reklama
načítám data...

Ford F-150 Diesel: Poctivý pickup v tédéíčku

Chtěli byste pořádný americký pickup, ale nechce se vám živit žíznivý osmiválec? Ford pro vás bude mít brzy řešení. Bude lepší než konkurenční Ram Ecodiesel?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Ford F-150 Diesel: Poctivý pickup v tédéíčku

Americký pickup si většina Evropanů představuje jako velkou, robustní a vysoce praktickou pracovní záležitost s mocným atmosférickým osmiválcem. Jenomže časy se mění. To, co bylo dříve pracovním nástrojem, je dnes v moha ohledech spíše luxusním zbožím a velké pickupy dnes často zastávají roli, kterou dříve plnily velké sedany nebo kupé. Takže není s podivem, že novinky pro stěžejní produkt Fordu, model F-150, sahají mnohem dále než k praktickým vylepšením, které vám pomohou při plnění pracovních povinností.

V tiskové zprávě o faceliftu současného nejprodávanějšího trucku, který má přijít na trh v druhé polovině letošního roku, se tak dočteme o celé řadě vylepšení, která byste čekali spíše u manažerského sedanu než u vozidla s korbou. Jsou tu kupříkladu nové LED světlomety (dostupné jen u dražších výbav), změny v designu, díky kterým bude F-150 vypadat ještě dražší a luxusnější, a vychytávky jako adaptivní tempomat schopný samočinného pohybu v kolonách nebo 4G telefonní připojení s WiFi hotspotem a příplatkové audio od Bang&Olufsen.

Pro prakticky smýšlející zákazníky však bude důležitější inovovaná paleta pohonných ústrojí. Základní šestiválec o objemu 3,5 litru bude nahrazen novou jednotkou s objemem sníženým na 3,3 litru, ale stejným výkonem 282 koní. Přeplňovaný Ecoboost o objemu 2,7 litru dostane o něco více výkonu a bude nově párován s desetistupňovým automatem, který se již od letošního modelového roku montuje k silnějšímu Ecoboostu o objemu 3,5 litru. Jen s drobnými změnami bude převzata klasická pohonná jednotka F-150, tedy pětilitrový vidlicový osmiválec.

reklama

Zásadní novinkou však bude to, že F-150 poprvé dostane diesel. Ty byly dosud vyhrazeny jen pro vyšší řady F-Series, jako jsou F-250, F-350 či F-450 a jde o mohutné agregáty, jejichž doménou je spíše schopnost poradit si s těžkými náklady a přívěsy než úspora paliva. Nyní se, po vzoru konkurenčního Ram 1500 Ecodiesel, poprvé dostává naftový motor pod kapotu “light duty” pickupu, od kterého se očekává spíše převážení lidí a lehkých nákladů nebo vlekání menších přívěsů.

Ford za tímto účelem sáhnul po třílitrovém naftovém šestiválci, který již známe z Jaguarů a Range Roverů. Ten ve verzi montované do “velkého” Range nabízí výkon 260 koňských sil a točivý moment 600 Nm, přičemž udávaná spotřeba (dle americké metodiky, která je o něco přesnější než ta používaná v Evropě) dosahuje 8,4 l/100km. Ford zatím nezveřejnil data pro F-150, ale dá se očekávat, že při podobné hmotnosti, ale s využitím desetistupňového automatu (Range Rover používá osmistupňové ZF) by se oficiálně udávaná spotřeba měla dostat pod hranici 8 litrů na 100 kilometrů. To se může u kolosu, jako je F-150, zdát až neuvěřitelné, ale jak ukázaly i naše přímé zkušenosti s konkurenčním Ram 1500 Ecodiesel, nejde o čísla nereálná.

Novinka by tak, přestože není určena pro evropský trh a oficiálně se k nám nejspíše nikdy nepodívá, mohla být velmi zajímavá pro evropské příznivce amerických strojů. Zatímco pro amerického zákazníka může naftový motor představovat vítanou úsporu a možnost provozovat s náklady blízkými běžnému osobnímu autu mohutný pickup, schopný čas od času odtáhnout loď, přívěs s koňmi či jinou podobně kratochvilnou záležitost, pro Evropana může znamenat rozdíl mezi tím, jestli F-150 dává elementární ekonomický smysl nebo ne. Je tudíž dost možné, že se v budoucnu dočkáme ještě většího výskytu těchto monster i na našich silnicích. Těšíte se?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
09. ledna 2017, 22:18
0

No super, konečně zase nějaký pořádný pickup! :o)

reagovat
Knightrider
09. ledna 2017, 23:08
1

Akorat s nejakym divnym motorem. Asi bude rozbitej, nebo co. :-D

Polar Bear
10. ledna 2017, 01:51
0

Pokud se za FL F150ku bude dát zapřáhnout pluh nebo hovnocuc přívěs a bude mít dobré jízdní vlastnisti v oraništi, pak ten motor bude asi OK :-P

Knightrider
10. ledna 2017, 09:07
0
Matěj Podhorský
10. ledna 2017, 09:23
0

Ještě než jsem si přečetl ten komentář, napadlo mě: 'a orat se s tím dá?' :D

PeterLuk
10. ledna 2017, 05:48
0

V "tédéíčku", akože to bude mať "Clean diesel"? :D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT  2016
Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT

2016 rok výroby
707 koní výkon
6 166 ccm objem

BMW Z3 Coupe 1998
BMW Z3 Coupe

1998 rok výroby
193 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD 2006
Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD

2006 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge D600  1986
Dodge D600

1986 rok výroby
100 koní výkon
2 600 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1978
Chevrolet Blazer K5

1978 rok výroby
1 koní výkon
5 723 ccm objem