načítám data...

BMW X3 30d xDrive: Každodenní pomocník

Nejprodávanější BMW současnosti čeká na facelift. V mezidobí však dostalo nový motor, který rozhodně stojí za pozornost.

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

BMW X3 je pro mnichovskou automobilku tím nejdůležitějším modelem pro celý globální trh. Prodává se dobře úplně na celém světě, a proto si Němci nemohou dovolit sebemenší přešlap. Aktuální X3 je na trhu již čtvrtým rokem a našich stránkách jste se s ní již také setkali. Zanedlouho projde navíc i omlazovací kúrou. Proč jsme si tedy vzali do testu automobil, který dostane za pár měsíců facelift? BMW lehce upravilo pohonné  jednotky a přidalo k nim mild hybridní technologii. A právě spojení malého hybridu a třílitrového dieselu vypadá velmi lákavě, takže když se naskytla možnost vyzkoušení této kombinace, neváhali jsme.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

X3 se řadí do kategorie kompaktních SUV, ale slovo kompaktní si dejte do lehkých uvozovek. „Ikstrojka“ totiž postupem času poměrně narostla a v současnosti je dokonce větší než původní X5, o které by asi málokdo řekl, že není velká. Vnější vzhled nepřináší nic převratného a vlastně přímo navazuje na ostatní SUV značky. Ani typické ledvinky nejsou přehnaně velké a celkově je to taková sázka na jistotu, která nikoho neurazí, ale asi ani zvlášť nenadchne. Což je dobře.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Stejné pocity mám také z interiéru. Ten je velmi dobře zpracovaný, nikde nic nevrže a vypadá na první i druhý pohled poměrně hodnotně. Je na něm sice trochu vidět dřívější datum vzniku, ale na funkci to nemá vliv. Potěší palubní deska, která je stále orientovaná na řidiče. Prostoru uvnitř je dostatek, přesně tak, jak se sluší a patří na auto této kategorie. Dokonce, když to srovnám s dříve testovanou trojskou v kombíku, mám subjektivní pocit, že do X3 se mi všechny věci (včetně lidíú skládaly tak nějak příjemněji. Uvnitř vozu se kritika hledá složitě, avšak jednu věc zmínit musím. Dokázal bych se obejít bez emkových sedaček. Mají sice dobré boční vedení, ale jsou tuhé, zbytečně mohutné, takže omezují prostor za sebou a integrovaná opěrka hlavy není nejvhodnějším řešením pro rodinné auto.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Tím nejdůležitějším, co nás dnes zajímá, je pohonná jednotka. Musím přiznat, že pro mě byla velikým překvapením. Žil jsem totiž v dojmu, že základní třílitrový diesel má někde okolo 260 koní, což samozřejmě úplně stačí na normální cestovaní. Rozhodně jsem však neočekával žádnou větší nadstavbu. Jenže ve chvílí, kdy jsem prvně stisknul plynový pedál X3 na podlahu, jsem měl jasno, že tady je něco jinak. Intenzita zátahu a svižnost, jakou se pohybuje ručička rychloměru ve své výseči je poměrně překvapující. Takhle dobře by to jet nemělo, ne? Nedali mi jiné auto? Tyhle otázky mi vrtaly natolik hlavou, že jsem po pár kilometrech zastavil a jal se hledat techničák. Tam jsem si potvrdil, že jsem skutečně dostal správné auto, nicméně asi jsem trochu zaspal dobu. Vy jste věděli, že ten slabší a základní naftový šestiválec má dnes již 286 koní a zároveň posílá na všechna čtyři kola 650 Nm točivého momentu? Mno, teď už chápu, proč to jede tak dobře.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Třílitrový diesel má neutuchající zásobu síly pro každou situaci. V nejnižších otáčkách pomůže mild hybridní systém, který vymaže byť sebemenší turbo díru. Ve středních úřaduje masivní točivý moment a nahoře si hlavní slovo bere výkon. Tohle je dokonale vyladěný motor, který nemá slabého místa a v celém spektru otáček nabídne dostatek síly. Co dostatek, spíš možná přebytek. Šetřílky potěší též spotřeba. Já jsem zakončil testovací týden s číslovkou 7,2 l na palubním počítači, nutno však podotknout, že mé cestovní tempo bylo spíše vyšší než nižší. Při běžném cestování se dá jezdit bez potíží do 6,5l, což je k poskytovanému výkonu až trochu neuvěřitelné. Další silnou stránkou je kultivovanost. Šestiválec má příjemný zvuk a dovnitř do kabiny zároveň nedoléhají žádné nepatřičné pazvuky či vibrace nehodné BMW. Kultivovanost řadové šestky je stejně impozantní, jako její výkonový potenciál.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Původně jsem vám na tomto místě chtěl vylíčit, jak naftová X3 jezdí na poměry rodinných SUV velmi dobře. Jak se může spolehnout na jistý podvozek, dobře vyladěné řízení a chytrý pohon všech kol, který mám v podání BMW opravdu rád. Není to SUV, které by mě nějak zvlášť bavilo řídit a je pravda, že za volantem některých jiných vozů jsem se cítil o něco příjemněji, ale schopnosti X3 upřít nemohu. Jenže pak jsem X3 půjčil do ruky zástupkyni něžnějšího pohlaví a v podstatě bych řekl, že ideální cílové skupině. Mladá žena okolo třicítky, pohybující se především ve městě, kde se stará o dvě malé ratolesti se vším, co k tomu patří. A té se X3 kupodivu vůbec nelíbila. Cítila se za jejím volantem nejistě a ne zcela příjemně. To mě trochu překvapilo, protože jsem očekával, že se jí bude spíše líbit. A zároveň mě to maličko znejistělo, vždycky jsem si myslel, že zvládnu cílovku dobře odhadnout a v tomto případě jsem patrně neuspěl. Inu, pravda bude někde mezi, a každý si bude muset vyzkoušet sám, jak moc mu sedne do ruky.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Verdikt

BMW X3 je dobře postavené auto, které ví, jak oslovit své zájemce. Vypadá k světu, nezklame interiérem ani každodenní použitelností. Jezdí zcela standardně, jak se sluší a patří na SUV od BMW. Největším tahákem je pak motor, který nemá slabých míst a uspokojí i nejnáročnější zákazníky. Pokud toužíte po rozumně velkém SUV, jistě X3 neopomínejte a běžte si jej vyzkoušet. Možná však jen počkejte na facelift, který tu bude již za pár týdnů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ransom
18. července 2021, 14:34
1

Ta dáma, co se jí Bavorák nezdál, určitě nemluvila rusky. Zato blonďatá Ruska s podlimitní hmotností a kvocientem na patnácticentimetrových jehlách by to spokojeně našila do tramvaje, a na vysvětlenou by jen hlesla "vy mně mešájetě".
Kamarád má X3 v té předchozí verzi a nemůže si ji vynachválit...

reagovat
af
afro-r1
18. července 2021, 15:47
2

Ruska blondyna je mozna nejvice na ocich, ale cilova skupina je spis nejaky strejda s rodinou a domkem na kraji mesta.

reagovat
Be
Beran
20. července 2021, 15:37
0

Asi zalezi, cim je mlada pani zvykla jezdit. Ja dostat do ruky neco o takovych rozmerech a vykonu, tak bych byl prvni den dva pri popojizdeni po meste taky nervozni.
Auto samotne bych nechtel, ale pro kupujiciho mam pochopeni. Vypada to jako dobre vyvazeny kompromis rodinneho vozu cilovou prijmovou kategorii.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem