Armádou turbodmychadel zvedlo BMW motoristický svět ze židlí již jednou, když stejný motor uvedlo v rámci sedmičkové řady. Jen pro připomenutí – s výkonem 400 koní a točivým momentem 760 Nm, jedná se o vůbec nejvýkonnější naftový šestiválec planety. Už v tisíci otáčkách dokáže sekvenční přeplňování vykřesat z jeho tří litrů objemu plných 450 Nm. Vrchol v podobě 760 Nm přichází o další tisícovku později.
Po BMW řady 7, našel si nyní motor cestu i do menší pětky, kde pohání M Performance verzi M550d xDrive. Jen pro porovnání – dříve představená benzínová M550i xDrive má přeplňovaný benzínový osmiválec o objemu 4.4 litru, jehož výkon se vyšplhal na pěkných 462 koní. S točivým momentem 540 Nm sice oproti überdieselu pokulhává, ale ve zrychlení z nuly na sto je beztak rychlejší. Zatímco benzínový M Performance sedan akceleruje na stovku za rovné 4 sekundy, naftový zvládá totéž za 4.4.
Co se týče porovnání s předchozí generací, kde mělo M550d pouhopouhá tři turbodmychadla a stejný objem, zrychlil aktuální model o 3 desetiny vteřiny. Maximálka je každopádně všude stejná, elektronicky omezená na 250 km/h.
Vedle mocného a pře-přeplňovaného dieselu, obdržela M550d i další vychytávky. Karoserie je lemovaná aerodynamickým M paketem, pod devatenáctipalcovými M koly se ukrývají M brzdy a celý vůz stojí na sníženém M podvozku. Jen to aktivní řízení zadní nápravy Active Steering zoufale postrádá nějaké „M“ v názvu.
A co je na tom celém úplně nejlepší? Kombinovaná spotřeba dieselového monstra má činit podle měření NEDC 5.9 litru na sto kilometrů. To bych chtěl vidět možná radši, než monstrózní akceleraci…
Zájemci o nový bavorský superdiesel se dočkají již za pár měsíců, konkrétně v červenci. Tehdy přijde na trh sedan a do konce roku jej doplní ještě kombík. A ještě než to někoho napadne, ne, M550d xDrive opravdu nepůjde koupit s manuálem. Jedinou volbou je osmistupňový automat a pohon všech kol.
26. dubna 2017, 22:01
0
A me by i docela zajimalo, kolik si vezme pri preletu autobahnu v pripade, ze ridic hodne specha a casto to stado popohani :-)
27. dubna 2017, 04:57
0
Tahle auto bude mít odpor vzduchu hozené cihly, takže spotřeba s rychlostí dost poroste. Ale je to dehet, takže tam bych to tak neřešil. Bude to pod 10.
28. dubna 2017, 14:38
0
No ja mam spis obavu, ze to prave pujde na minimalne 12-13... Taky zalezi jak to je zprevodovany, me to s petikvaltem toci pri 200 skoro 3500rpm, a spotreba pres 18l
27. dubna 2017, 04:47
0
A koli to bude stát M? Tipuju tak 1,3-2 :)
27. dubna 2017, 07:05
0
Mě by spíš zajímalo jak to bude s teplotou oleje při rychlým přeletu Německa v teplým letním dni. 4 turba se musí mazat a 760N.m z 3l šestihrnku, to už je hodnota jak u otůněnýho speciálu na sprinty.
A jestli tam lijí nějaký long life 5W30 viskozitně ... zajímalo by mě co v servisu po těch 30tisících km vylijí :)
K dlouhodobý spolehlivosti takovýchto uber dehtů mě pojímá celkem skepse...
27. dubna 2017, 15:23
0
tak u bmw se na spolehlivost motoru uz pekne dlouho nehraje
28. dubna 2017, 14:35
0
Vylejou z toho cernou spalenou brecku :-)
27. dubna 2017, 21:37
0
Mám rád Bmw ,ale tohle moc nechápu.Jako nové asi dobrý ,ale kdo si ten motor koupím po najetí třeba 100tisíc?,jestli vůbec bude ještě jezdit.
Jinak třeba Audi má motor 4,2Tdi V8 435k 900Nm.
A třeba 10let stará Audi Q7 6,0TDI V12 500k 1000Nm.