načítám data...

Hyperdrive: Pevnost Boyard pro auta

Baví vás televizní soutěže? Nebo jen chcete vidět obskurní závody, kde skoro sériový Mustang s šestiválcem porazí tisícikoňové Lamborghini? Něco takového pro vás má Netflix.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž, Video: Hyperdrive: Pevnost Boyard pro auta

Úplně vidím, jak v meetingovce v kancelářích Netflixu sedí banda bezradných lidí a uvažují nad tím, jakým ‚Netflix original‘ překvapí své zákazníky tentokrát. Sedí tam dlouho, škrabou se na hlavě, potí se v umělých oblecích, když tu najednou někdo řekne: „Uděláme Pevnost Boyard! Ale s autama!“ Nebo to bylo „Uděláme Rychle a Zběsile, ale jako reality show!“ Jinak to ale určitě být nemohlo.

O co tady vlastně jde? Když si to hodně zjednodušíme, pak bychom mohli tuhle soutěž označit jako jízdu zručnosti. Řidiči musí během své jízdy splnit úkoly, jako je trefit zádí vozu cíl umístěný v zatáčce, otočit se v vyhrazeném čtverci o 540°, udělat jednu či dvě otočky o 180° či najet na houpačku, kterou musí vyvážit na celých 10 sekund. To všechno je na čas a chyba se trestá časovou penalizací. A jen ten nejlepší zvítězí. Netflix dokonce prohlašuje, že jde o největší a nejtěžší překážková dráha pro automobily, kterou kdo kdy postavil. Já vám nevím, jestli to náhodou nebude i jediná překážková dráha pro auta. I když, to asi záleží na definici.

Dráha by byla, v tom případě už jen stačí vytvořit dostatečně nesourodé startovní pole a může se jet. Nejspíš vás nepřekvapí, že vzhledem k povaze překážet se startovní pole skládá skoro bezvýhradně ze zadokolek. Mezi 28 soutěžícími, kteří k mému překvapení vůbec nejsou vymyšlení, se prosazují zejména drifteři. Některé z nich už možná znáte z youtube, jako třeba Aarona Park či Atsushiho Taniguchi. Karolinu Pilarczyk či Alexe a Corinnu Gräff zase můžete znát z některých závodů po evropě. A co vozový park? Mezi závodními speciály se samozřejmě najde i Miata s olbřímím křídlem. Ale kromě toho je tu i spousta zajímavých aut od starých BMW, přes novější Mercedesy a i nějaký ten supersport se najde. Pojďme se na některé podívat.

Můj zájem rozhodně vzbudil Dodge Charger z roku 1968 a jeho jezdec Alexandre Claudin. Tento francouz do karoserie Chargeru implantoval BMW M5 a dívat se, jak se tenhle mastodont proplétá dráhou stejně rychle jako ostatní, je vážně hezké. V současnosti už Chargera nepohání BMW, ale do jeho útrob se nastěhoval motor, který patří do každého slušného auta, tedy osmiválec Chevrolet.

Hodně mě baví i Nissan S13 dalšího francouze, Axela Francois (taky vám to jméno připadá prostě vymyšleně?), který má pod kapotou řadový šestiválec od BMW. Toho v pořadu vlastně uvidíte nejčastěji a můžete tak sledovat, jak jeho motor postupně kouří víc a víc.

A konečně slibovaný supersport. Jordan Martin si do závodu vzal svoje Lamborghini Huracan o výkon 1000 koní, kterému nějakou černou magií s přepínačem umí přepínat pohon pouze na zadek. O žádné velké driftování tu nejde, ale pro účely soutěže je to dostačující a je sranda mezi všemi auty sledovat i tohle. Dál tu najdete nějaké další Mustangy s osmiválci i šestiválci, BMW E28, další japonské výmysly, či dodávku Vauxhall.

Jako správný soutěžní pořad se Hyperdrive neobejde ani bez mírně otravné čtveřice moderátorů, která většinu pořadu jen křičí ‚Wow!‘ a různé další průpovídky o rychlosti a podobně. Jsou to Michael Bisping, bývalý zápasník MMA, Ruthledge Wood, kteérho určitě znáte jako otravného tlouštíka z Top Gear USA, a sportovní reportéři Mike Hill a Lindsay Czarniak. Za zmínku také stojí to, kdo je producentem. Tím je Charlize Theron, kterou si nejspíš starší z čtenářů budou pamatovat z magazínů pro pány, no a ti další zapojí google. Určitě vygooglí, že má ráda auta.

Sám za sebe bych Hyperdrive hodnotil jako fajn odpočinkový pořad, i když místy mě snaha o reality show a cpaní kamery všude trochu otravuje. Pokud ale hledáte nějaký pořad jako podkres k domácím pracem či něco k večernímu odpočinku, pak se nedá doporučit. Nicméně v nabídce Netflixu nebo vašeho oblíbeného serveru na sdílení souborů najdete i zajímavější pořady jako Fastest car či Rust Valley Restorers.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
17. září 2019, 11:07
0

Mě se to celkem líbilo. Jako výběr soutěžících byl takový hodně účelový a očividně někteří z nich neměli absolutně ponětí, co se bude dít, ale minimálně ta holčina s 350Z hodně příjemně překvapila. A ta červená Silvia byla nádherná - na začátku :)
Uměle vytváření napětí a dramat se dá snadno překousnout - je to online a dá se to vždy posunout na okamžik, kdy nastartují motory.
Na Rust Valley Restorers jsem také koukal, ale nesahá to ani po kotníky úspěšnějšímu Fast and Loud. A sledovat závody v dragu..... no to radši asi kouknout na nascar.

reagovat
PachezZ
18. září 2019, 02:19
0

nikdo z nich netušil co se bude dít - prý bylo jen řečeno co vše musíte být ochotni podstoupit...

Pochtli
17. září 2019, 11:26
0

V obdobném duchu byl na History offroadový závod "Truck Night In America" - vyřazovací závody na rychlost, sílu, obratnost a výdrž a ve finále si dali dva nejlepší závod na čas na pěkně promyšlené trati.

reagovat
PachezZ
18. září 2019, 02:18
0

K tomuhle doporučuju Q&A Fieldinga Shreddera na youtube... soutěžící si vše krom cesty a ubytování platili sami... opravy atd. bez nároku na honorář, tři týdny natáčení... to mne trochu překvapilo
Ale jinak mne to nakonec vlastně dost bavilo ale jestli bude další série, možná by stálo za to udělat to víc nesourodý a dráhu víc univerzální... vidět tam nějaký stadium truck nebo tak by vůbec nemusela být nuda...

reagovat
CerVus
18. září 2019, 15:16
0

To se mi nezdá. Ta mladá holčina z JAR měla v klipu z domova starou pětku a pak jezdila ve trojce. Minimálně té to Charlize zadotovala. Nějaké peníze pro účastníky být prostě musí. Nikdo si přeci nebude ničit relativně drahá auta jen tak.

PachezZ
18. září 2019, 17:36
0

no zkoukni to video... původně nesměli mít ani sponzorský polepy, nakonec něco málo povolili... FS tam říká že táta tý holky něco prodal aby měli vůbec na cestu...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem