při odchodu V12 z nabídky Jaguáru. Tehdy se říkalo, že Jaguáry už nebudou co bývaly, že ztratí svoji "jaguarovitost"... Takže možná nakonec to třeba nebude tak strašný...

reagovat
M P
20. dubna 2016, 14:38
0

Já bych skoro řekl, že řadová šestka je právě tradiční jaguáří motor, no ne?:)

Nedy
20. dubna 2016, 14:42
0

To mi právě taky přijde...

Lo
Londoner
21. dubna 2016, 12:13
0

No sice to vypada jako skvela zprava, ALE.....misto soucasnejch V6+V8 s kompresorem (=okamzita reakce na plyn, krasnej zvuk) to bude I6 s turbama (=pomalejsi reakce na plyn, nahovno zvuk). Zarovej se bude jednat o komplet novej motor s architekturou INGENIUM - ktery se ve I4 verzi (nafta zatim) vubec nepovedly, hoodne hrubej chod a vykonove horzi nez "starej" eco-boost od fordu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem