První generace Fordu Bronco spatřila světlo světa v roce 1966. Jednalo se o oblíbený malý offroad, který se vyznačoval slušnou prostupností terénem a velkou spolehlivostí. Dodnes se jedná o oblíbený vůz, který lze ve Spojených státech celkem často potkat v provozu.
Kalifornská společnosti Zero Labs nyní přidá do provozu dalších sto padesát kusů tohoto vozu. Tedy alespoň na první pohled. Už na ten druhý zaujme “slepá” mřížka chladiče, díky které není těžké odtušit, co za pohonné ústrojí se nachází pod kapotou.
Jak už to tak dnes bývá, i tento retro projekt pohání elektromotor. Ten posílá na všechna 330 kW a 375 Nm přes pětistupňovou manuální převodovku. Nechybí ani dvoustupňová redukce. V podlaze vozu se nachází lithium-iontové baterie s kapacitou 70 kW, dojezd vozu by se měl pohybovat někde kolem tří set kilometrů.
Za nejzdařilejší část vozu ale považuji minimalistický a účelový interiér. Ten vychází z původního utilitárního rozvržení, přidává ale skvěle zpracované detaily a kvalitní materiál. Výsledná kombinace světlého dřeva, kůže a broušeného hliníku vypadá velmi vkusně a kulatý displej ve stylu původního rychloměru už je jen takový bonbónek.
Cena vozu zatím nebyla zveřejněna, podle reklamního videa se ale jedná o první z řady přestaveb. A pokud se ponesou ve stejném designovém duchu, nepochybuji, že si své odběratele si zcela jistě najdou.
09. května 2019, 07:53
0
Jen teda nechápu, proč k elektromotoru manuál (nebo vůbec převodovku)
09. května 2019, 09:18
1
Prevodovka je pouzita jednoduse originalni, misto toho aby porizovali novou. Elektromotory efektivne pracuji ve vyssich otackach nez kola. SMG od Bosch toci napriklad 12000 RPM
12. května 2019, 09:10
1
už kdysi dávno, někdy v 90. letech dělali v elektrárně Dukovany vývoj elektromobilu. Měli Favorita předělaného na baterky a v rámci testů to střídalo pár lidí na běžné cesty do práce a po okolí. Taky to mělo původní převodovku. Tenkrát jsem o tom mluvil s jedním z těch lidí a prý se ukázalo že někdy je lepší prostě změnit převod než to trápit přes regulaci. Což bude obzvlášť znatelné u toho offroadu, protože tam je občas potřeba pomalá rychlost a velká síla. A to se u elektromotoru s pevným převodem blbě dělá. On sice teoreticky táhne dobře už od minimálních otáček ale přes dlouhý stálý převod musí vyvíjet velký točivý moment a stručně řečeno moc to žere. Ostatně je to vidět například na lepších akuvrtačkách. Kromě elektronické regulace, mají ještě "šaltpáku", mechanickou změnu převodů pro šroubování, pro menší výstupní otáčky a větší sílu, protože motor může běžet lehčeji při vyšších otáčkách a proto odebírá menší proud.
10. května 2019, 06:49
1
Proč to nemá Mangelsy s nějakym drapákem ? Takhle na těch eko-kanál-deklech se silniční gumou to vypadá, jak mrdka pro pozéry, že by si vo to Adam ani Nivu nevopřel.
(ono to tak nejspíš bude, ale aspoň kvalitní Pí áR)
...ale ty výdechy ve tvaru karburátorových klapek jsou TOP ! :D