Samozřejmě, že by se dalo o osmiválci prostě prohlásit, že je nejlevnější, ale to by poněkud nezapadalo do marketingové strategie Bentley. Místo toho se o nové variantě dozvídáme, že je naladěná „nejsportovněji“ ze všech, což ovšem není tak úplně zcestné. Považme totiž, že co se dynamiky týče, za vrcholným dvanáctiválcem prakticky nezaostává.
Osmiválec má čtyři litry objemu a samozřejmě dvojici turbodmychadel, umožňující macatých 550 koní výkonu a 770 Nm točivého momentu. Osmistupňový automat rozděluje tuto sílu mezi přední a zadní kola spíše ve prospěch zadní nápravy a „slabší“ Bentayga zrychlí z nuly na sto za 4,5 sekundy, zatímco maximálka činí 290 km/h.
Jen pro porovnání, vlajková loď s motorem W12 je na stovce o zanedbatelné 4 desetiny sekundy rychleji, ovšem pro někoho zásadní může být maximálka 301 km/h. Ta třístovka se totiž bezesporu hodí při machrování v hospodě (nebo spíš v golfovém klubu).
Každopádně zpět k osmiválci. O kousek pomalejší motor disponuje dnes již téměř standardní technologií vypínání poloviny válců a stop-startem. Což znamená, že se podle papíru umí po silnici pohybovat se spotřebou 11.4 litru na sto a benzín v nádrži mu vystačí na 747 kilometrů. Reálně budou obě hodnoty o něco méně optimistické, ale přesto se jedná o slušnou úsporu paliva, nemluvě o úspoře peněz při pořízení auta.
Poměrně zásadní novinkou, která půjde objednat do všech verzí, jsou gigantické karbon-keramické brzdy. Ty nabízí Bentley pro Bentaygu poprvé a prý se jedná o největší přední kotouče, osazené na produkční auto. Průměr předních disků činí 440 mm, takže se patrně nedá obout nic menšího, než ráfky o průměru 22 palců. Aby byla Bentayga ještě ovladatelnější, lze si i osmiválec objednat s aktivním podvozkem Bentley Dynamic Ride, potlačujícím náklony karoserie a běžícím na vlastním elektrickém okruhu o napětí 48V.
V interiéru se nachází výběr z nových vzorů a barev kůže, nechybí dvojtónové zbarvení a obklady ze dřeva či karbonu v lesklé úpravě. K tanci a poslechu může hrát audiosystém Naim, disponující reproduktory o souhrnném výkonu 1950 wattů.
Osmiválec zatím nemá svou cenu, nicméně už teď víme, že nejde o poslední motorizaci pro Bentaygu. Na autosalonu v Ženevě by se měl představit ještě plug-in hybrid, kombinující šestiválec s elektromotorem.















Jaromír
15. 1. 2018, 14:19Nemyslim si, ze v rozdilu 4,5 vs 4,1 sekundy pri zrychleni 0-100 jsou vyse zminene 0,4 sekundy "zanedbatelne".
beastar
15. 1. 2018, 14:29To je hrozná blitka tohle auto ať to má pod kapotou třeba turbínu. Ještě že u nás jezdí 4.
krab
15. 1. 2018, 15:03Jo, je to hnusný auto, ale zase hele na tu pražskou zimu tady u nás, ty 3 měsíce, co se člověku nechce vytáhnout Zonda z garáže je to celkem fajn... :-D
beastar
15. 1. 2018, 16:38Zonda je daily na sněhu powerslide v každý zatáčce. To ti tahle krabice pro emíry nenabídne. Jako jo pro starou možná. Jenže pro tu je to moc hnusný. Sakra pro koho to je? Pro horních 100 lidí aby mohli říkat že to maj? Ty si přece koupí Lambo UbrUs ne.
Rien
15. 1. 2018, 18:19Jenom 4 jo? To je docela malo na to ze uz jsem to parkrat potkal
beastar
15. 1. 2018, 18:38Nejsou v tom dovozy z venku a předváděčka :))