logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaguar Land Rover přijde s novým řadovým šestiválcem

Britský Jaguar Land Rover konečně naplno ukazuje, v čem tkví krása jejich modulární motorové architektury.

Možná už jste v posledních pár letech někde zaslechli název Ingenium, týkající se modulární motorové platformy automobilky Jaguar Land Rover. Kromě různých dalších vychytávek, má Ingenium i snížit výrobní náklady tím, že unifikuje mnoho motorových komponent. Například benzínové i naftové motory vycházejí ze stejného základu a používají některé stejné díly. Ten největší fór ovšem spočívá v tom, že jsou válce prakticky „štosovatelné“ na sebe, takže je lze během výroby přidávat a odebírat, aniž by to zaměstnalo vývojové oddělení na další tři roky.

Každý válec má přesně daný objem rovného půl litru, což je mimo jiné důvod, proč jsou aktuální Ingenia, dávaná do různých modelů Jaguaru a Land Roveru, dvoulitry. Nyní ale přišel čas zvětšovat a už příští rok se dočkáme prvních vozů, využívajících zbrusu nový, třílitrový řadový šestiválec, nahrazující současnou V6 o stejném objemu. Motor vznikne jako benzín i jako diesel a nabídne dohromady šest různých verzí, které se budou pyšnit výkony od 275 koní (nejslabší diesel) až po 500 koní (nejsilnější benzín). Kromě již řečeného snížení nákladů, přijde s novými motory i nižší spotřeba a emise, to díky plošnému užití přímého vstřikování a turbodmychadel.

My ale máme ještě jednu otázku a to sice, co se stane se stávajícími osmiválcovými pětilitry, které jsou v útrobách nejsilnějších modelů. Nahradit vidlicový šestiválec řadovým šestiválcem, to je podle nás zcela v pořádku a navíc je to ze strany Jaguaru návrat k tradici, ale nacpat řadovou šestku místo vidlicového osmiválce, to už nám popravdě příliš nevoní. Snad se plnokrevník zachová alespoň pro nejsilnější R a SVR modely.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

E36
20. 4. 2016, 13:32 0 reagovat

Čím víc R6 tím líp :-D

BobAsh
20. 4. 2016, 15:48 1

I6 je nejjaguarovitější motor ever. V12 se objevily až na přelomu 60. a 80. let, první V8 dostal Jaguar někdy v roce 1995 s příchodem XK8.

munilaw
27. 4. 2016, 03:47 0

Právě na to dost lidí zapomíná :-D a melou furt o v8 což je dle mého dost nejaguárovitý motor, když pominu všechny malovalce :-D Taková 3.8 co byla v E-Typu to je klasika a 4,7 z Eagle Speedster taky není nejhorší :-D

Nedy
20. 4. 2016, 14:22 0 reagovat

S tou absencí osmiválce... Jsem dost starý na to, abych si pamatoval podobnou debatu při odchodu V12 z nabídky Jaguáru. Tehdy se říkalo, že Jaguáry už nebudou co bývaly, že ztratí svoji "jaguarovitost"... Takže možná nakonec to třeba nebude tak strašný...

M P
20. 4. 2016, 14:38 0

Já bych skoro řekl, že řadová šestka je právě tradiční jaguáří motor, no ne?:)

Nedy
20. 4. 2016, 14:42 0

To mi právě taky přijde...

Londoner
21. 4. 2016, 12:13 0 reagovat

No sice to vypada jako skvela zprava, ALE.....misto soucasnejch V6+V8 s kompresorem (=okamzita reakce na plyn, krasnej zvuk) to bude I6 s turbama (=pomalejsi reakce na plyn, nahovno zvuk). Zarovej se bude jednat o komplet novej motor s architekturou INGENIUM - ktery se ve I4 verzi (nafta zatim) vubec nepovedly, hoodne hrubej chod a vykonove horzi nez "starej" eco-boost od fordu.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte