Asi se shodneme na tom, že nejspolehlivěji zahoří srdce pravověrného Autíčkáře nad pořádným sportovním autem. Jenže každý občas ocení, když se může svézt v něčem opravdu komfortním. V něčem, co je ideálně trochu extravagantní a samozřejmě v něčem, co na silnici hned tak nepotkáte. Za mě je zářným příkladem výše uvedeného Citroen C6.
Prapodivná francouzská limuzína by ovšem nebyla tím čím je, nebýt jedné zásadní technologie. Ano, řeč je o hydropneumatickém podvozku, který provází vozy francouzské značky už dlouhé dekády. Tento ojedinělý prvek, který za svou existenci dovedl mnoho a mnoho slabších jedinců ke zvracení z vyvolané mořské nemoci, nabízí něco, co v dnešních autech nalézáme jen velmi, velmi zřídka. Nabízí totiž nekompromisní komfort na nerovnostech a pocit, že letíte na obláčku.
Samozřejmě, že by obdobný charakter šel vyladit i u klasického podvozku s vinutými pružinami místo Citroeňáckých „koulí“, ale v tomto případě by byl tvrdě vykoupen přímo strašidelnými jízdními vlastnostmi. Zjednodušeně řečeno, kdyby nějaké auto mělo s obyčejným podvozkem plout po silnici tak, jako Citroen na hydropneumatice, neumělo by zatáčet a velmi pravděpodobně ani jet rovně ve vyšší rychlosti. Jenže francouzský Hydractive umí i tohle všechno naprosto uspokojivě. Když jedete zatáčkou, zamezí hydraulika protitlakem tomu, aby se vůz nakláněl. Když jedete rychle rovně po kvalitní silnici, „lehne“ si vůz blíže k zemi, aby snížil aerodynamický odpor. Výsledkem je jízda plavná a komfortní, ovšem nikoliv kolíbavá.
Jenže potom si někdo v Citroenu řekl: „Máme skvělý a ojedinělý podvozek s unikátními vlastnostmi, který se přímo vybízí k použití v luxusních autech. Co kdybychom to celé hodili do koše a udělali místo toho jako modelovou loď crossover s jednoduchou zadní nápravou a strašným podvozkem?“ Už chápete, kam tím mířím? C6 je poslední francouzskou limuzínou. Je to vůz, ze kterého přesadili Francouzi svého prezidenta do DS5 (Dobře udělali, Hollande si nic lepšího nezaslouží. Pozn. VojtaD). Být jím, vyhlásil bych okamžitou kapitulaci.
V současné nabídce jezdí na hydropneumatickém podvozku už jen poslední model, kterým je neméně dobrá C5. Až C5 skončí, skončí u Citroenu jedna dlouhá éra jednoho z nejlepších podvozků světa. Jenže C5 je pořád sedan pro masy, takže pokud chcete něco skutečně opulentního (a trochu perverzního) sáhnete po C6. Nabídka je sice značně omezená a kompletně naftová, ale nyní je ta správná příležitost, kdy jsou auta velmi levná a zároveň nepříliš stará. Příkladem za všechny budiž tento kousek z roku 2006 za lidových 135 tisíc korun.
Na druhou stranu je ale vidět, že je C6 již v dnešních dnech pojmem. O této konkrétní hovoří inzerent jako o „poslední C6“. Je z roku 2012, má najeto směšných 5 tisíc kilometrů a pod kapotou sídlí nejsilnější třílitrový šestiválec o důstojném výkonu 241 koní. Cena za tuto parádu ovšem činí zničující 3 400 000 korun.
21. července 2016, 12:32
0
C6 je az na ten megadlouhej predni previs a trosku neavantgardni interier famozni
Nevim jak dobre/spatne se prodavala, ale mrzi me ze neudelaj nastupce, protoze v dnesni dobe citroen u me designem valcuje veskerou konkurenci a tak by mohla vzniknout jedinecna plavna kraska
21. července 2016, 13:42
0
Nástupce prý mají v plánu, řada DS má pokračovat i nad DS5.
21. července 2016, 21:30
0
super zprava
jeste ctu ze v roce 2017 maj prijit s nastupcem hydractive, jakej nepouziva zadna jina automobilka, tak sem zvedavej, co z toho pojde
mam rad auta, co maj koule
21. července 2016, 22:16
0
Souhlasím s tím, že Citroen jako jediný z evropských automobilek dělá auta se zajímavým designem.
22. července 2016, 16:59
0
Oponoval bych - jen namátkou Jaguar, Aston Martin (jo, jsem na angličany ujetej), Alfa Romeo, i poslední Renaulty...takový Talisman je ve skutečnosti docela pěkný kočár.
23. července 2016, 15:04
0
No dobře, tak jediný z lidových výrobců :-) Aston je samozřejmě super, i když ten novej směr se mi moc nelíbí.
21. července 2016, 13:06
0
Mě připadá, že u toho kusu z roku 2012 prodávajícímu ujela jedna nula.
15000 EUR zní uvěřitelněji...
Ale jinak je to krásné neobvyklé auto a myslím docela dobrý potenciální youngtimer, obvzvlášť v takovém stavu.
21. července 2016, 13:20
0
Joo C6 je super auto, luxusni, superpohodlne a pritom natolik netradicni, ze si nikdo neni jist tim, jestli je to drahe/levne/stare/nove. Proste nadcasovy korab. P.S. kdyby mel nekdo zajem, prodavam ted c6 v 2,7HDI :-)
21. července 2016, 14:51
0
Nechceš mi s ní chvíli počkat? Tak pár let... Až budu mít nějaké antikoncepční selhání (dítě) vzal bych si jí :-D
21. července 2016, 14:57
0
jedina skoda je, ze tam nedavali benzin.. to by som ho asi aj bral
21. července 2016, 15:22
0
Podle Wikipedia C6 existovala i s benzinovým V6 3.0.
A dokonce i s manuálem, což je skoro neuvěřitelné u takového auta...
https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C6
21. července 2016, 15:31
0
Dokonce se dají najít testy benzínové verze, ale na prodej sem nenašel ani svíčku (a že občas hledám).
21. července 2016, 15:42
0
Tak těch benzinových C6 mělo v letech 2005 - 2009 vzniknout celkem 2783 kusů z 23421 celkových.
To je skoro 12%, čekal jsem tak 2 - 3%
Ale taky jsem benzinovou verzi nikdy nikde neviděl.
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c6/c6-44.html
21. července 2016, 17:49
0
Benzínová verze se tu a tam v inzerci objeví, ale je to celkem exot.
21. července 2016, 18:12
0
Benzínová C6 s 3.0 V6 samozřejmě existovala, ale pokud já vím vždy s automatem. Manuál byl jen k naftovému čtyřválci.
Na autoscoutu je momentálně v Evropě v nabídce sedm benzínových C6, jsou ale poměrně drahé. Tahle má navíc zajímavou barvu:
http://ww3.autoscout24.de/classified/292898157?asrc=st|as ...
21. července 2016, 18:49
0
Co se benzínu týká, není moc o co stát. Kolega ve firmě to měl a nadšený z toho nebyl. Ten benzínový trilitr moc nejede, dost žere a nebývá vzorem spolehlivosti. 2.7 HDI je lepší volba (byť ne nutně spolehlivější), nemluvě o 3.0 HDI, ta je úplně jinde snad v každým ohledu
24. července 2016, 13:42
0
A copak je na tom motoru tak nespolehlivého? Že potřebuje údržbu? To snad každý motor. Ale na žádné fatální závady netrpí. Stačí měnit pravodelně svíčky a zapalovací cívky vydrží mnohem déle. Jinak je ten motor z dnešního pohledu absolutně spolehlivý. To 2.7 HDI je past a dokáže připravit pěkné servisní náklady jako je přehřívání, zkroucená hlava, výměnu turba v servisech nechce nikdo moc dělat, musíš rozmontovat půl auta, protože tam není přístup.