načítám data...

Ferrari Portofino nahrazuje stávající Californii T

Ani se to nezdá, ale prapůvodní California byla italskou značkou představená už v roce 2008. V roce 2014 potom přišla přeplňovaná California T a nyní je opět čas na změnu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Roadster názvu California budete sice v katalogu Ferrari hledat od nynějška jenom marně, přece však model – ač s určitými změnami – bude žít i nadále. Po nejnovějším faceliftu totiž California už nenese název amerického státu, ale malého městečka na severu Itálie, zvaného Portofino.

Ačkoliv je Portofino stávající Californii v mnoha ohledech velmi podobné, jedná se o velmi rozsáhlý facelift, zasahující o dost dál, než jen do podoby přední masky. Ferrari se dušuje, že celé šasi vozu doznalo rozsáhlých změn a ačkoliv konkrétní čísla nejsou známa, je Portofino lehčí a zároveň torzně tužší.

Jistými drobnějšími změnami prošel i agregát. Osmiválec biturbo dostal 40 koní k dobru, takže se jeho finální výkon ustálil na hezky kulatých 600 koních. Točivého momentu 760 Nm potom dosahuje Portofino již od tří tisíc otáček. Stovka je z klidu dosažena za tři a půl sekundy a s otevřeným nebem nad hlavou můžete upalovat až 320 km/h. Skoro to ani nevypadá, že by se mělo jednat o levnější model nabídky, co? 

Aby toho nebylo málo, dostala faceliftovaná a přejmenovaná novinka ještě aktuální provedení zadního elektricky řízeného diferenciálu a nové řízení s kratším převodem a novým posilovačem. V interiéru se nachází dotykový displej infotainmentu, přesahující úhlopříčkou 25 centimetrů, multimediální displej pro spolujezdce, nový volant a dokonce i účinnější systém klimatizace.

Stejně jako všechny novinky v tomto období, nalezneme i Portofino na frankfurtském autosalonu začátkem září.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Evžen Masopust
24. srpna 2017, 14:25
0

Dokud jsem si neotevřel galerii Californie, nepřišlo mi Portofino vůbec jako novinka =D

reagovat
jo
johan
24. srpna 2017, 15:39
0

predok jednoznacne ukradli pezotu :D

reagovat
ro
rock
24. srpna 2017, 15:54
0

Přesně to, co se mi nelíbilo už někdy na 407 :-)

Evžen Masopust
25. srpna 2017, 08:39
0

Neukradli... To spíše Peugeot se inspiroval. Podívejte se na starší modely obou značek ;) a je jasně vidět, kdo tento grill měl dříve. Když se podíváme na Ferrari, to i v historii mělo na podobný styl předek (275 atd.). U Peugeotu to začíná rokem 2000 (607 Feline Concept), v provozu až Vámi zmíněnou 407. I takové Ferrari 550 bylo dřív než ta 407 :)

ro
rock
25. srpna 2017, 10:52
0

O samotný tvar grilu ani tak nejde, tam už se toho moc vymyslet nedá. Je samozřejmě pravda, že jemným náznakem Ferrari bylo dřív (456, 550), ale 1. od toho pak ustoupili (575 už je decentnější) a 2. a především tady -u Portofina- je ten gril absurdně zvýrazněný až k hranicím karikatury a to je přesně ten princip, kvůli kterýmu Peugeot 407 nebo 207 vypadá blbě, zatímco na 206 a 406 coupé (po faceliftu) to bylo v pohodě.

Evžen Masopust
25. srpna 2017, 13:14
1

Tak trochu Joker. Ale to už je o vkusu každého z nás.

Adam
24. srpna 2017, 20:37
2

Zdá se mi to, nebo jsou ty nový Ferrari hnusný? Na Superhnus to ale pořád nemá.

reagovat
PeterLuk
25. srpna 2017, 00:33
2

To bude tým, že ich už nenavrhuje Pininfarina...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem

Buick LeSabre 400 1967
Buick LeSabre 400

1967 rok výroby
340 koní výkon
5 600 ccm objem

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem