logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Ford F-150 Diesel: Poctivý pickup v tédéíčku

Chtěli byste pořádný americký pickup, ale nechce se vám živit žíznivý osmiválec? Ford pro vás bude mít brzy řešení. Bude lepší než konkurenční Ram Ecodiesel?

Americký pickup si většina Evropanů představuje jako velkou, robustní a vysoce praktickou pracovní záležitost s mocným atmosférickým osmiválcem. Jenomže časy se mění. To, co bylo dříve pracovním nástrojem, je dnes v moha ohledech spíše luxusním zbožím a velké pickupy dnes často zastávají roli, kterou dříve plnily velké sedany nebo kupé. Takže není s podivem, že novinky pro stěžejní produkt Fordu, model F-150, sahají mnohem dále než k praktickým vylepšením, které vám pomohou při plnění pracovních povinností.

V tiskové zprávě o faceliftu současného nejprodávanějšího trucku, který má přijít na trh v druhé polovině letošního roku, se tak dočteme o celé řadě vylepšení, která byste čekali spíše u manažerského sedanu než u vozidla s korbou. Jsou tu kupříkladu nové LED světlomety (dostupné jen u dražších výbav), změny v designu, díky kterým bude F-150 vypadat ještě dražší a luxusnější, a vychytávky jako adaptivní tempomat schopný samočinného pohybu v kolonách nebo 4G telefonní připojení s WiFi hotspotem a příplatkové audio od Bang&Olufsen.

Pro prakticky smýšlející zákazníky však bude důležitější inovovaná paleta pohonných ústrojí. Základní šestiválec o objemu 3,5 litru bude nahrazen novou jednotkou s objemem sníženým na 3,3 litru, ale stejným výkonem 282 koní. Přeplňovaný Ecoboost o objemu 2,7 litru dostane o něco více výkonu a bude nově párován s desetistupňovým automatem, který se již od letošního modelového roku montuje k silnějšímu Ecoboostu o objemu 3,5 litru. Jen s drobnými změnami bude převzata klasická pohonná jednotka F-150, tedy pětilitrový vidlicový osmiválec.

Zásadní novinkou však bude to, že F-150 poprvé dostane diesel. Ty byly dosud vyhrazeny jen pro vyšší řady F-Series, jako jsou F-250, F-350 či F-450 a jde o mohutné agregáty, jejichž doménou je spíše schopnost poradit si s těžkými náklady a přívěsy než úspora paliva. Nyní se, po vzoru konkurenčního Ram 1500 Ecodiesel, poprvé dostává naftový motor pod kapotu “light duty” pickupu, od kterého se očekává spíše převážení lidí a lehkých nákladů nebo vlekání menších přívěsů.

Ford za tímto účelem sáhnul po třílitrovém naftovém šestiválci, který již známe z Jaguarů a Range Roverů. Ten ve verzi montované do “velkého” Range nabízí výkon 260 koňských sil a točivý moment 600 Nm, přičemž udávaná spotřeba (dle americké metodiky, která je o něco přesnější než ta používaná v Evropě) dosahuje 8,4 l/100km. Ford zatím nezveřejnil data pro F-150, ale dá se očekávat, že při podobné hmotnosti, ale s využitím desetistupňového automatu (Range Rover používá osmistupňové ZF) by se oficiálně udávaná spotřeba měla dostat pod hranici 8 litrů na 100 kilometrů. To se může u kolosu, jako je F-150, zdát až neuvěřitelné, ale jak ukázaly i naše přímé zkušenosti s konkurenčním Ram 1500 Ecodiesel, nejde o čísla nereálná.

Novinka by tak, přestože není určena pro evropský trh a oficiálně se k nám nejspíše nikdy nepodívá, mohla být velmi zajímavá pro evropské příznivce amerických strojů. Zatímco pro amerického zákazníka může naftový motor představovat vítanou úsporu a možnost provozovat s náklady blízkými běžnému osobnímu autu mohutný pickup, schopný čas od času odtáhnout loď, přívěs s koňmi či jinou podobně kratochvilnou záležitost, pro Evropana může znamenat rozdíl mezi tím, jestli F-150 dává elementární ekonomický smysl nebo ne. Je tudíž dost možné, že se v budoucnu dočkáme ještě většího výskytu těchto monster i na našich silnicích. Těšíte se?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Safa
9. 1. 2017, 22:18

No super, konečně zase nějaký pořádný pickup! :o)

1
Nezn.uživatel
9. 1. 2017, 23:08

Akorat s nejakym divnym motorem. Asi bude rozbitej, nebo co. :-D

0
Polar Bear
10. 1. 2017, 01:51

Pokud se za FL F150ku bude dát zapřáhnout pluh nebo hovnocuc přívěs a bude mít dobré jízdní vlastnisti v oraništi, pak ten motor bude asi OK :-P

0
Nezn.uživatel
10. 1. 2017, 09:07

Porad je to i pracovni auto, takze zaprahnout k tomu muzes cokoliv.
https://i.ytimg.com/vi/tnNSFzxgZys/hqdefault.jpg

http://cars.typepad.com/.a/6a00d83451b3c669e201bb07f692c7970d-pi

0
M P
10. 1. 2017, 09:23

Ještě než jsem si přečetl ten komentář, napadlo mě: 'a orat se s tím dá?' :D

0 reagovat
PeterLuk
10. 1. 2017, 05:48

V "tédéíčku", akože to bude mať "Clean diesel"? :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte