reklama
načítám data...

Dvanáctiválcová zadokolka od Lamborghini nebude. Byla by příliš nebezpečná

13. března 2018, 13:49 9 komentářů Dominik Valášek Novinky

Aktuálně už sice u Lamborghini nekoupíte nic s manuální převodovkou, ale desetiválcový Huracan 580-2 se zadním náhonem pořád dostanete. Totéž ovšem neplatí a ani nebude platit pro Aventador.

zobrazit celou galeriiNovinky: Dvanáctiválcová zadokolka od Lamborghini nebude. Byla by příliš nebezpečná

V souvislosti s chystanou ostřejší verzí Aventadoru SV se začalo mluvit o možnosti, že by se Lamborghini po delší době opět vrátilo k zadnímu náhonu pro dvanáctiválec. Jistá skupina bláznů už se tetelila nadšením, když tu náhle přišlo vystřízlivění, které zprostředkoval australský magazín Drive skrz rozhovor s Mauriziem Reggianim z italské automobilky.

Podle Reggianiho by bylo dvanáctiválcové Lamborghini pouze se zadním náhonem moc „náročné na zvládnutí“ a to ve všech rychlostech. Pohon všech kol prostě musí zůstat zachován, protože bez něj by se systém kontroly trakce prakticky nezastavil. Zásahy elektronické asistence držící vůz ve stopě by byly tak časté, že by prý začaly řidiče otravovat a kazily by zážitek z jízdy. „Byla by tu spousta zklamaných zákazníků, protože by systém zasahoval až příliš.“

Zkrátka a jednoduše řečeno, Aventador, Aventador SV a všechny další variace postavené na stejné bázi, zůstanou striktně s pohonem všech kol. Kdo chce pohon pouze na zadek, musí sáhnout „o šuplík níž“ pro desetiválec.

reklama

Z rozhovoru pro Drive však vyplývá ještě jedna zajímavá skutečnost, a sice možnost nového a extrémního hypersportu, určeného výhradně na trať. McLaren má svůj model Senna GTR, Ferrari má LaFerrari FXX-K, Aston Martin má Vulcan, ale Lamborghini se v tomto ohledu žádnou specialitou nepyšní.

Podle Reggianiho se však v automobilce pracuje na velké spoustě novinek a prochází se nejrůznější možné scénáře. Lamborghini si to teď může dovolit, neboť podle prvních informací je nové super-SUV Urus hitem. Objednávky se jen hrnou a průměrně dávají zákazníci za svůj nakonfigurovaný vůz okolo pěti milionů korun.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
13. března 2018, 15:03
0

S tím Urusem, pokud je to opravdu hit, se kluci italští trefili. Může jim to hezky vydělat a pak se možná dočkáme hodně zajímavých novinek. Doufám jenom v to, že se Lamborghini nevydá směrem "dolů", jako to udělalo Porsche. S odstupem času vidím první Cayenne jako "hustou" káru pro fandy značky, technika-netechnika. Velké, hlučné, drsné a luxusní SUV s čumákem 996. Pokud to opravdu muselo být, ať to bude alespoň takhle.

Pak se ovšem přidala limuzína, i když v luxusní třídě. OK, Maserati má také svoje Quattroporte. Ale jak se začali brodit v kouzelných vodách TDI, vyrábět kompaktní SUV (Macan), a nejednou jsme slyšeli o sedanu vyšší střední.. Co je pak Porsche? Že mají 911 a hlavně 918 je sice hezké, ale Audi má taky R8, Mercedes svoje SLS, AMG GT a Ford své GT, ale ať mi nikdo netvrdí, že Porsche je nějaká sportovní súprdúpr automobilka. Německá prémiovka s několika (i když zajímavými a nepochybně kultovními) sporťáky. Jak odpovědel Leo Kohn svojí manželce na otázku zda-li pořád vypadá na třicet - kdepak Sáro, už dávno ne.

Já jenom doufám, že s image, které Lamborghini má, se podobného downgradu nikdy nedočkáme. V dnešní době automobilové mně však nic nepřekvapí..

reagovat
beastar
13. března 2018, 16:21
3

Tak oni věděli, že to bude prodejní trhák ještě než jsme my vůbec mohli tušit že to bude existovat. Ten Urus. Cayenne s odstupem času je hlavně nejlevnější cesta k ojetému Porsche. Jinak vzhledem k tomu jaká sorta lidí k tomu tíhne v Čr( nevim jak v Anglii) bych si to asi raději nechal ujít. A Macan několikrát dokázal, že i přes debilní název a nic moc design je to nejřidičtější SUV na trhu. Což ho teda odlišuje zejména od věcí jako je kajén. A Porsche jenom koúiruje vývoj doby. Vyrábět dnes jen 911 to by fakt nestačilo. Mimochodem proč jde Lambo cestou Ubrusu a XXXY verzí svých aut. Bentley, Maserati a tak dále se taky museli přizpůsobit. Jak chceš prodávat tisíce aut nemůžeš to dělat jako Horacio.

Taky nechápu co je na tom za degradaci značky. To že existuje a je schopná se přizpůsobit době a trhu považuješ za downgrade:D To by si měl jít říct třeba do Saabu, nebo Lancie a poradit jim jak se to má dělat. Nebo možná tam podobní top manažeři s takovým smýšlením už bývali a jak to dopadlo. Díky tomu, že se Urus bude prodávat tady můžou přemýšlet jestli V12 v zadokolce ještě jo, nebo ne. A mimochodem Lambo je dle tebe dávno ztracenej koncern,) Jedinej kdo dneska kromě malých výroben odpovídá tomu super netčenému obrazu super, sportovní automobilky je Ferrari (ze svou extra metodou prodejů)a Bugatti ( ze svými mega cenami a žijící z vejrónu a jeho prvoplánový slávy)

Sedrik
14. března 2018, 13:12
1

2Quattro: Dřív bych asi souhlasil, ale v dnešní době, kdy všichni dělají všechno, je mi celková nabídka značky putna. Nebudu se rozčilovat nad předokolkou od BMW, SUV od Lamba a už je mi i jedno, jestli bude Ferrari někdy dělat naftové kombi.

Dokud bude dělat Porsche taková auta, jako je 911R, ať si vedle toho dělá co chce. Pokud budou prodeje Macanů a Panamer vydělávat na ještě lepší 911, ať si je dělají :p

beastar
14. března 2018, 13:20
0

A čím víc se toho prodá tím líp. Potom to nestojí ojetý takovou řepu. Prostě i pro nás je žádoucí aby se prodávalo.

Inženýr
14. března 2018, 13:54
0

Shrnul bych to takhle. Ať si Porsche vyrábí co chce, a ať je to ve své třídě to nejlepší, klidně malé SUV s naftou pod kapotou. Já měl na mysli jen a jen image samotné značky, které už není takové jako v dobách před Panamerou a Macanem. Že je to pro (mnohé) řidiče Porsche věc nepostatná, to je v pořádku. Já sám bych na to taky možná nebral ohled. Na druhou stranu si myslím, že v cenové kategorii Lamba je image stále důležitým parametrem, a bylo by škoda jej pokazit.

beastar
14. března 2018, 14:24
0

Image je důležitá i pro Renault Trucks. Mimochodem Mercedes vyrábí naftové dodávky a Citan a taky to lidi už léta neodrazuje od toho aby si koupili Sl nebo Ečko. Slr stalo nesmysl a prodávalo se. Takže ať si koncernové lambo dělá co chce. Zákazníka zajímá ten model pro který jde. Museli by začít dělat elektromobily o rozměrech prvního Mini aby s tim měl podle mě někdo problém:)) Viděl bych tam s tebou shodu. V 1 věci z druhé strany... Porsche je stejné jen doba je úplně jiná...
-
Komentář upraven 14. 3. 2018, 14:25:42

Sedrik
14. března 2018, 15:55
0

2Quattro: Já ti rozumím a vnímal jsem to stejně. Problém je, že automobilky potřebují víc zákazníků. a proto je potřeba přitáhnout ke značce další. Někdy je to "entry level" auto (Boxster, California), někdy musíš do jiného segmentu.
No a dneska prostě letí crossovery. Paradoxně si myslím, že takový Cayenne pomohl posílit image značky Porsche u víc lidí, než u kolika ji zhoršil. Přitáhnul nové zákazníky a automobilka je prostě jen fabrika, vyrábějící věci - že jsou to věci, ke kterým si blázni jako my vytvářejí citovou vazbu je věc jiná. Důležitej je ale zisk...

beastar
14. března 2018, 15:59
0

Ve zkratce buzYnes je bussines... show must go on. A veskrze nějaký fanoušky sere pes auta nejsou fotbal ani muzika. A to zrovna to Porsche je jeden z výrobců který hodně myslí právě i na majitele starých modelů (jako hodně starých) Třeba takový Maserati na tom nemá zájem a je jim jedno jestli nějakej pepík ze starym porte něco nemá.
-
Komentář upraven 14. 3. 2018, 16:00:50

H_F
27. března 2018, 01:12
1

quattro

za me souhlas s beatstarem
neridil sem teda stelvio, ale macan byl zatim suverenne nejlepsi mensi suv, se kterym sem mel cest
nova panamera je skvela
tesim se na konkurenci tesly

a jen diky tomu, ze porsche konecne prodava masove mas moznost poridit jedny z nejlepsich okruhovejch a ridicskejch aut prave od nich (cayman gt4, 911 gt3 nebo R, gt2 rs...)

nakonec nezapominej, ze puvodni porsche byl jen trochu placatejsi lidovej vozik (a brouk samotnej bylo porscheho opisovani od mistra ledvinky a jeho prototypu nejmensi tatry v historii)



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem

Cadillac Eldorado  1981
Cadillac Eldorado

1981 rok výroby
138 koní výkon
6 035 ccm objem