načítám data...

Daihatsu připravilo svým fanouškům pořádnou vánoční nadílku

26. prosince 2018, 16:30 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Ve stínu větších japonských automobilek se na Daihatsu často zapomíná. To je ale velká škoda. Výrobce specializující se na kei-cary má totiž co nabídnout.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tady v Evropě je představení nového modelu vozu velká věc. Média se již měsíce před premiérou předhánějí, komu se podaří na internetu vyhrabat lepší špionážní fotku, automobilky postupně odhalují drobné designové detaily, vše nakonec vrcholí slavnou premiérou, zpravidla na nějakém autosalonu.

Daihatsu na to šlo trochu jinak. Bez předchozího napínání představilo světu najednou hned devět nových modelů a verzí. A rozhodně to nejsou žádné nudné kousky, posuďte sami. 

Jako první zaujme bezpochyby nová karosářská verze známého sporťáčku Copen – Copen Coupé. Dvoumístný vůz sice pod kapotou skrývá jen malý agregát o objemu 660 ccm a výkonu 64 koní, nabídne ale samosvorný diferenciál a výběr mezi dvěma převodovkami – pětistupňovým manuálem a CVT. 

Pro rodinně zaměřené petrolheady je určen nový Daihatsu Tocot Sporza. Vystačí si taktéž se skromným agregátem z Copenu, přidá ale stavitelný podvozek HKS, laděný výfuk a výkonné stereo. Na zlatých kolech a se zadním spoilerem sice trochu vypadá jako výtvor vesnického tunera, určité kouzlo mu ale rozhodně nejde upřít.

A nechybí ani stylová verze “pro dámy”. Tocot Elegant nabídne tyrkysové lakování, stylové poklice a retro zahrádku. A pro ty, kterým imponují blýskavé doplňky je tu Tocot Active.

Jdeme dál. Daihatsu Move už je nějaký ten rok v prodeji, dokonce se jeho předchozí verze dovážela i k nám a dodnes pár kusů křižuje naše silnice. S novým rokem se do prodeje dostává Move Hatsune Miku Beach, což je verze s několika designovými doplňky a lakováním, které odkazuje na nejoblíbenější japonskou zpěvačku Hatsune Miku (což je mimochodem hologram školačky se syntetizovaným hlasem)

To ale stále není vše. Dvou nových edic se dočkal i HiJet – malý náklaďáček. Verze Marche je upravena pro trhovce jako pojízdný stánek, Track Jumbo California Construction Store Version (ať žijí krátké a úderné názvy) je pro změnu určena pro serfaře, kteří chtějí, aby jejich vůz vypadal jako zednický náklaďák. Tomu říkám široká cílová skupina. 

Poslední dva modely sice nepobraly moc krásy, ale v porovnání s předchozími vozy jsou to vlastně celkem normální auta. Dostaly tak alespoň originální názvy - Boon a Thor. Nechybí jim extravagantní vzhled a pořádná porce chromu. Protože tak se to u Daihatsu zkrátka dělá. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
27. prosince 2018, 10:25
0

Od kdy je Copen zadokolka? Že by mi něco uniklo?

reagovat
Jakub Pospíšil
27. prosince 2018, 12:10
1

Ne, neuniklo. Asi jsem se přejedl bramborového salátu a přisoudil mu špatnou poháněnou nápravu.

Autíčkový Jelen
27. prosince 2018, 10:37
0

Ten Copen je boží. Jinak u mě vede rozhodně verze "Tocot Elegant", díky super retro vzhledu :D

reagovat
Stanley
27. prosince 2018, 16:37
2

A já si vždycky vzpomenu na Hondu S660, coby krásnou kejkáru, která se tu neprodává a kterou bych rád na to své šolichání po okolí vyzkoušel.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem