BMW M3 je naprostá legenda mezi sportovními vozy. Po desetiletích, kdy nadšenci vyhlíželi i verzi Touring, jak v Mnichově nazývají kombíky, se vývojáři smilovali a nadělili nám i rychlého jezevčíka. Jak jistě víte, už běžná M3 Touring je velmi schopným a rychlým autem, v redakci se nám objevili dokonce dva kousky na test – červený s rakví si užíval kolega Dan a já měl černý, ostřejší v kombinaci s karbonovými skořepinovými sedačkami. Dodnes na zmiňovaný černý kousek vzpomínám jako na jedno z nejlepších aut, které jsem kdy řídil. Minulý rok do nabídky vstoupil facelift, který v případě M3 Competition (běžnou M3 jako Touring nekoupíte) navýšil výkon o dalších 20 koní na celkových 530.
Jenže teď se do nabídky dostává ještě ostřejší kombíček – BMW M3 CS Touring. Verze CS je zkratkou pro Competition Sport a označuje modely, které jsou ještě více zaměřené na okruhové ježdění. Většinou přináší nejen podvozková vylepšení, ale zároveň i navýšený výkon. Nejinak tomu je i v případě Touringu, který dostal do vínku zvýšený maximální plnící tlak turbodmychadel až na 2,1 baru a na všechna čtyři kola přenáší až 550 koní a 650 Nm. Navíc se umí i výrazněji projevit díky novému M výfuku s titanovým koncovým tlumičem v režimech s otevřenou výfukovou klapkou.
Na papíře o tolik rychlejší není. Z nuly na sto to novinka zvládne za 3,5 vteřiny, tedy jen o 0,1 s méně než běžná M3 Touring Competition, ale verze CS nemá být o brutální akceleraci. Prim zde hrají zejména lepší jízdní vlastnosti, takže novinka dostává tvrdší uložení motoru, upravené nastavení podvozku, řízení i brzd. Novinka se chlubí i dietou, kdy oproti běžnému kombíčku shodila 15 kilogramů – pravděpodobně to ale při celkové hmotnosti 1850 kg nepoznáte jinak než na váze.
Novinka má ve standardní výbavě celou řadu karbonových prvků. Kapota, kryty zrcátek, nádechy vzduchu, spodní nástavec předního spoileru, to vše je ve verzi CS vyrobeno z ultralehkého CFRP materiálu. V interiéru najdeme ony zmiňované karbonové skořepinové sedačky (jsou fakt skvělé a pohodlné, jen mi to nikdo dodnes nevěří), nebo třeba karbonová pádla pod volantem potaženým alcantarou. Karbonu zkrátka v ostrých verzích není nikdy dost. Novinku na první pohled odlišíte záplavou znáčků CS, specifickými světly se žlutými prvky nebo třeba červeným lemováním ledvinek a střešního spoileru.
Neodpruženou hmotnost dále snižují lehká kovaná kola v exkluzivním designu, které lze objednat v bronzové nebo černé barvě. Jsou dvourozměrná a můžete si dokonce připlatit i za závodní pneumatiky. Připlatit si samozřejmě můžete i za karbon-keramické brzdy, které dále snižují neodpruženou hmotnost a naprosto famózně neúnavně brzdí. Samozřejmostí je zachování skvělého systému pohonu všech kol M xDrive, který si lze nastavit nejen v režimu pohonu všech kol s preferencí zadní nápravy, ale i plně odpojit přední diferenciál a terorizovat zadní pneumatiky naplno.
BMW M3 CS Touring si lze již nyní objednat u vašeho dealera značky. Cena startuje na 3 971 500 Kč s DPH, běžná M3 Touring Competition začíná na 2 698 800 Kč s DPH.





















Sato
31. 1. 2025, 22:24Vcera v Olympii v Brne som videl vystavene M4, M2 a XM. a takto pekne vedla seba mi uplne doslo ako to vzniklo. Vznikla nova M3/M4 a bol to fail. Kazdy (a ich mama) hejtoval ten cumak, vsade si z toho robili srandu. Prislusny senior executive buchol do stola a povedal, tak a dost, my sme slavne BMW, je nepripustne aby niekto znevazoval legendu M3. Nic sa neda robit, nova M2 bude taka hnusna ze fanusikovian budu este vdacny za aktualnu M3/4. Zadanie prislusny dizajner splnil na jednicku, nova M2 bola hnusna ako noc, M3 vedla nej vyzera ako pekne auto. Len zase, ti nevdacni ludia na internetoch remcali. Spravil sa dalsi brainstorming, Vysledok bol sokujici Nic sa neda robit, musime vytiahnut tazky kaliber. Doslova. A tak vznikol XM, najhnusnejsi, najodpudivjesi M produkt ever. Vedla XM su M2 a M4 auta proti ktorym sa neda povedat nic spatne.
Bono_
3. 2. 2025, 07:47Přesně tohle mě napadlo, když jsem vedle seby viděl náhled videa Carwow s M5 posledních třech generací a vedle náhled videa M3 CS Touring. Najednou mi došlo že ta M3 je fakt pěkný auto, v porovnání s ostatní, novější produkcí BMW.