načítám data...

Brněnské Kafe&Káry vol.47 report + pozvánka na vol. 48: Komorní atmosféra

Po oddechové prázdninové pohodičce se v srpnu opět přesuneme na parkoviště u Masarykova okruhu.

zobrazit celou galeriiFoto: Dan Tománek

Naše červencové Kafé a Káry byly poněkud komornějšího rázu. Za prvé jsme se museli spokojit s naší oblíbenou nouzovou volbou na Křížíkově. Za druhé jsme “soupeřili” s právě probíhajícím historickým Grand Prix Revivalem na Masarykově okruhu. Což byl mimochodem důvod, proč jsme tentokrát nemohli využít jejich parkoviště – prý ho potřebují sami. Začátek prázdnin a spoustu různých výletů, dovolených a různých akcí, které máte v planu vy a v neposlední řadě také my, nám však nedával možnost jiného termínu. Tropické teploty značily, že se bude jednat o tzv. “stínový diskuzní kroužek” pod korunou jednoho (ze dvou) stromu. Kromě kafé jsem opět přivezl také nealko radlery, které v tom vedru zaženou žízeň více.

Z počátku se zdálo, že půjde skutečně o komorní záležitost. Během první půlhodinky se ukázalo zhruba 20-30 účastníků, z nichž většinu již známe i jménem a naprosto spolehlivě všechny minimálně podle aut, se kterými se pravidelně ukazují na našich srazech. Po chvilce vtipkování o tom, jak se dnes ukázalo jen to skutečně tvrdé jádro Autíčkáře, se však parkoviště začalo plnit, tentokrát převážně vozy americké provenience. Opravdová americká invaze, jak kdyby se někde rozkřiklo, že je na Křižíkově ložisko ropy. 

Oko a hlavně ucho zaujala trojice Corvette dvou posledních generací v kontrastu s dvojicí Viperů naopak prvních dvou generací. Já osobně jsem spíše fanouškem Vette (nevíš, co je dobrýho! – pozn.Jarda), ale je pravda, že Zmiji zdaleka tak často nepotkáte. Naštěstí dnešek nemusel být Sofiina volba a měli jsme obojí. Později se ukázal i Janek se svým Gumbalkánským osmiválcovým speciálem, rozveselil nás několika historkami ze svých cest a následně předvedl spolehlivost a loajalitu svého vozu, který nastartoval již na šestý pokus! Vlastně i RX-7 s turbem větším než samotný motor už lze také asociovat spíše k americké kultuře.

Akce proběhla tradičně poklidně, bez zbytečného hovadství, na úrovni, a tak dále. Nakonec jsem si však pro vás připravil malou slovní úlohu ze života. Parkoviště má dva výjezdy, z každého z nich ve stejnou dobu vyjede právě jedno auto, které na hlavní odbočí tak, že následně pojedou proti sobě. Oba řidiči dají “plnej” ve stejný okamžik. A teď přijde hlavní rozdíl. Jedno z aut je zmiňovaný Viper, jež po sešlápnutí plynu ještě nějakou chvíli stojí na místě. Což by tolik nevadilo, to je běžná závada. Jenže co kdyby druhé auto bylo Ferrari FF, “fštyřkolce”. Historicky Ferrari s nejvíce “F” v názvu, jež se po aplikaci plného plynu naopak usilovně snaží teleportovat do dveří Viperu. Naštěstí bylo všude pořád místa dost a všichni se na silnici vlezli. Podobnost s reálnými událostmi je čistě náhodná. Nicméně bych pro příště všem účastníkům doporučil naplánovat si svůj příjezd/odjezd o něco pečlivěji. Zejména pokud má být spektakulární … aby nebyl moc. Za záběry z dronu patří dík Danu Tománkovi.

Nicméně těšíme se zase na příště. V srpnu se potkáme opět u Masarykova okruhu, na parkovišti “Pod proudem”. Konkrétně 18.8. ve 14:00. Opět budeme mít sami pro sebe skutečně obří parkoviště se spoustou prostoru, těšíme se, že se ukážete s nějakým obřím pojízdným nesmyslem!

Konečně máme plácek kam se VŽDYCKY vejdeme a navíc ho máme sami pro sebe. My se těšíme a doufáme, že vy taky. Tahle skvělá možnost má jednu hlavní podmínku – nedělat bordel! Všeho druhu. Pevně věříme, že to zvládnem. Problémoví jedinci už dávno zjistili, že na téhle akci nejsou moc v kurzu a je lepší se vyřádit jinde. Když už jsme u toho, víte kde se dá fakt dobře vyřádit? Ani to není daleko. Přece na okruhu samotném!  Pětadvacetiminutový stint vás vyjde na 820Kč. Pro auto i moto stejná cena. Jasně, něco to stojí, ale je to mnohem levnější než pokuta. O bezpečnosti a širokých únikových zónách ani nemluvě.

 

Jízdy veřejnosti auto:

6.8.  18:00-20:00

Jízdy veřejnosti moto:

5.8. 18:00-20:00

20.8. 18:00-20:00

21.8. 18:00-20:00

 

Detailní info o jízdách veřejnosti naleznete zde, v případě dotazů se klidně můžete zeptat na srazu, jistě zde bude spousta lidí, kteří je již někdy absolvovali. Pokud váš americký koráb nebo veterán není na okruh to pravé náčiní, stále ho můžete navštívit a pokochat se probíhajícími akcemi se spoustou závodních speciálů nebo motorek. Navíc se dá vyřádit také na motokárách

Mapa zde

FB událost

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bigg.I
02. srpna 2024, 12:35
0

Viper je lepší než Vette!
Díky za organizaci, bylo to moc fajn.

reagovat
Sa
Sato
05. srpna 2024, 09:32
0

pekna ucast, skoda ze som nakoniec mal iny program. RX7, vipre aj to FF som snad z blizka este ani nevidel :) Gumballkan alfa taky zajimava :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Passat CC Krásný stav 2008
Volkswagen Passat CC Krásný stav

2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem

Cadillac Escalade  6.2 V8 Platinum | 38 330km 2014
Cadillac Escalade 6.2 V8 Platinum | 38 330km

2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem