logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Fiat 124 Spider má české ceny!

Na rovinu, chcete verzi Lusso a pokud nechcete červenou, tak si připlatíte. A taky v ceníku něco chybí. LSD.

Nesem vám noviny, pozor dejte! České ceny Fiatu 124 Spider jsou na světě. Tak,  a teď zchladíme přebujelé nadšení a očekávání. A můžete mi věřit, dělám to s těžkým srdcem, neboť mě to velice osobně zajímá. Proberme si to bod po bodu. Dodávám, že obě verze, jak 124 Spider, tak Lusso, mají stejný motor 1.4 Multiair o výkonu 140 koní. 

Základní verze – 124 Spider

V tuto chvíli netuším, zda se základ bude označovat Fiat 124 Spider 124 Spider, nebo základ žádný přídomek nemá. Co vím, je za kolik si jej pořídíte. Bude to 709 900 Kč. Je to moc, je to málo? To necháme do diskuze. Určitě je to víc, než základní Miata. Ale taky to má větší výkon, než základní Miata.

Co dostanete? Auto na 16” kolech, rám okna v barvě karoserie, ochranné oblouky v černé barvě, plátěnou střechu bez dodatečné zvukové izolace, klasické rádio bez infotainmentu, manuální klimu. Základní barva je červená Passione, ostatní jsou za příplatek.

Jediné, za co lze u základního modelu připlatit je lepší audio, a to buď za 8000 Kč i s reproduktory v hlavových opěrkách, nebo za 27 500 Kč v paketu s infotainmentem a dotykovým displejem. A alarm, ten je za 5000 Kč.

Bohatší výbava – verze Lusso

Lusso, to znamená italsky luxus. V tomto případě za příplatek šedesáti tisíc oproti základu dostanete hromadu věcí navíc. Výborná věc bude plátěná střecha s dodatečnou hlukovou izolací, protože ne každý snese pocit, že jede ve stanu. Takže začínáme na 769 900 Kč a otevírají se větší možnosti utrácet za další výbavu. 

Standardně ale Lusso jezdí na kolech 17”, má stříbrný rám okna a ochranné oblouky za hlavou a chromovanou koncovku výfuku. Interiér je obložen černým lesklým dekorem s názvem Piano (to je ta věc na snímání otisků prstů). Můžete si připlatit 5500 Kč za vyhřívání sedaček. Abyste si neodřeli zadní část auta, za 8000 Kč se zbavíte starostí s parkováním, tolik stojí parkovací asistent. Audiofilové využijí příplatku 13 500 Kč, a to právě ocení onu odhlučněnou střechu. Další peníze můžete utratit za Paket Premium obsahující GPS navigaci, bezklíčový vstup a parkovací kameru s cenou 20 500 Kč, případně Paket Visibility, který zahrnuje senzor stěračů, adaptivní LED světla včetně denních nebo ostřikovače světlometů, to vše za 40 500 Kč. 

S příplatky u verze Lusso se snadno dostanete přes 800 000 Kč a pak už nastává otázka, zda to přeci jen není trochu příliš. Zajímavostí pak je, že obě verze v základu mají systém detekce chodců, tempomat nebo bezklíčové startování. 

Suma sumárum zjistíme, že vlastně chcete verzi Lusso, s modrým lakem, béžovým interiérem a odhlučněnou střechou (kdyby tak ještě byla béžová, asi bych se dojetím rozplakal), ale ani základní výbava není zrovna chudá ve smyslu příjemných společníků na cesty. Proč však není rádio s dotykovým displejem součástí Lusso standardně, to nepochopím. Mně osobně ono tlačítkové mazdí rádio neuráží, ale v tomhle budu v menšině.

A teď je čas na diskuzi. Je Fiat 124 Spider drahý? Já vím, že většina odpoví kladně, že Fiat to s cenou přehání, navíc, když v Německu začíná v přepočtu na 650 000 Kč. Kdo ví ale, jak se bude cenová politika vyvíjet s prodejem prvních kusů a s příchodem zimy. A kolik tipujete, že bude stát verze Abarth? Pod milion, nebo víc?

 

Edit: Jelikož konfigurátor na stránkách českého zastoupení Fiatu se stále připravuje, můžete si místo amerického vyzkoušet ten nám bližší, anglický. ZDE

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
9. 7. 2016, 19:42

Cenove je to bohuzel mimo me moznosti i v zakladni vybave, ale ac bych neveril, ze to nekdy reknu: Ja toho Fiata chci! Verze Lusso by byla ideal kdyby byla daily, ale jako vikendovka klidne v zakladu v cervene barve z Nemecka ;-)

0
M P
9. 7. 2016, 19:58

Dvě povinné položky na víkendovku jsou: chip na 160 koní a LSD.

0 reagovat
Matúš
9. 7. 2016, 20:38

30 000€?
To sa snáď posrali...

0 reagovat
Evlo
9. 7. 2016, 21:11

Ja jsem hlavne zvedavi jestli udelaj nejakou pouzitelnou lizacku, neckam golfa, ale za 10 s dani by to byla bomba.

1 reagovat
Liqid
9. 7. 2016, 21:14

Za fiat je to hodně, ale v této kategorii není moc na výběr, takže si můžou diktovat cenu.

0 reagovat
Nezn.uživatel
9. 7. 2016, 21:36

Tak nejak mam tuseni, ze mistni Autickari nebudou tvorit fronty pred autosalonama Fiatu, aby na ne zbylo. :-D Je to hezky, ale pro normalniho smrtelnika trochu draha hracka.

0 reagovat
Mírus
15. 7. 2016, 08:05

Už se opakuju, ale znovu se pozastavuju nad zřejmě triviálním faktem, že NOVÉ auto pro zábavu ("okreskování" atp.) si jen velmi málo našinců koupí "jen tak z plezíru". Pro srovnání: Oktávka začíná na 355 t, Superb na 616 t. A to se tu bavíme o těch nejlevnějších vozítkách v kategorii (Miata, 124) - když pominu "porychlené nákupní tašky" - čti hothatche... I když jsem už o generaci až dvě starší, v tomto ohledu si pořád připadám jako "kluk, co si rád čte o autech " a sní o tom, že si jednou koupí TO fáro z obrázku... Ještě že je tu ten západní "sekáč".

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte