načítám data...

Bazarový snílek: Range Rover P38

Zima už pomalu přichází a je potřeba vybrat ten správný automobil do mrazivého počasí. Od všech starostí zimních dnů vás dokonale izoluje Range Rover

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Většinu času a prostoru věnujeme v bazarovém snílkovi sportovním automobilům, luxusním sedanům, či jinak zajímavým modelům. Když jsem se tak koukal do historie této rubriky, zjistil jsem, že trestuhodně opomíjíme jednu kategorii. Ano, mám na mysli kategorii offroad, případně SUV. Přitom je to nejdynamičtěji se rozvíjející automobilová třída vůbec. Tak proč se jí v našem snílkovi vyhýbáme? Asi to bude mít co dočinění s tím, že všelijaká SUV nenabízí zrovna nejzajímavější svezení. Abych ovšem někomu nekřivdil, i tady platí, že všude se najde nějaká ta výjimka. Vzhledem k tomu, že si čas od času nějaké to auto, které je schopné i mimo zpevněnou silnici, vysloveně žádáte, rozhodl jsem se potěšit vaše srdce dobrodruha a něco zajímavého najít. S probíhajícím podzimem a blížící se zimou určitě budeme snít i o dalších offroadech, zimní počasí si totiž o takové vozy vysloveně říká. Dnes jsem vybral do snílka svůj dávný sen. Auto, které stojí někde na pomezí luxusní třídy a offroad. Auto, na které jsem nikdy neměl dost odvahy, abych ho pořídil, protože jsem srab a bojím se jeho provozních nákladů. Ano, je to Range Rover druhé generace. 

Pro automobily od Land Roveru jsem měl vždycky slabost. Tím spíš pro jejich luxusnější sourozence v podobě Range Roveru. První generaci považuji za umělecké dílo, které si jednou určitě pořídím. Málokterému autu se povede vydržet ve výrobě celých dvacet šest let, to hovoří za vše. Třetí generace vznikla kompletně pod taktovkou BMW. Přinesla opravdu krásný interiér a víc komfortu oproti předchůdcům, ale zároveň měla trochu problematičtější image. Nejnovější generace je pak chrámem na kolech a pravděpodobně nejuniverzálnější auto vůbec. Máme jej opravdu rádi. Já osobně mám slabost pro mírně zapomenutou druhou generaci, interně označovanou jako P38. Říkáte si proč zrovna ,pé třicet osmička'? Sám nevím, ale kombinace vzhledu a nenuceného luxusu mě odzbrojuje. 

Range Rover P38 poprvé opustil brány Solihullu v roce 1994. Nový Range po 24 letech. Byla to tehdy velká sláva. Sudičky mu bohužel nenadělily do kolébky potřebnou dávku štěstí. P38 byla nacpaná po střechu moderními technologiemi, které byly vytvořeny s tradiční britskou pečlivostí. Což má k ideálu poměrně dost daleko. RR mohl mít ve výbavě na co jste si jen vzpomněli. Satelitní navigaci, prémiovou kůži Connolly, dvou zónovou klimatizaci, vzduchový podvozek a mnoho a mnoho dalšího. Bohužel podle hesla co v autě není, nemůže se rozbít, P38 nepatří k nejspolehlivějším autům. Za spoustu problému si mohou nezodpovědní majitelé, kteří neřeší první náznaky potíží včas. Velmi choulostivý bývá vzduchový podvozek, na ten je třeba dávat obzvlášť pozor. Palubní elektronika také není prostá problému, stejně jako motor managment od firmy Lucas, který v roce 1999 nahradil Bosch. 

Pokud však narazíte na kousek, který bude v dobrém a funkčním stavu, pak vám tenhle Range bude dělat jen samou radost. Krásný interiér je prostorný, a velmi slušně sestavený, Podvozek umí být kouzelně pohodlný a zároveň v případě potřeby velmi jistý. Auto se nezalekne ani menšího terénu, takže je to opravdu všestranný bojovník. Z pohonných jednotek můžete vybírat buď naftový šestiválec z dílny BMW, anebo tradiční vidlicový osmiválec od Roveru. P38 byla posledním autem kde se tahle V8 objevila. Starší čtyřlitrová V8 a diesel byly dostupné i s manuální převodovkou (což bylo v případě RR také naposledy) a pozdější benzinová 4,6 l už nabídla pouze čtyř stupňový automat. Já osobně bych šel do benzinového osmiválce, protože když už si člověk pořídí Range Rover, tak ať to stojí za to. Spotřeba se sice pohybuje někde v oblasti 13-15 litrů na sto, ale ten pocit z V8, je k nezaplacení. Navíc problém spotřeby se dá řešit poměrně úspěšně přestavbou na LPG. 

Range Rover P38 je z mého pohledu poměrně nedoceněné auto. Přišel s těžkým úkolem nahradit svého předchůdce, který se stal absolutní legendou. Díky všelijakým firemním reorganizacím a vstupu BMW, byl v podstatě od začátku odsouzen k neúspěchu. Ve výrobě vydržel pouhých 8 let a nedostal tak pořádně šanci. Což je sice škoda, ale na druhou stranu se díky tomu ( a nevalné pověsti) dají jednotlivé kusy pořídit za opravdu přijatelné ceny. Pokud byste chtěli vyzkoušet P38 na vlastní kůži, našli jsme pro vás několik konkrétních inzerátu. Ten první je pro milovníky nafty a vzduchového podvozku. Druhý inzerát boduje osmi válci a zástavbou LPG. A třetí je vyloženě pro fajnšmekry. Benzinová V8 v krásném stavu. Bohužel už stojí trochu víc peněz. Každopádně si vybere určitě každý. P38 je skvělé auto, a když mu dopřejete dostatek péče, odvděčí se vám dobrou službou.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Matt
25. září 2016, 10:39
1

Asi se bombardování redakce konečně vyplatilo a máme tu auta na nezpevněný povrch? :-) Super, díky :-) Jinak s tou spolehlivostí zejména elektroniky, to je bohužel pravda. Pokud by někdo chtěl auto na zimu až přijdou závěje (jestli ovšem nějaké přijdou), semtam nějaká polní cesta maximálně lesňačka tak s dobrým obutím ok. V obtížnějším terénu jsou někdy znát těžké motory. Mým snem je Defender, ale moc se neprodáv, protože si je lidi drží a když už najdu pěkný kousek tak je to na mě drahota. Takže si v úterý jedu pro dalšího Explorera. Co ta první generace projede v terénu i jako sériovka je někdy k neuvěření :-)

reagovat
wlko
25. září 2016, 10:47
0

http://aukro.cz/toyota-land-cruiser-4-7-173kw-4x4-balisticka-ochr-i6482131748.html
http://www.tipcar.cz/inzerat/toyota-land-cruiser-10047i-v8pancerovane-vozidl-cz-16095355.html
Aj toto sú celkom zaujímavé SUV :D A RR to je stará láska... máloktoré auto vyzerá tak nenápadne a pritom dôstojne.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. září 2016, 11:07
0

Range Rovery byly vzdycky krasny a luxusni auta s obrovskou davkou stylu. Prekvapilo mne, ze ty ceny uz jsou takhle nizky. Bohuzel financne to bude asi sebevrazda, takze nebude moc logickych argumentu, proc si takovy auto poridit. Ale tady nastesti nejsou lidi, kteri vybiraji auta jen podle logiky. :-) Bylo by fajn si tady precist test. :-)

reagovat
Fr
Franc
25. září 2016, 11:56
-1

Dobrej ulet
Tesim se na dalsi clanek o jaguaru seriesII kterak by si ho lide meli poridit a provozovat
Narozdil od RR jr alespon hezky.. mrdka je to stejna
Tento rr aniversary jsem mel pred 13 lety moznost dva tydny provozovat kdyz kamarad potreboval jet do ciziny spolehlivym autem

Nejhorsi generace rr ever

Auto melo problem se zamykanim, topenim, vzduchovy podvozek byl nastesti nedavno udelan..skveleho interieru mi zustaly v ruce tri kusy

Vozidla se zbavil kdyz se zacinal trochu ozyvat motor aby autu nemusel menit blok/nechat prevlozkovat a udelat hlavu

Pokud je nekdo fanda a dokaze si spoustu veci udelat sam.. pak rikam proc ne.. navodu v anglictine je spousta a ukony jsou vcelku prime jednoduche
Zaklad je si poridit diagnostiku a ucet na ebayi a mit k tomu autu pristup jako k land roveru stare skoly-tzn sypajicimu se keplu kolem kteryho se musi clovek porad otacet

Jezdit s nim do bezneho servisu, to bych si to rovnou hodil

Ad inzeraty.. jediny smysl dava ten za 200 jenze za tu cenu zas uz clovek muze mit novejsi generaci..

reagovat
MG
MGRR
25. září 2016, 21:00
0

Někdy 2007-8 jsem si z CH nechal přivézt RR 30th Anniversary 4,6V8, protože stávající RR 2,5DSE měl už druhý motor, všechny měchy, tři el. centrální zámky, pakubka dolů k vůli servomotorkům topení, nefungoval display topení, pak odešel air kompressor co nafukuje podvozek, pak nějaká čidla co snímají polohu jednotlivých kol... to hlavní bylo, že jsem měl druhý motor. Těžko se v té době sháněl, ale nějaký sehnali a viděl jsem to auto jet, namontovali jej v servisu + jsem přivezl nový chladič + novou viskospojku s vrtují i rermostat preventivně... zaplatil jsem po měsíci 55t, auto v servisu vrčelo celý den po opravě, mechanici jej projížděli, vše OK. Vyzvedli jsme si auto, jeli piánko 3km a něco vybuchlo a pára... odtáhli jej do servisu a já si jel do CH pro tu žravou 4,6V8 kterou jsem uvedl nahoře. Realita byla 25L/100km i víc, nádherný zvuk pod plynem a kupodivu skvěle fingovala (měla ale jen 100.000km). Všichni mi říkali, dej oba pryč a kup Land Cruiser 100 4,2TD 2002. Udělal jsem to a nikdy jsem si na Range Rover nevzpomenul. Toyota je Toyota. Krásy proti RR nepobrala, ale semele jej životností, kvalitou, spolehlivostí.

http://album.volny.cz/mgrover/browse.php?album_id=113998&browse_page=0

reagovat
KD
KDB
28. září 2016, 11:13
0

P38 mám šestým rokem a neměnil bych - mimo jiný pro její všestrannost. Je to poslední Angličan, se vším všudy - plus i mínus.
Pro upřesnění - elektronika Lucas je bezproblémovější než Bosch, a naftové šestiválce (BMW) nebrat - pravý servisní masochizmus.
Při offroadu je tomuhle autu omezením vždy řidič. Těžké motory ...netuším které - nafta od BMW je nevhodná pro jakoukoliv jízdu a V8 o váze 144kg mě nepřijde těžká.

reagovat
MG
MGRR
28. září 2016, 21:49
0

Dříve jsem dodával na LR díly a vždy jsem se těm majitelům smál, jak mají hned modrou krev... těm autům pořád, ale pořád něco je. Problémy a obrovské mají jak diesely, tak V8, automaty i mezinápravové převodovky. Všechny centrální zámky, servomotrky topení, disfunkční černé displaye rádií, věčné kódy, katastrofální systém diagnostiky... jednou, až pochopíte, že modrou kreF nikdy nebudete mít, dejme tomu, že dokážete překročit bludný kruh LR a koupíte si starší a stále nehorázně drahý Land Cruiser 100 4,2TD od 2001 s 5st aut. :) Land Rover necháte už na věky odstavený na parkovišti. Nedá se to srovnat, Mastodont který si na nic nehraje je LC100 a už tehdy dožívající RR. Ty novější L322 jsou naprostou katastrofou..., ale jistě, nějaký povedený kus, majiteli který je na něj opatrný a moc nejezdí, sloužit může. Všichni landroveráci co RR měli, byli strašně spokojený, je toto zlobí, jen z ničeho nic nejde topení v zimě, je to shnilé na kaši, zadní vrata rezavá AL s plátem plechu. P38 je bohužel krám a to jsem jich několik měl a dodával jsem na ně díly. Pokud jsem chtěl někam dojet, myslím mezi státy s lodí, tak nikdy Land Roverem, ale vždy Land Cruiserem.

Super a moderní, "kultovní" je RR Classic, ale pouze poslední kusy které se vyráběli... to je auto nad kterým se znalci pozastaví: http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/land-rover/range-rover/land-rover-range-rover-lse-4dr-auto-4-2cc-efi/3937238

se
se_ky
19. května 2017, 14:24
0

Pardon, je to už starý článek, ale už v několikátém se stále navážíte jak do Roverů tak Range Roverů. Přes tvrzení, že jste dodával díly s nimi asi nemáte mnoho zkušeností že? Land Rover se stal legendou ještě dřív než ta Toyota začala auta vyrábět a Land Cruiser? Nikdy, děkuji, jednou stačilo...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem