načítám data...

Hyundai budoucnosti: prémiový a přesto dostupný?

12. srpna 2015, 21:23 4 komentářů Adam Forman Novinky

Nový koncept naznačuje, že koncern Hyundai-Kia stojí na rozcestí. Budeme jednou kupovat korejské sedany se stejnou vášní, jakou dnes věnujeme těm bavorským? Asijská značka si volí svůj osud a my u toho nesmíme chybět!

zobrazit celou galeriiNovinky: Hyundai budoucnosti: prémiový a přesto dostupný?

V Los Angeles se světu představil nový koncept od korejské značky Hyundai. Má elegantní křivky, nenápadně uhlazený, téměř realizovatelný design a především osm válců, přehledně rozmístěných do V. Proč jsme si ze záplavy všech možných designových cvičení vybrali právě tohle? Mimo přirozené afinity k osmiválcovým kupé s výkonem přes čtyři sta koní, nás zaujal význam konceptu pro mateřský koncern. Společnosti Hyundai-Kia se nedá upřít stabilní růst prodejů a nakonec ani vzrůstající kvalita, ale i zajímavost nabízených modelů. Z kdysi vysmívaných značek se pokradmu stala jména hráčů, se kterými musí trh počítat.

Ačkoliv by se mohlo z agresivní marketingové kampaně zdát, že značka dotahuje největšího hráče na tuzemském trhu, není tomu tak. Dle  statistik SDA, bylo za rok 2014 zaregistrováno 18 934 nových vozů, což odpovídá téměř desetiprocentnímu podílu trhu. Na Škodu se 30% to sice prozatím nestačí, ale fakt, že za posledních pět let korejská značka stabilně posiluje, na rozdíl od stagnující Škody, je celkem výmluvný. Proč do úvah o 420 koních na kolech osmiválcového kupé tahám nudnou statistiku? Mějte se mnou ještě chvilku strpení. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let byly dnes uznávané a ikonické japonské značky zdrojem nešetrných vtipů. O deset let později svět začínal objevovat kouzlo JDM a na kdysi vysmívaný post se dostali Korejci. Toyoty a Nissany byly kdysi levnými krabicemi s nevalnou pověstí a dnes by většina petrolheadů dala levou ruku za víkend s LFA, či GT-R. Jistě začíná být patrné, proč jsem se na celý výlet do kartoték a učebnic dějepisu vydal. Historie se totiž nejspíše začíná opakovat. Někteří si snad vzpomenou na rozpačitě vnímaný model Sonata V6. Ačkoliv jej koroze požírala tempem připomínajícím osmdesátkové Alfy, nedá se mu upřít notná dávka „americkosti“.  Po průměrných modelech Coupe jsme se dočkali vskutku famózního Genesis se samosvorem a 3.8 V6.

Nyní se díváme na předzvěst budoucnosti. Automobilka dosáhla bodu, kdy má potenciál expandovat do prémiových trhů. Prozatím jen osahává terén se zmíněným Genesis, případně osobitým Velosterem. Že mi ve výčtu chybí sesterská Optima, případně u nás nedostupný Equus? Skutečně jsem si nechal to nejlepší na konec. Na Equus jsme prozatím slyšeli pouze zámořskou chválu a ani Optima se nevyhnula vřelému přijetí novinářů. I přes nadšení odborné veřejnosti se prozatím žádné prodejní rekordy nekonají. Není bez zajímavosti, že oba nejvyšší modely se již ke jménům mateřských automobilek navenek příliš nehlásí. Jednak si zákazníci na luxusní Hyundai budou muset ještě chvilku zvykat a především se stane nevyhnutelným založení třetí, luxusnější značky. Podobně jako kdysi vzniklo Infinity a Lexus, bude třeba dát jméno i prominentním Korejcům. Prozatím se můžeme kochat nádhernými koncepty a přemýšlet, jestli mimo populární hudby zatouží Evropa i po jiných korejských komoditách.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

adam7c3
13. srpna 2015, 10:40
0

Existuje ještě nějaká značka, která nemá tuhle tlamu ukradenou od Aston Martinu?

reagovat
Adam Forman
13. srpna 2015, 12:20
0

Řekl bych, že okopírovaný Aston je kolikrát lepší, než vlastní přístup k problému...

adam7c3
13. srpna 2015, 13:35
0

Tlamy Peugeotu jsou kategorie sama pro sebe. Nevím jestli to začalo s Lancerem Evo X nebo Audi, ale dneska má skoro všechno přední masku jako by se za ní měl ukrývat metr široký intercooler.

bi
bitner
13. srpna 2015, 13:54
0

Dacia.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem