logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Corolla Nürburgring Edition: Hranice šílenství

Severní smyčka okruhu Nürburgring se za poslední léta stala naprostou modlou. Automobilky na ní testují auta, chlubí se časy a pojmenovávají podle ní speciální edice. Teď už je to ale oficiální. Situace zašla příliš daleko.

Málokteré místo na světě má dnes takový vliv na svět automobilů jako dvacetikilometrový kus klikaté silnice v německém pohoří Eifel, známý jako Nordschleife - severní smyčka okruhu Nürburgring. Čas, za který ho dokážete objet kolem dokola, je dnes jedním z nejdůležitějším měřítek schopností sportovních aut. Tak důležitým, že zde velká část automobilek testuje a ladí podvozky.

A marketingová oddělení samozřejmě Nürburgring milují. Čas od času v reklamě zmíní vynikající dosažený čas, jindy zase rozšíří virální on-board video z rekordní jízdy a někdy dokonce po okruhu pojmenují speciální model. 

možná to s nordschleife zašlo příliš daleko. možná bychom ji měli vybombardovat

Někteří lidé si ale už nějakou dobu začínají myslet, že tahle milostná aféra s Nürburgringem už zašla trochu daleko. James May si stěžuje, že kvůli testování na "Ringu" jsou moderní auta příliš tvrdá a nepohodlná, a mluví o tom, že bychom to zatracené místo měli konečně vybombardovat. Mnoho dalších novinářů zase tvrdí, že časy na Nordschleife vypovídají jen málo o tom, jakou radost přinese auto řidiči v reálném světě.

Teď ale přichází definitivní, jednoznačný projev toho, že je na čase přestat. Jmenuje se Toyota Corolla Nürburgring Edition a naším jediným štěstím je to, že se bude prodávat jen v Thajsku. Ne, že bychom snad měli něco proti Toyotě Corolla – jako docela nudný, ale také velmi spolehlivý, praktický a nenáročný sedan je skvělým pomocníkem pro miliony lidí po celém světě.

Jenomže Corolla je asi to poslední auto na světě, které by mělo mít cokoliv společného se slavným okruhem. Zvláště pokud nejde o nějakou ostrou sportovní verzi, jakou byste podle jména čekali. Nürburgring Edition je totiž vybavena standardní osmnáctistovkou o 141 koních a hlavně převodovkou CVT. Ano, "sportovní edice" s variátorem. Zato ale dostanete spoilery, křídlo a sportovní kožený interiér.

Co myslíte, je to znamení, že by ta aférka s Nordschleife měla už konečně přestat? Jsou v Thajsku šílení? Dejte nám vědět v komentářích!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Sau
24. 3. 2015, 09:35

Hm, o nic víc šílenější než škodovka s Fabiu Monte Carlo...

0
mq
24. 3. 2015, 10:31

Fabia Monte Carlo si přece nehraje na žádný sporťák.

0
BobAsh
24. 3. 2015, 12:34

Monte Carla aspoň nemají CVT a nejmenujou se po závodním okruhu :)

0
Sau
24. 3. 2015, 19:48

mq: A Toyota Corolla Nürburgring Edition jo?

BobAsh: Chybějící CVT ji šlechtí, to je fakt. A jestli je pojmenování po závodním okruhu nebo závody proslaveném městě je už vcelku fuk :)

0
Apache
25. 3. 2015, 07:30

Sau: Nejsem expert na Škodovku, ale vždycky jsem si myslel, že je Monte Carlo nějaké z historie vytažené pojmenování, ostatně jak už to tak u Škodovky bývá.

0
Sau
25. 3. 2015, 19:53

Apache: To je možné, netuším. O to horší ovšem by to pak tak teda bylo...

0 reagovat
Apache
24. 3. 2015, 10:22

"Nordschleife - severní smyčka okruhu Nordschleife"

To psaní článků po ránu co :-D. Jinak souhlas :-).

0
BobAsh
24. 3. 2015, 12:34

Po ránu ne, v noci než jsem šel spát. Jdu to opravit :)

0 reagovat
Bufik
24. 3. 2015, 12:47

Jen ať dělej co nejrychlejší okresková auta, aspoň budu z čeho vybírat za x let až mojí e30 zavřu nadobro do garáže :)

0 reagovat
bobo23
24. 3. 2015, 21:04

Je to model pro Thajce. Tím je vše vysvětleno :-D Ale jinak pravda. Zašlo to už moc daleko.

0 reagovat
peca
25. 3. 2015, 01:58

At si to pojmenuji jak chteji, ale kdyz vidim takove "ostre" edice normalnich aut, spis me to odradi.

0 reagovat
MGRR
1. 5. 2016, 10:39

Já bych si jí koupil, jako běžné auto se mi líbí a automat je od jisté fáze věku prostě lahodnou záležitostí (hlavně v malé CZ, kde se stále jen poskakuje). Nová Corrola má jednu vlastnost... nestojí dál peníze navíc za servis a o tom to je. Brutální V8+ si můžete užívat o víkendu, ale do práce potřebujete jezdit v klidu a levně. Někdy je skvělé být nenápadný a v pohodě :)

0 reagovat
MadMattCZ
24. 1. 2017, 17:48

Na tom autě mi vadí ještě jedna věc, který si všímám i u jiných aut a tím jsou všelijaký spojlery, prahy, lipy, difuzérky a nevím co ještě, hrozně uměle přilepený na auto buď v rámci faceliftu nebo sportovní verze. Nevím jak to lépe vyjádřit, ale výsledkem je, že to působí ze strany "placatě" a kola se najednou opticky ztrácí v podběhu a vypadají mrňavá. Má to třeba i nový Nissan GT-R.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte