Tady v Evropě je představení nového modelu vozu velká věc. Média se již měsíce před premiérou předhánějí, komu se podaří na internetu vyhrabat lepší špionážní fotku, automobilky postupně odhalují drobné designové detaily, vše nakonec vrcholí slavnou premiérou, zpravidla na nějakém autosalonu.
Daihatsu na to šlo trochu jinak. Bez předchozího napínání představilo světu najednou hned devět nových modelů a verzí. A rozhodně to nejsou žádné nudné kousky, posuďte sami.
Jako první zaujme bezpochyby nová karosářská verze známého sporťáčku Copen – Copen Coupé. Dvoumístný vůz sice pod kapotou skrývá jen malý agregát o objemu 660 ccm a výkonu 64 koní, nabídne ale samosvorný diferenciál a výběr mezi dvěma převodovkami – pětistupňovým manuálem a CVT.
Pro rodinně zaměřené petrolheady je určen nový Daihatsu Tocot Sporza. Vystačí si taktéž se skromným agregátem z Copenu, přidá ale stavitelný podvozek HKS, laděný výfuk a výkonné stereo. Na zlatých kolech a se zadním spoilerem sice trochu vypadá jako výtvor vesnického tunera, určité kouzlo mu ale rozhodně nejde upřít.
A nechybí ani stylová verze “pro dámy”. Tocot Elegant nabídne tyrkysové lakování, stylové poklice a retro zahrádku. A pro ty, kterým imponují blýskavé doplňky je tu Tocot Active.
Jdeme dál. Daihatsu Move už je nějaký ten rok v prodeji, dokonce se jeho předchozí verze dovážela i k nám a dodnes pár kusů křižuje naše silnice. S novým rokem se do prodeje dostává Move Hatsune Miku Beach, což je verze s několika designovými doplňky a lakováním, které odkazuje na nejoblíbenější japonskou zpěvačku Hatsune Miku (což je mimochodem hologram školačky se syntetizovaným hlasem)
To ale stále není vše. Dvou nových edic se dočkal i HiJet – malý náklaďáček. Verze Marche je upravena pro trhovce jako pojízdný stánek, Track Jumbo California Construction Store Version (ať žijí krátké a úderné názvy) je pro změnu určena pro serfaře, kteří chtějí, aby jejich vůz vypadal jako zednický náklaďák. Tomu říkám široká cílová skupina.
Poslední dva modely sice nepobraly moc krásy, ale v porovnání s předchozími vozy jsou to vlastně celkem normální auta. Dostaly tak alespoň originální názvy - Boon a Thor. Nechybí jim extravagantní vzhled a pořádná porce chromu. Protože tak se to u Daihatsu zkrátka dělá.
27. prosince 2018, 10:25
0
Od kdy je Copen zadokolka? Že by mi něco uniklo?
27. prosince 2018, 12:10
1
Ne, neuniklo. Asi jsem se přejedl bramborového salátu a přisoudil mu špatnou poháněnou nápravu.
27. prosince 2018, 10:37
0
Ten Copen je boží. Jinak u mě vede rozhodně verze "Tocot Elegant", díky super retro vzhledu :D
27. prosince 2018, 16:37
2
A já si vždycky vzpomenu na Hondu S660, coby krásnou kejkáru, která se tu neprodává a kterou bych rád na to své šolichání po okolí vyzkoušel.