Ještě před premiérou, která se chystá na začátek léta, se nás Ford rozhodl navnadit na novou Pumu ST krátkým videem. Kromě sedaček Sparco Recaro a několika sportovně vypadajících doplňků tu ale moc informací nedostáváme.
Vzhledem k tomu, že nová Puma stojí na platformě Fiesty, je velmi pravděpodobné, že ostrá verze dostane pod kapotu osvědčený jeden a půl litrový přeplňovaný tříválec o výkonu dvou set koní. Očekávat můžeme i samosvor na přední nápravě, launch control, nebo volitelné jízdní režimy a brblavý výfuk.
Asi nejbedlivěji sledovanější součástí ostré Pumy bude ale určitě podvozek. Ve sportovní verzi se celé auto přiblíží o pár milimetrů k asfaltu a pérování bude o poznání tvrdší. Je ale otázkou, zda tento recept, jež se osvědčil u klasických nízkých hatchbacků, bude fungovat i u crossoveru.
Současná Fiesta ST je skvělý malý warm hatch, který sice neohromuje dechberoucím výkonem, ale je opravdu zábava ho řídit. Pokud se novou Pumu ST povede naladit podobně dobře, půjde rozhodně o zajímavé auto. Není ale divu, že spojení “ostrý crossover” vzbuzuje v tradicionalistech obavy. Osobně jsem na rychlou Pumu opravdu zvědavý a Fordu s tímhle trochu provokativním projektem fandím.
04. května 2020, 12:58
1
Vidím v nadpisu ST, automaticky se začnu těšit na článek, slepě kliknu a bum - ono Puma :-D Tak aspoň máte proklik a koment :-)
Škoda, že na tyhle kreace ve fordu peníze měli, ale na Focus RS už nezbylo. Naopak zase taková Puma ST pomůže všem těm taťkům a mamkám, zatíženým hypotékama na bungalov, aby chvilku žili v iluzi, že si ještě naposledy vyhodili z kopejtka tou "sportovní" bláznivinou.
04. května 2020, 21:15
1
Puma, Puma mě teda evokuje hrocha.
05. května 2020, 12:45
1
Mě teda evokuje baby Cayenne. Takže s tím hrochem máš vlastně pravdu :-)
06. května 2020, 20:16
0
:)
06. května 2020, 12:59
0
Mě se teda puma líbí, ale raději bych viděl verzi do terénu. A sedačky nejsou sparco ale recaro.